Spelrum
Giraffen34
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade73
Mobilspel
Pågående22 272

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SyntaxError2006-08-17 15:07
Antal inlägg: 32

Jag har aldrig rullat...
Jag är en Betapetlirare på 28 jordsnurr som aldrig har rullat, hur gör man?
Spelade länge med en annan profil men jag har glömt bort lösenordet och skapade därför en ny, så sammanlag har jag säkert spelat ca 350 betapetmatcher men aldrig fått till en rullning. Trots det har jag en hyffsad ranking och jag spelar endast mot folk som har ungefär samma eller högre ranking än jag och de lyckas minsnn med rullning efter rullning.

Deprimerad Betaälskare...
 
odin - Administratör2006-08-17 15:08
Antal inlägg: 7442

Jag har aldrig rullat heller, pinsamt värre...
 
smurvlan2006-08-17 15:11
Antal inlägg: 840

jag har heller aldrig rullat, men har iofs. inte lagt ner energi på det heller. Men i min värld ser det nästan omöjligt ut om man inte sitter med nåt fusk. Och då menar jag nåt schysst ordprogram eller nåt!
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-08-17 15:12
Antal inlägg: 320

It's all in your head grasshopper - ett tips är att starta ett spel för dig själv och rulla satan i det spelet - ett steg i att komma över den mentala spärren =)
 
Tufflan2006-08-17 15:14
Antal inlägg: 1254

Kära SyntaxEorror (och odin) när ni spelar så lägg undan bokstäverna are och spela med dem fyra som finns kvar tills ni hittar nåt bra ord.

Tex städare, brukare, maskera osv osv... det kommer upp ord av sig själv på det viset :)

Andra bra kombinationer att spara på är: -het, -lig, bi-, be-, -eri, och -era osv osv

Lycka till önskar jag dig (er) och hoppas du får in en rulle snart!
 
Tufflan2006-08-17 15:17
Antal inlägg: 1254

Ursäkta smurvlan och sirspellalot om ni blev förbisedda, era inlägg fanns inte när jag började skriva mitt *inte så snabb* :)
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-08-17 15:17
Antal inlägg: 207

Flytta runt bokstäverna du har huller om buller...plöstligt brukar man se ord man kan bilda. Finns massor av ord som slutar på -are så har du de tre bokstäverna plus en blank brukar man alltid kunna få ihop något.

Smurvlan: Hoppas inte du menade på allvar att du tror de som rullar kör med fuskprogram.
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-08-17 15:18
Antal inlägg: 207

Oj...Tufflan hann visst före ;-)
 
smurvlan2006-08-17 15:20
Antal inlägg: 840

hahahaah! Skojigt det här ju!

Det är lugnt Tufflan. Jag tror ändå inte att jag kommer att lyckas Rulla nångång =)

Och Annica : Precis allt jag skriver är inte baserat på att jag är en bitch som bara klagar på andra!
Varför hoppas du??
Är det inte okej att jag isåfall skulle tro det???
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-08-17 15:23
Antal inlägg: 207

Smurvlan: Märkligt svar på min fundering om du tror att alla rullar kör med fuskprogram. Var skrev jag att jag hoppades på det ? Och var skrev jag att du är en bitch som klagar på andra ?

Kände mig bara lite förolämpad eftersom jag rullar då och då. Har till och med rullat två ggr i några matcher. Jag blir lika stolt och glad varje gång och tycker det är trist om folk tror att jag fuskar.
 
solidaritet - Ej medlem längre2006-08-17 15:24
Antal inlägg: 41

Nej det är inte okej att anklaga någon för fusk om man inte har några belägg för det. Det rullas för övrigt här i parti i minut och att tro att alla fuskar bara för att man själv aldrig lyckats med det är helt enkelt fel.
 
Tufflan2006-08-17 15:24
Antal inlägg: 1254

Smurvlan: Du kan ju prova kära du, det är väldigt enkelt om man vet hur man ska strukturera lite så man inte får bokstäverna som ett virrvarr :) Sen går det lättare och lättare när man får lite vana!

