Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-07-26 09:45
Antal inlägg: 258

Flugfunderingar
Jag har fått ett nytt husdjur - en liten svart fluga.

Den är väldigt tillgiven så därför skulle gärna vilja ge den ett namn. Ett passande namn, men tyvärr vet jag inte om det är en pojk- eller flickfluga.

Undrar om någon vet hur jag ska kunna se ifall det är en pojk- eller flickfluga?

Vore bra med namnförslag också.

Eftersom den verkar väldigt intelligent har jag funderat på att sätta den i avel och just därför är det viktigt för mig att veta vilket kön den har.

 
Mercedes2006-07-26 10:33
Antal inlägg: 728

Om flugan är liten och dessutom tillgiven är det säkert en flicka. Surrar den helst över efterrätten måste det trots allt vara en kille. Flitiga Lisa är väl lämpligt namn va?
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-07-26 10:47
Antal inlägg: 2977

landar den på tv:n då de e fotboll och sover gärna i ölburken då e den en kille

namnförlsag: tse, flugian, eller östen
 
Scandal - Ej medlem längre2006-07-26 12:54
Antal inlägg: 620

Jag måste tyvärr bestrida Mercedes påstående om att den ringa storleken tyder på flugans så at säga svaga kön. Det är snarare tvärtom - ju fetare flugan är, desto större chans är det att det är en tjej. Tragiskt nog. Så är det ofta med djur!
 
IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-07-26 17:26
Antal inlägg: 258

Som vi har tränat min lilla fluga och jag idag.

Började i morse då jag hällde upp salt, socker och sirap i tre kapsyler.

Den lille rackaren doppade först fossingarna i sirapskapsylen, sen flög den raskt vidare till sockerkapsylen och därefter började han/hon klättra i taket.

La märke till att den liksom ville dansa också. Musikalisk och inte bara intelligent, förmodligen.

Måste vara en hanne, tror jag.

Vad säger ni om Basshunter som namn?

Lite sommarfluga, lite musikaliskt, lite plåga.
 
JAgULareN2006-07-26 18:44
Antal inlägg: 359

Jag har en korsspindel på min balkong som heter Jerker. Han kommer till mig varje sommar och bygger sitt hus här. Jag brukar mata honom med insekter jag fångat vid datorn, fast på sistone har det varit dåligt med mat.. Kanske din fluga vill bli kompis med Jerker och komma hit och hälsa på i hans hus=)
 
Redatoon - Ej medlem längre2006-07-26 20:33
Antal inlägg: 151

Ni är lustiga ni :O)
Hört talas om hund/katt? :P
 
Western2006-07-27 16:06
Antal inlägg: 10

Haha, jag har faktiskt också en tam fluga som heter Daniel, den har varit min kompis i flera år nu. Jag vet dock inte vilket kön den har, så därför kanske jag ska döpa om den till Daniel(a) eller något liknande!

svårt....
 
Worddokument - Ej medlem längre2006-07-27 18:33
Antal inlägg: 297

Fånga det antal flugor som krävs för att få bevis på könet *hehe*

Sedan sparar du din och den "andra" - resten kan du skicka till JAgULareN.

Agda o Ingo passar väl bra kanske?
 
pilutta-dej2006-07-27 23:08
Antal inlägg: 1689

Jag har en liten groda i jordkällaren. Det brukar komma en varje sommar och han (?) heter helt tydligt Börje. Varje år. Jag försöker inbilla mig att det är samma groda, fast i så fall har den krympt sen förra sommaren. Jag kan tänka mig att den trivs där i mörker och fukt, särskilt en sommar som denna, men hur har den kommit in och vad lever det stackars djuret av? Vi har mest bara läsk och öl där, men jag kan föreställa mig att det finns ett och annat litet kryp som han sätter i sig. Börje tycker jag alltså passar som namn på en groda, men en fluga var knepigare. Torsten eller Ragnhild blir mina förslag.
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-07-28 23:19
Antal inlägg: 170

Varför är jag den ende normala individen på den här förpestade sidan?
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-28 23:22
Antal inlägg: 1135

om johnny försvinner ,försvinner alla flugor!
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-07-29 00:11
Antal inlägg: 170

Om västgöten försvinner, försvinner alla felplacerade kommatecken!
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-29 00:17
Antal inlägg: 1135

ok..är du är en rastlös svenskalärare på sommarlov johnny? som har sorterat frimärksamlingen för 59e gången?du är en riktigt dum jävel..på tiden att nån säger det...
 
Nunnan Green - Ej medlem längre2006-07-29 00:19
Antal inlägg: 337

Åhå! Ett litet kvällsbråk. Spännande!
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-07-29 00:33
Antal inlägg: 170

Jag förstår att det är oerhört frustrerande att ha en månadslön lika stor som sin rating, du har all anledning att vara förbannad västgöteéééén!
 
Scandal - Ej medlem längre2006-07-29 01:09
Antal inlägg: 620

Apropå ingenting, min momma har en tam skata av oss döpt till Claudia.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-31 08:08
Antal inlägg: 1135

jaså! är det inkomsten som ratingen står för..då kan nog du göra mig sällskap till socialen också,johnny
 
nina73 - Ej medlem längre2006-07-31 08:47
Antal inlägg: 2694

Kom att tänka på mina rara dammråttor dom jag har under sängen....
jag tror att det är en av varje.. Jag skulle vilja ha nåt namnförslag till dom också, dom är otroligt trogna, går inte från sovrummet , men dom är livrädd för dammsugaren.Hur ska jag få dom att bli av med den rädslan.
Tacksam för svar..
 
Szchörgen2006-07-31 11:45
Antal inlägg: 74

Om du ska vänja dom vid dammsugaren får du nog ta det stegvis och väldigt försiktigt. Ta ett sugrör eller dylikt och sug lite försiktigt under sängen nångång när du har gäster (råttorna brukar vara som mest nyfikna och sällskapliga då). När du sen vant dig vid det kan du gå över till att köra lite försiktigt med en motorsåg under sängen så att dom vänjer sig vid oljud (gärna med sugröret tillgängligt för simultan träning). Lycka till!

Själv har jag ett dussin stillbin (är väl kanske inte det vetenskapliga namnet) som kompisar. Vill inte kalla dem husdjur då de flyger omkring fritt och tämligen okontrolerat. Men dom är väldigt sällskapliga och gillar att sitta på min fingerspets och bli klappade på det yttre vingparet. Namnförslag är välkomna även här.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?