Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade19
Mobilspel
Pågående21 690

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bazios2006-04-03 22:45
Antal inlägg: 131

power to the fat people
vet ni jag är fet och jag bryr mig inte överdrivet..absolut skojigaste jag vet är när folk frågar mig på fullaste allvar om jag vet att jag är tjock..då brukar jag titta på dom med förfäran och säga åh nej min spegel ljuger..måste påstå att deras miner är rätt roliga =)Så fram för tjockisar eller i mitt fall fetisar som tycker om sig själva
 
Pulser2006-04-03 22:59
Antal inlägg: 101

Det är kanske inte utseendet dom förfäras över, utan en bekymran av att risken är stor att du dör i förtid?
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-03 23:00
Antal inlägg: 620

Äsch, dör gör man inte av övervikt utan av för mycket huvudbry, Pulser!
 
Pulser2006-04-03 23:02
Antal inlägg: 101

haha uppdaterar du denna sidan varje minut? själv ska jag hoppa i säng nu och drömma om alla vackra tjocka kvinnor!?
 
bazios2006-04-03 23:02
Antal inlägg: 131

det tror jag inte jag är fet i mina ögon jag väger väl runt 115-120 kg hade det varit en kille hade dom inte snackat om det eller hur?
 
Blixt Gordon - Ej medlem längre2006-04-03 23:19
Antal inlägg: 78

inte bra för hjärtat att dra på för mycket överflödig vikt :/
 
bazios2006-04-03 23:21
Antal inlägg: 131

nja det är inget fel på mitt hjärta iaf jag kollar på denna ofta för det är sånt som intresserar mig
 
IMO - Ej medlem längre2006-04-03 23:33
Antal inlägg: 1766

Det gör mig OERHÖRT ledsen att läsa de svar som detta inlägg får!!!

Jag tycker det är jättebra att du kommit tillfreds med dig själv! Men det som gör mig ännu gladare är att du har startat denna tråd!

När jag var yngre och lite mer stridslysten än vad jag är idag brukade jag alltid fråga människor som påstod att någon var för:

"dum för"
"för svag för"
"för tjock för"

För dum/svag/tjock för vadå?

KRAM från imo
 
bazios2006-04-03 23:37
Antal inlägg: 131

vet inte men jag lovar att jag vet vad dom som blev tillfrågade trodde för dum/svag/tjock för att älska eller bli älskade..men jag kom på det om det nu är så är det ju tur att jag älskar mig om nu ingen annan gör det menar jag..Men ja jag trivs med mig själv och bantar inte som en del gör går jag ner i vikt gör jag det men då blir det inte för någons skull än min egen kram alexandra
 
25 to Life - Ej medlem längre2006-04-03 23:42
Antal inlägg: 29

Vilka svar syftar du på IMO ? Fetma är i mina ögon rent slarv av personen som lider av det. Man säger till sitt försvar att man är nöjd med det, men jag är rätt säker på att alla överviktiga vill gå ner i vikt och finna den kropp man faktiskt är ämnad för. Fetma är dagens pest, den skördar sina offer med livshotande sjukdomar till följd. Visst kan man skylla på snabbmat och stillasittande jobb, men nog är det upp till personen i fråga att ta tag i problemen. Du får jag väl en hög av upprörda människor mot mig, men det tar jag. Fetma är en farsot com måste bekämpas.
 
IMO - Ej medlem längre2006-04-03 23:50
Antal inlägg: 1766

Jag blir inte alls upprörd.

Undrar bara lite stillsamt vem som är skyldig till alla fetdumma tankar här i världen?

Och vems ansvar det är för att vi ska banta bort dem?
 
bazios2006-04-03 23:50
Antal inlägg: 131

kämpa på du mot den ..Men du kan inte komma och säga att jag vill gå ner i vikt ..jag attar inte varför kan folk inte acceptera mig som jag är då menar du ??Ja och det kan jag tala om för dig att det jag vägar har jag egenhändigt tuggat till mig själv.och bara för att visa anser att det är en pest så kanske inte andra gör det..alla har rätt till en åsikt .men du säger att du är rätt säker på att alla tjockisar vill gå ner i vikt men då hoppas jag du då känner alla dom här man kan aldrig tala för andra bara för sig själv..
Och h'är har du en fet knopp som inte tänker banta det närmaste året iaf
 
lelou - Ej medlem längre2006-04-03 23:53
Antal inlägg: 2025

jojo. . tycker alla som känner sig nöjda med sig själv ska vara det. fet som smal.
däremot är det väl varken hälsosamt att vara för mycket varken under eller över. Upp till var och en om man nu inte VILL.

förstår inte tråden egentligen.
 
bazios2006-04-04 00:00
Antal inlägg: 131

meningen med tråden är att visa att det finns tjockisar som inte syns eller hörs just för att dom inte vill ha en rektion...Tyvärr missade jag den kursen
 
lelou - Ej medlem längre2006-04-04 00:05
Antal inlägg: 2025

fattade inte det heller tyvärr?
för att de inte vill ha en reaktion? Vad menar du för reaktion ? du menar att det finns nöjda "tjockisar"?
Det är väl bra i så fall.
Fast jag har personligen svårt att tro på att man är riktigt nöjd innerst inne när man är överviktig.
Det blir ungefär som när man är singel en längre tid, och man säger att man "trivs", fast det inte alls är speciellt kul alltid...

