Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 445

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nunnan Green - Ej medlem längre2006-08-12 18:49
Antal inlägg: 337

Grannarnas barn
Mina grannars barn verkar ha fått en fiol...

Sitter just nu och övar mig i positivt tänkande.

Tänker på hur jag om 20 år kommer att bli intervjuvad och berätta hur jag redan från början kunde höra den extrema musikaliska talangen.

- Jag hörde på en gång att han var ett musikaliskt geni, så det där med Londons Philharmonia Orchestra's kändes lite utstakat på något sätt.

Just nu så känner jag mig dock inte särskilt filharmonisk direkt.

Muntra upp mig vänner!

Vad har era grannars barn fått som låter för... trevligt?

 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-12 18:53
Antal inlägg: 620

Mina päron (och jag, förr i tiden) har en galen sjuksyrra med en understimulerad ylande danois ovanpå samt en pianolärarinna i lyan bredvid. Du är alltså inte ensam! Om att vilja döda folk ;)
 
Rullgardina - Ej medlem längre2006-08-12 19:46
Antal inlägg: 162

Mina grannars barn har DAMP befarar jag :(. Föräldrarna med. :(.
 
smurvlan2006-08-12 20:10
Antal inlägg: 840

men att använda ordet DAMP tycker jag är fel
 
El Da Sensei - Ej medlem längre2006-08-12 20:32
Antal inlägg: 24

Men du dumma lortiga tanthelvete, du verkar ju leva med världens tyngd på dina axlar. gör slut på lidandet.
 
smurvlan2006-08-12 20:33
Antal inlägg: 840

Oj då.. man kan ju undra hur du mår... undrar oxå vem tanthelvetet är!
 
Dicea - Ej medlem längre2006-08-12 20:45
Antal inlägg: 882

En av dem har en STORT intresse för baslådor...jag försöker hitta det "vaggande" ljudet i dunkandet när jag ska sova
 
Zizzi2006-08-12 20:48
Antal inlägg: 866

MIn granne har en 3-åring som är en levande mistlur.
Det finns ingen risk (eller chans) att jag ska försova mig, varken vardagar som helger.
 
smurvlan2006-08-12 22:46
Antal inlägg: 840

det är nog snarare VÅRA grannar som borde sitta här o skriva =) Uscha!
 
Spyan2006-08-13 00:13
Antal inlägg: 673

min granne tycker om att kasta ut saker genom sitt fönster. senaste veckan ha rdet varit glasflaskor, gärna mitt i natten och så det verkligen smäller högt i trotoaren. ett tag sedan kissade han ut genom fönstret på fyllan varje fredag. så jag har fått tvätta mitt fönster ett antal gånger och vågar inte sova med fönstret på glänt nu under sommaren.
men jag älskar mina grannar=)
 
Tufflan2006-08-13 02:49
Antal inlägg: 1254

Mina grannar har inga barn, inga högljudda aktiviteter för sig, jag tror baske mig inte ens de äger en stereo,,,, och gör de det så funkar inte volymknappen.
Själv har vi fem barn här som vi gärna kastar ut i trädgården när de blir för osams inomhus, storjäntorna drar ut stereon, platt teven och dvd:n i trädgården och drar på för fullt medan de sjunger kareoke till. Största grabben är lite avundsjuk och skriker och blir hysterisk ofta. Småglinen skriker i största allmänhet. Gubben ackompanjerar med att slå på järn som han gärna slipar med vinkelslipen och svetsar ihop mellan varven och jag vrider upp radion för fullt inne för att slippa höra eländet.... mina grannar skulle nog älska att skriva i denna tråden.

