Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 374 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-07 22:28 | |
![]() | Hundmat? Jag diskuterade pajrecept med en kompis idag och kom naturligtvis in på koreansk hundpaj... när jag återvänt till mitt hem jordkällaren satte jag mig för att gräva fram lite information om hundätare i allmänhet. Det visade sig vara överaskande vanligt. Jag trodde i min enfald att det var nåt "asiatiskt" men det tycks vara väldigt populärt... Har vi kanske missat en viktig ingrediens i husmanskosten? Här är lite att läsa från Wiki, finns säkert små fel och brister i artikeln, men spännande är det: en.wikipedia.org/wik...i/ Dog_meat | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-07 22:37 | |
![]() | Det är väldigt uppenbart att hundar har otroligt mycket känslor. Undrar varför vissa inte förstår det, tex folk i Asien mfl. Jag tror hundarna missar lite dökött och kanske skulle må bättre av människokött i sin mat. Det är ju inte säkert men olika vinklar mångfaldigar tänkandet. Det är ju även ett cosy ämne | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-07 22:49 | |
![]() | Kor har oxå känslor. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-07 22:56 | |
![]() | Gräs har också känslor Nej men har kor verkligen lika mycket känslor. Jag tycker hästar och hundar känns som de har mer känslor och medvetande | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-07 22:57 | |
![]() | Det är ju ganska uppenbart att kor och grisar också har känslor, precis som trashone påpekade. Om man har dem som husdjur är de lika tillgivna som en hund och uttrycker lika mycket känslor. Trots det har tydligen de flesta inget problem att käka upp dem. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-07 22:58 | |
![]() | Belugavis: Tja så länge du känner att ditt samvete är rent så. Jag skulle nog inte tacka nej till hundkött, är nyfiken | |
| micro113 | 2008-11-07 22:59 | |
![]() | Grisar är för övrigt intelligentare än hundar. | |
| Dyslekso | 2008-11-07 22:59 | |
![]() | Jag har smakat. Inget jag är stolt över, och inte var det gott, men det kan ju ha berott på tillredningen. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-07 22:59 | |
![]() | ordprofeten - men visst kan man göra den där pajen med sojaprotein istället? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:00 | |
![]() | Ja jag skrev mest för att det är så man känner bara för att man känner hundar. Jag tänker ungefär så också egentligen. Har sett den där slaktarfilmen med kor som blir skjutna och har uppspärrade ögon och det. De kan nog känna skräck ialla fall. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:01 | |
![]() | Och det känner inte folk i Asien? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:02 | |
![]() | Linn79, ja eller bacon av marsipangris? Frågan är om det blir samma sak? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:02 | |
![]() | Det är sorgligt om grisar är smartare än hundar. Det blir mer sorgligt allting | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:02 | |
![]() | Jag är hundägare men känner ingen skillnad på hundars känsloliv mot ex. grisar, kor eller hästar som jag också haft nära kontakter med i mitt liv. Tror känslorna inför vad man äter för typ av kött handlar mest om vad som är socialt accepterat och vad man är van vid. Vi vänjs att det är okej att äta vissa typer av kött medan andra är helt oacceptabla. När vi stöter på kulturer där man äter andra typer av kött dömer man dem som "barbarer". När jag säger "vi" och "man" menar jag folk i allmänhet. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:03 | |
![]() | ordprofeten - inte samma, men godare! | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:04 | |
![]() | Trash Har du sett när de staplar levande hundar i en sån bur..lager på lager. Några tassar sticker ut. Nej antagligen inte för de känner mindre utan för hundar lär ju inte vara ett lika vanligt och kärt sällskapsdjur som här. Så är det i Grekland att hundar är typ skräp somgår omkring | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:04 | |
![]() | Linn: True. Och undra var denna diskussion skall leda... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:05 | |
![]() | Belugavis: Du har oxå sett på aftonbladet tydligen. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:06 | |
![]() | Starten var ju bra i alla fall | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-07 23:06 | |
![]() | belugavis, grisen är mer lik människan än hunden, det är därför vi skjuter på dem i det militära. | |