Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade76
Mobilspel
Pågående21 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ewaleena - Ej medlem längre2006-08-15 13:07
Antal inlägg: 1977

efter semestern
vill bara säga att det är så skönt att vara tillbaka i storstan med el, rinnande vatten, internet, spis och wc!! Har tillbringat flera månader på ett ställe mitt i urskogen känns det som. Det finns ingen el så man får ha fotogenkamin om det är kallt, vilket det som tur är inte har varit. Man lagar mat på gasolkök (med bara två plattor!!!!)eller på vedspisen som ryker in aldrig så lite, duschar i en utedusch och går på utedass, även mitt i natten. Ingen tv, radio eller internet. Fast det är lugn och skönt oftast och ganska trevligt att höra vindars sus, barnskratt, fågelkvitter och porlandet i bäcken. Jag har hämtat krafter för att orka med hösten och livet igen. Och det blir ju ett väldigt billigt boende, fast det går åt många böcker i hängmattan och många korsordstidningar på kvällarna =). Vi spelar sällskapsspel, vandrar, plockar bär såsom smultron, blåbär, vildhallon osv och äter direkt från buskarna, leker och spelar utomhus, byggt en koja i år!!, solar och tar dagen som det kommer och det är så skönt!! Och hur skönt tror ni inte att det var att komma hem trots allt?? =) Duscha, tända lampan, titta på tv, kolla posten (ooouupps!!), surfa och kolla mailen (327 meddelande typ)..

Vad gjorde du/ni på semestern, om du hade någon, och hur känns det att vara tillbaka i "vardagen"??
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-08-15 14:07
Antal inlägg: 2977

jag köpte hus. alltså bara flyttat under semestern
 
systerrebell2006-08-15 14:23
Antal inlägg: 427

Jag har hållt på och flytta, plockat bär och varit ute i den vatten-, toa- och strömlösa stugan. Jag älskar att vara i staden igen! Dessutom ser jag fram emot att börja plugga.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?