Hav förtröstan i din missär nunna, tänk positivt, du kunde bott granne med mig!
 
illiterate - Ej medlem längre2006-08-13 11:47
Antal inlägg: 6521

Min elbasspelande granne och hans elgitarrspelande kompis brukar repa vid 3-4-tiden på natten då och då. Samt hela dagarna alltid. När han tar en paus borrar han hål i betongväggarna med sin Hilfi-maskin. Min granne ovanför mig brukar repa gamla klassiska pianostycken i timtals. Jag tror det är Glenn Gould. När han tar en paus för att städa hänger han ut sina mattor genom sitt fönster och skakar dem så att allt damm ramlar in genom mitt öppna fönster. Dessutom bor jag bredvid en rondell där tre motorvägar möts, och flygbränsle fraktas i skytteltrafik till arlanda från 04.00 till 22.00 varje dag. Nu ska jag gå och hoppa ner från balkongen... Hejdå!
 
kattunge2006-08-13 17:54
Antal inlägg: 19

Mina grannar har förvandlat mig till en hemlig gnällkärring. Jag går och muttrar och smäller argt i skåpsluckor och petar ilsket in gula fula öronproppar när det är dags att sova. Kan liksom inte med att knata iväg i pyjamas och ringa på dörren och vara värsta tönten som ber dom hålla tyst... Som tur är har det varit lite mindre festande en tid och jag står glatt ut med att plocka cigarettfimpar från balkongen.
 
Gunilla N - Ej medlem längre2006-08-13 18:38
Antal inlägg: 9562

Vi har de mest ledsna barn som finns som grannar... Antingen slåss de och grinar för det, eller så ramlar de och slår sig och grinar för det, eller så får nån en boll på sig och grinar för det, eller så cyklar de omkull och grinar för det eller så grinar de utan anledning eller så grinar de i alla fall... De börjar gärna vid 8-snåret på söndagar. Tack o lov hörs de endast när de är utomhus, så det är inne (och grinar?) när man ska sova. =)
 
pilutta-dej2006-08-13 23:35
Antal inlägg: 1689

Jag förstår dig Nunnan Green. När min syster en gång i tiden skulle lära sig spela fiol gick flera tunna glas sönder i skåpet, de liksom skars av så att överdelen bildade en lös ring. Det fanns ingen annan förklaring till detta än att ljudvågorna från hennes spelande hade åstadkommit det.

När jag bodde i studentrum brukade killen i rummet ovanför mitt komma hem vid tretiden på natten. Han gick då alltid i träskor och gick varje gång direkt till grammofonen och spelade "Me and Bobby McGee", varför jag alltid haft svårt för den låten. Men det var på sjuttiotalet, så jag har repat mig nu, tänker dock på det när låten någon gång spelas på radion.
 
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-08-14 03:03
Antal inlägg: 4814

Finns det grannar som har barn?
 
Agnez12006-08-14 18:48
Antal inlägg: 151

Det ända som hörs från mina grannar är trädens sus.....
...och 7åringen med den gälla rösten...
...och vinkelslipen....
...och gräskipparen...
...och hamrandet från grannens tak...
...och så de moppekåta 14 åringarna som gasar mopparna för fullt...
...och inte att förglömma dagis resp. fritidsungarna från skolan jag bor granne med...
...annars är det lugnt!!!!
Kram till er alla!
 
ewaleena - Ej medlem längre2006-08-14 20:50
Antal inlägg: 1977

hos mig är det oxå lugnt, mellan 02.30 och 04.15 om inte pundarna får för sig att dom ska sno någon bil på parkeringen vid den tiden..=)
Annars skulle jag nog kunna bo granne med Agnez1, det är samma (o)ljud här hela dagarna+grästrimmern efter 18.00 =)
 
Viita - Ej medlem längre2006-08-15 13:51
Antal inlägg: 21

Min "käre" granne äger en stor, vacker och mycket gammal orgel och han älskar att dela med sig av sina kraftiga kyrktoner till oss andra i hyreshuset. Hoppas gud är med dig "granne"!
 
systerrebell2006-08-15 14:27
Antal inlägg: 427

Lyckost er! Mina gamla grannar hade roligt på vuxenvis morgon, middag, kväll och gärna mitt i natten också. Jag trodde deras säng skulle komma farandes genom min vägg. Standardfrågan hos besökare blev "vad är det som låter?".
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?