Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sirspellalot - Ej medlem längre2006-08-18 16:20
Antal inlägg: 320

En tysk romantiker
Har ni sett det här

youtube.com/watch?v=...IW OJHUdGrI
 
jssfrk2006-08-18 16:46
Antal inlägg: 771

LOL

Jag tänkte i min enfald på Goethe och Schiller när jag såg din rubrik.
 
Gustavicus - Ej medlem längre2006-08-18 16:51
Antal inlägg: 114

Åh! Riktigt underhållande.

Det som slår mig mest är dock att det hela är riktigt skickligt ihopsatt i form av klippning o.s.v.
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-08-18 17:02
Antal inlägg: 320

Jssfrk: Ah Göte var en stor pöt.

Gustavicus: Håller med, det som jag undrar lite är vad det är för typ av människa som sitter inne med en massa hitlerklipp på sin dator.
 
Ouck - Ej medlem längre2006-08-18 17:08
Antal inlägg: 1332

Oh jäflar, det var nog tamejfan det roligaste jag någonsin sett! Hahaha, fantastiskt kul.. Helt, helt otroligt underhållande haha :)

PS. Vi har ju en tråd för internet-länkar, varför inte lägga ut sidan där? Jag gör det nue. DS.
 
MrsFlash2006-08-18 17:13
Antal inlägg: 240

Jag är kluven - roligt eller kränkande. Tyckte det var lite kul, men sen kom textraden Han har ett leende av guld, han är mannen utan skuld... osv. Usch, för mig är han ingen man utan skuld! Får man skoja om sånt? Hm?
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-18 17:25
Antal inlägg: 620

MrsFlash: inom vissa ungdomskretsar tycks det vara väldigt accepterat och elitistiskt att skämta/driva med nassar och själva Adolf - den här videon är bara ett av de hundratals Hitler-skämt som cirkulerar på nätet. Kan vara kul - en gång. Kanske...
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-08-18 17:42
Antal inlägg: 320

Vad som är okej att skämta och vad som inte är det är en rätt svår sak att reda ut - bra humor, i mitt tycke, är ofta på gränsen. Om Chaplin och Mel Brooks fick skämta om Hitler så tycker jag nog att datornördar får göra det också.
 
Ouck - Ej medlem längre2006-08-18 18:03
Antal inlägg: 1332

Scandal: Jag förstår att du pratar om mig. Och självklatr håller även jag med MrsFlash om att Hitler in är "en man utan skuld", självklart inte. hoppas du förstår det. Dock tycker jag att det var lustigt att texten var så, vadSkaJagKallaDet.. ..att man kunde hitta bilder som "passade" så bra till filmklippen.
 
systerrebell2006-08-18 18:04
Antal inlägg: 427

Att kräva att humor ska vara politiskt korrekt är rätt ologiskt. Just det politiska inkorrekta har vi ju som störst behov utav att bearbeta och i bearbetningen ingår humor. Jag tyckte det var skitkul.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-18 18:13
Antal inlägg: 620

Espri - softa. Snackar knappast om dig utan om folk i allmänhet.

Det finns bara olika sätt att skämta på. Man kan göra det med stil och utan :)
 
Ouck - Ej medlem längre2006-08-18 18:41
Antal inlägg: 1332

Ja, jag tog aldrig illa upp. Men det kändes rätt uppenbart att du passade på att nämna det efter jag hade skrivit. Och, hur skämtar man "med stil" då?
 
MrsFlash2006-08-19 11:56
Antal inlägg: 240

Tycker visst att man kan skoja om politiskt inkorrekt (om man kan säga så), men det var just det här känsliga ämnet som gjorde mig fundersam. Men jag har inget svar på frågan om det var rätt eller fel.
 
Andi E - Ej medlem längre2006-08-19 12:18
Antal inlägg: 68

Begreppet politiskt korrekt är ett försåtsminerat begrepp uppfunnet av den feta, välbärgade och mätta medelklassen i syfte att då och då, när andan faller på, pissa på folk som befinner sig några snäpp lägre på samhällsstegen.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-19 12:29
Antal inlägg: 620

Espri - Chaplin gjorde "Diktatorn" med stil, t ex. Jag orkar inte diskutera det här nåmera - videon var helt ok - men som sagt, har man hängt på internetforum rätt länge så är man rätt less på den här typen av halvtaskig humor. Men dne här blir du kanske glad av? :D www.youtube.com/watc...wV atoUfty8
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-19 12:44
Antal inlägg: 353

jag är antagligen en udda rest av det mänskliga släktet som tycker att det är oacceptabelt att försöka göra skämt på Adolf Hitler, förintelsen och allt annat som förknippas med honom. det är verkligen att pissa de i ansiktet som drabbades och samtidigt är det inte säkert att det finns ens nån hårfin skillnad mellan anti & pro. _måste_ man tycka att det är politiskt korrekt att göra sig lustig över allt detta? _måste_ man länka till hitler också på betapet, och i flera trådar dessutom? i feel sick...
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-19 12:49
Antal inlägg: 620

"Jadu, så länge ens eget samvete är rent så har man iaf humorn att tacka för sin överlevnad..." - brukade farfarn säga, efter att flytt från en av Hitlers arbetsläger. Det du! Man måste kunna skämta om ALLT, tycker jag (fast med stil).
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-19 13:02
Antal inlägg: 353

men jag undrar: skulle farfar alltså ha tyckt att det var bra humor i t ex den aktuella länken? att göra den sortens skämt med stil är mer eller mindre en omöjlighet. my opinion, med all respekt.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-19 13:04
Antal inlägg: 620

Nope det skulle inte han tyckt - och inte tyckte jag det heller - vilket du skulle listat ut om du läst mina tidigare inlägg i samma tråd :)
 
Dyslekso2006-08-19 13:19
Antal inlägg: 8945

Det enda felet med att skämta om Arnulf Hitler är att det gjorts så många gånger nu att det inte är kul längre. Vi humorelitister har gått vidare och siktar nu in oss på riktigt osmakliga skämt...vad törs jag inte gå in på i detta tantdominerade forum.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?