Jag gick upp som hejsan under och efter att jag fick barn, så jag talar enbart efter mina egna erfarenheter och de omkring mig som bär på övervikt.
 
bazios2006-04-04 00:09
Antal inlägg: 131

ja men som jag skrev tidigare kan jag bara tala för mig själv..Jag älskar mig själv som jag är däremot tror jag på att om man inte älskar sig själv kan det ibland va svårt för andra att göra det
 
starmaster2006-04-04 00:21
Antal inlägg: 53

Jag har varit gravt överviktig sedan en hel drös med barnafödslar på 70-80-talet. Inget jag på något sätt har komplex över, har definitivt aldrig stoppat mig i den s.k karriären men...INTE är det särskilt kul!
Att inte kunna köpa den där snygga klänningen, inte kunna åka skidor med ungarna och för att inte tala om de odiskutabla hälsorisker som finns.
Jag har lärt mig en viktig sak om mig själv...jag är en slapphög!!!
Nu, vid 50 års ålder har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga och börjat minska på frossandet. Resultatet är, än så länge, ett gäng kilon mindre! Jag stönar mig runt på promenader, svär tyst över hurtbullarna som passerar mig i ett rasande tempo...ibland varvar de mig ett par tre gånger. =) Men, om ni bara visste så himla stolt jag blir när många av dom ger mig uppmuntrande Hejarop och goa kommentarer. "Stå på dig Eva... Det blir bättre snart... etc"
Efter sånt....sätter jag upp farten...några meter...och känner strl 40 närma sig med stormsteg! *skrattar*
"En dag ska jag lubba förbi er allihop!" gastar jag efter dom och...jag TROR verkligen på att jag en dag ska göra det också för NU...ska tant Eva i form igen.
Så jag fortsätter min kamp, för en Kamp är det och suger i mig alla uppmuntrande ord som vore det en stor härlig banana split. *suckar*
MVH Eva
 
helena2006-04-04 07:45
Antal inlägg: 214

kramis bazios

håller med om att alla ska få älska sig själva oavsett fysiska lyten :)

borde vara en självklarhet men här blev det visst dumförklarat....
 
ewaleena - Ej medlem längre2006-04-04 08:44
Antal inlägg: 1977

hej Bazios, jag håller med du och tänk vad konstigt att det är smala männsikor som säger att vi tjockisar inte trivs med oss själva?? Hur kan dom veta det? Jo, dom var tjocka när dom väntade/efter att ha fött barn, men det är inte samma sak.. Vi blir dumförklarade hela tiden för att vi valt att inte gå ner våra extra kilon och inte av andra tjockisar utan av smala personer! tänk om vi tjockisar skulle dumförklara alla med "normalt" (vad nu det är??!!) utseende!! vilket liv det skulle bli. Nu säger jag INTE att alla tjockisar är nöjda och glada, inte jag heller alla dagar på året, och mår alldeles utmärkt utan visst finns det folk som kämpar hela tiden och folk som pga olika medicinska problem inte kan gå ner som dom vill,men poängen är att låt oss se ut som vi vill så får ni se ut som ni vill. Varför klaga på folks utsidor när det vackra sitter på insidan?? Det är väl hur vi tänker och känner som är viktigt?? Inte att ha en vacker trofe att visa upp för bekanta!!
Ska man sen prata hälsa så vet säkert alla vad som är bra och dåligt att äta utan moralkakor från smala-klubben. Många av dessa smalisar som jag träffat verkar hålla sig smala med hjälp av kaffe och nikotin, vilket inte är den nyttigaste dieten, men inte klagar jag på dom för det. LÅt folk leva som dom vill och sluta kom med massa predikningar.
Heja Starmaster...heja heja heja.. själv har jag gått ner 17 kg genom att gå gå gå gå..så ge dig inte..
 
Mouche - Administratör2006-04-04 09:05
Antal inlägg: 24193

Naturligtvis spelar det fysiska ingen som helst roll kärleksmässigt men här ovan skrev t.ex Starmaster att hon var gravt överviktig och att hon nu börjat att ta itu med den saken.
Mycket förståndigt eftersom grav övervikt utan allt tvivel förkortar en människas liv!
Och så IMO...denna IMO som alltid kommenterar men som ytterligt sällan skriver något man kan ta till sig...
Vad i jösse namn fanns det i svaren ovan ditt första inlägg som kunde ha gjort dig "oerhört ledsen"?
Att fetma är skadligt? Det är det!
Att det förkortar livet? Det gör det i många fall!
Att det kan framkalla hjärtproblem? Det kan det!

Däremot en kommentar ett par hopp UNDER ditt första inlägg är absurt. Fetma orsakas INTE alltid av slarv.



 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?