Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade45
Mobilspel
Pågående21 529

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-05-15 11:41
Antal inlägg: 4814

Stanley Cup till Sverige igen
Dags för lite hockeynördsnack.

Nu när New Jersey är utslaget ur Stanley Cup (NHL-slutspelet) finns det inget svensklöst lag kvar. :)

Någon av dessa fem blir det, om inget oförutsett händer dem...

Anaheim: Samuel Påhlsson (Modo)
Buffalo: Henrik Tallinder (AIK)
Carolina: Niclas Wallin (Boden+Brynäs)
Edmonton: Dick Tärnström (AIK)
San Jose: Nils Ekman (Hammarby+Djurgården)
 
ecar2006-05-15 12:13
Antal inlägg: 875

New Jersey hade Tommy Albelin....
 
ecar2006-05-15 12:17
Antal inlägg: 875

Doug Murray i San jose är född i Bromma, också svensk samt Jonathan Hedström i Anaheim även om han åkte hem till sverige förra veckan
 
RedlineRocks - Ej medlem längre2006-05-15 12:23
Antal inlägg: 451

Om du tittar på lagen som är med är det ju inget av de som för 3-4 år sen ens va i toppstriden, det har ändras mycket.
Vad händer med colorado, phiadelphia ottawa, detroit osv.
Ingen är kvar, hade jag tippat 2006 stanley cup vinnare för 4 år sen hade jag aldrig ens tagit med nått utav lagen här som topp 4.
 
ecar2006-05-15 12:45
Antal inlägg: 875

Möjigen San Jose men inga av de andra var övertygad om att Ottawa eller Detroit skulle vinna. Hoppades naturligtvis på Flyers men foppa, gagne o knuble var för ensama med att producera framåt i slutspelet.
 
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-05-15 14:30
Antal inlägg: 4814

Doug Murray i San Jose ja, men han verkar inte spela i Stanley Cup?

Albelin och Hedström också borta ja... Jag vet inte hur det blir för dom (Hedström & Murray), om dom får sommarbesök av trofén om deras lag vinner... Men det är säkert någon av er som kan upplysa om detta.
 
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-05-15 14:37
Antal inlägg: 4814

Helt otippade är dom nog inte, förutom kanske San Jose.

Det ena lag jag känner som "klassiskt" av de här fem är Edmonton.
Anaheim förlorade finalen mot New Jersey 2003.
Carolina var i final 2002.
Buffalo final 1999.
 
ecar2006-05-15 15:04
Antal inlägg: 875

Både Hedström o Murray har spelat fler matcher än 27 (eller om det är 29 matcher som är gränsen är lite osäker) under grundserien så de får iallafall sina namn på bucklan. Om de får med sig den hem att visa upp är nog mer tveksamt. San jose har gått till slutspel 4/5 ggr de sista fem säsongerna o köpet av Joe Thornton gjorde väl knappast laget sämre. Däremot är Anaheim o Buffalo riktiga skrällar. Det roliga är att Henrik Tallinder får mest istid av alla backar i laget o leder +- statistiken.
 
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-05-15 15:19
Antal inlägg: 4814

Själv ser jag semifinalerna (conference-finalerna) som två slag mellan Norrland och Stockholm. Alltså håller jag på Carolina och Anaheim. Rent statistiskt borde ett av de lagen gå till final. :)
 
ecar2006-05-15 15:44
Antal inlägg: 875

Tycker Tallinder ska ha bucklan så han kan knäppa svenska hockey förbundet på näsan för avstängnigen från Tre Kronor. Får alltså bli Buffalo.
 
eurythmech - Ej medlem längre2006-05-15 17:18
Antal inlägg: 567

Ja, mer priser och prisande till våldtäkts...eh ursäkta, korgossar.
 
vulcan2006-05-15 17:26
Antal inlägg: 7666

Han har ju om inte annat visat att han har en seriös inställning till sitt idrottande. Vad kan vara en bättre uppladdning inför en viktig match dagen efter än att dricka sig skapligt full och sen tillsammans med hockeypolarna hitta en ännu mer berusad tjej för att ha grupp"sex" med. Förbundet borde väl snarast ha givit denne föregångsman medalj.
 
ecar2006-05-15 21:45
Antal inlägg: 875

Har jag missat något, blev han dömd för våldtäkt eller? Du vulcan förespråkar ju rättssystemt i fallet om bobby så vad är skillnaden i detta fall?
Gruppsex är väl inte samma sak som våldtäkt. Även idrottsmän får väl festa
o dricka alkohol eller måste de va helt prickfria? ok det var väl inte det bäst valda tillfället kan jag ju hålla med om och, nej någon medalj ska han inte ha men däremot är straffet på 2 års avstängnig från tre kronor lite häftigt eftersom han i har förklarats oskyldig till brott. Är det inte det rättsystemet bygger på oskyldig tills man förklarats skyldig. Hur gick det mellen sverige o ryssland? Får ju inte titta på hockey för vulcan.
 
Froad2006-05-16 01:42
Antal inlägg: 13

Nu handlade väl inte avstängningen om om de var skyldiga till något brott eller inte, utan om att de inte är några föredömen för svensk hockey och då är de inte lämpliga att representera Sverige. Avstängningen är ju en disciplinär åtgärd och det beslutet ska ju tas av Svenska hockeyförbundet och ingen annan.
 
ecar2006-05-16 09:06
Antal inlägg: 875

En disciplinär avstängning på 2 år för att de gick på krogen. 2 års avstängning får de om de dopar sig, gå på krogen o ta några öl är knappast dopning. Gruppsex är inte heller straffbart vad jag vet, eftersom de förklarats oskyldiga till våldtäkt kan det ju inte vara något annat. Åter igen det var ett idiotiskt agerande men straffet var ju ännu mer idiotiskt. Den som felade mest var ju den där Englund som i direkt sänd tv lämnar ut de 3 spelarna med namn och talar om att de är på polis förhör o han sitter fortfarande på sin plats i hockeyförbundet. En riktig idiot är vad han är.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-05-16 16:44
Antal inlägg: 1135

på tal om idioter..så är ju dessa tre spelare lysande exempel på detta,du ecar! du undrar om inte hockeyspelare får gå på krogen,visst ska dom få göra det,men att dricka sig ordentligt berusad,bete sig som dom gjorde och rumla hem fram på småtimmarna,under en landslagssamling,det tycker du förstås är ok? nä knappast!! brist på respekt och ett svek mot fans å lagkamrater är det!! sverige är en stor hockeynation och klarar sig utan dessa både nu och i framtiden...
 
ecar2006-05-16 18:32
Antal inlägg: 875

Ja ja skitsamma du tycker vad du tycker o jag tycker vad jag tycker, vi kan älta det här hur länge som helst men det har jag vare sig ork eller lust med. Jag ville inte skapa någon debatt om det här o mitt inlägg var tydligen inte så populärt. Jag hoppas han får stanley cup med sig hem ändå mest pga att Buffalo varit bland de bästa lagen under hela säsongen. De eller Carolina bör få cupen. The End

 
västgöten - Ej medlem längre2006-05-16 20:18
Antal inlägg: 1135

oj..har tappade vi tråden ordlentigt..håller med dig ecar.om dom lagen du nämner,sätter nog en slant på carolina..
 
eurythmech - Ej medlem längre2006-05-16 20:58
Antal inlägg: 567

men hur jävla naiv är du? är du helt övertygad om att kvinnan var vid sina sinnens fulla bruk, visste vad som hände, och valde att genomföra akten?
 
ecar2006-05-16 21:07
Antal inlägg: 875

the end.
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?