*och här låtsas Tufflan som är en urkass rullare vara värsta experten*

Sen behöver man ju inte bita tillbaka om man inte vill *blink blink* :)
 
Tufflan2006-08-17 15:26
Antal inlägg: 1254

Solidaritet, hon har väl inte anklagat någon person ... hon bara skrev hur hon ser det ur sitt perspektiv ...
 
tildus71 - Ej medlem längre2006-08-17 15:27
Antal inlägg: 1282

lovar, så snart ni börjat kommer rullarna av bara farten. ett tipps är att när ni har textra så väntar ni ut d eller e så blir det textrad eller textare och då gäller det bara att ha nån stanns att lägga dem. eller så gör ni så att ni lägger are åt sidan som tufflan sa för de slutstäverna finns på de flesta rull som läggs och det är inte alltid man kan areordens betydelse men eftersom det är are så vet amn att det många gånger går ändå. (vissa som man själv tycker är självklara går dock inte så prova er som sagt fram lite där..:).
 
smurvlan2006-08-17 15:29
Antal inlägg: 840

Jag tycker du har gjort det bra då. Helt rätt att vara stolt.
*****
Du har nog inte skrivit nånting positivt nnär jag skrivit nångång!
*****
Men men åter tillbaka till trådens ursprung:

hur kan man rulla med 7 bokstäver? Lägger man en rullning då på första varvet?
 
Ouck - Ej medlem längre2006-08-17 15:37
Antal inlägg: 1332

Det tog mig typ 330 matcher eller nåt innan jag rullade för första gången med.. Tips: Spar A R E och I N G eftersom att det finns många lätta ord som slutar på det, ex: SURFARE och PASSNING.
 
aftina2006-08-17 15:48
Antal inlägg: 243

Jag har lyckats göra några rullningar...Får man ett ord så ser man det...
Spelade med en som gjorde 3 rullningar i samma match...då börjar man faktiskt att undra....Jag vet inte om det går att fuska..??!!Man hoppas ju att de INTE e så.
En del e väl bara helt enkelt bättre på att se dom där orden som vi andra missar.
 
Pialina2006-08-17 15:54
Antal inlägg: 665

Jag hade spelat ungefär 400 matcher innan jag rullade första gången och tyckte det verkade helt omöjligt. Sedan fick jag just tipset om att spara på ARE och då kändes det lite möjligare. Min allra första rull var ändå inte en ARE utan FÖRLOSSA i mitt första drag, då motståndaren precis som jag hoppats lade ett R. Den känslan glömmer jag adrig! Dessutom var det hets och turnering och en duktig motspelare.

Efter det lossnade det och jag rullade plötsligt nästan varje dag (spelade massor av matcher varje dag). I början skrev jag upp alla rullarna, undrar var jag har det häftet nu. Nu har jag 554 registrerade rullningar på Ordspel, 26 här och kanske 50 IRL (In real life, på riktigt bräde). Roligt är det fortfarande att rulla, framför allt IRL, men de där första veckornas rullningar slår nog inget.

Ge inte upp alltså, det är fullt möjligt att plötsligt själv tillhöra rullarnas skara! Samla på ARE (absolut lättaste ändelesen i början) och håll utkik efter rullar som slutar ERA eller ARE så lossnar det nog småningom. Lycka till ni som fortfarande har era första härliga rullningar framför er!

 
Riverpoet2006-08-17 15:55
Antal inlägg: 1070

smurvlan: Hur man rullar med massor bokstäver på brädet? Så tolkar jag frågan iaf. Tänk att "lag" ligger nånstans. Då kan man lägga "laga" och "städare". Inte svårare än så...

Ang fusk. Skulle aldrig kunna tänka mig fuska med program. Men rullar då och då. En erfaren scrabblespelare rullar ju mer eller mindre varje parti. Då har dom iofs mer tid än hets som jag bara spelar.
 
SyntaxError2006-08-17 15:56
Antal inlägg: 32

Oj då, nu blev det visst lite infekterad stämning här. Jag tror verkligen inte att någon fuskar som rullar, jag har bara problem med det själv. Jag ska lydigt anamma all råd jag har fått och kommer såklart fira min första rullning med saft och tårta på forumet...hmm....nu kanske man ska lira ett parti.......ahhhhhh.....b etapet.....
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?