Spelrum
Giraffen20
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade48
Mobilspel
Pågående20 875

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Scandal - Ej medlem längre2006-08-26 14:23
Antal inlägg: 620

Katj0 flyttar till Västerås!
Jupp, nu har jag bestämt mig för att bli civ ing och har börjat plugga på Mälardalens Högskola i Västerås (istället för KTH, trött på Stockholm). Och så ska jag förstås flytta dit. Så! Det lär finnas ett visst antal V-åsare bland folket här. Jag vill ha tips på bra uteställen, sevärdheter, billiga mataffärer osv osv osv - ja, allmäna V-ås tips. :D Tack!
 
odin - Administratör2006-08-26 14:31
Antal inlägg: 7442

Enda jag vet om Västerås är.... ABB;P

Vad ska du plugga för inriktning? Elektro hoppas jag.

Grattis förresten :)
 
-Giraffen - Ej medlem längre2006-08-26 14:37
Antal inlägg: 82

Välkommen till Vässan. Största sevärdheten torde vara Giraffen som ofta befinner sig på Å (bra bar), Cornetto (ok fik, trots att nya ägarna är slöa som f-n) och ibland med en take away kasse från Spicy hot (bra thai). I sina yngre dagar hittades Giraffen ofta på Pluto (discodunk), men numera gör han enbart gästbesök där för att få insupa unga skönheters avvisande blickar och slänga lite käft med Sheriffen (ett original du kommer stöta på förr eller senare).

Mat inhandlas företrädesvis kring Källgatan, billiga grönsaker och märkliga ting finns i ett antal mindre butiker och hemköp på andra sidan gatan löser resten.

Andra sevärdheter än just Giraffen skulle jag inte påstå att det finns, men jag lovar att du kommer springa på både det ena och det andra i jakten på Giraffen. Som sagt, välkommen till jordens mittpunkt ;)
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-26 14:43
Antal inlägg: 620

Tack :) Öppen ingång valde jag för att ha lite mer tid på mig att bestämma mig, men det lutar åt energi/bygg/elektro :P Dubbla examen låter inte helt fel. De har en skitfin domkyrka och en mysig park och så.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-26 14:45
Antal inlägg: 620

Oj haha har ni också en Sheriffen? Vi har en sån här på Lidingö :P
 
Alfredo - Ej medlem längre2006-08-26 14:57
Antal inlägg: 73

Västerås har en fin energiutbildning som har en valbar specialinrikning mot ventilation som landets övriga energiutbildningar saknar.

Fläktar med varierande varvtal istället för dagens fläktar med efterföljande reglering av luftflödet via spjäll, som är i majoritet, minskar sveriges elförsörjning med hälften, litet tips till de styrande ;)
 
-Giraffen - Ej medlem längre2006-08-26 15:23
Antal inlägg: 82

Och i domkyrkan ligger ingen mindre än Erik XIV i en fin italiensk sarkofag som tyvärr var för kort, så för att få plats med Erik så högg man av fötterna.
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2006-08-26 15:49
Antal inlägg: 3298

Finns schyssta inredningsbutiker, checkpoint charlie bl.a. Sedan brukar väl det vara rätt Okej klubbar som kör då och då. Lite roliga band också. Undvik alla plast-ställen som Silk eller Blue Moon Bar (om du inte vill ha 18 porriga äckel på dig förstås)

Har nyss flyttat från västerås efter att ha bott där i 13 år =)
 
Lyle2006-08-26 17:04
Antal inlägg: 853

Buhu, så nu ska du lämna lidingö. :(
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-26 17:06
Antal inlägg: 620

Min övriga familj bor ju kvar här så jag kommer nog att hälsa på rätt ofta :) Gråt inte! ;)
 
-Giraffen - Ej medlem längre2006-08-26 17:10
Antal inlägg: 82

Checkpoint Charlies neokitch är inte mycket att hänga i julgranen. En inredningsbutik som ser ut som en fabriksutförsäljning uppblandat med barbapappor är ju svårt att ta på allvar. Inredning handlas bäst i sthlm, så är det.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-28 00:19
Antal inlägg: 620

Haha, så rik som man är så får man nog nöja sig med Ikea och liknande, tyvärr ;/ Väskaffärer dock! Finns det sådana?
 
Andi E - Ej medlem längre2006-08-28 08:15
Antal inlägg: 68

Jag tycker du ser ut som en bandytjej, Scandal. Alltså får du stå & frysa på Rocklunda under vintern och följa VSK. Givetvis med portfölj.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-28 21:12
Antal inlägg: 620

Andi E: trots att jag sen en viss tid tillbaka föredrar vältränade män, ja, trots det - tränar jag aldrig själv. Jag är halvblind och lat. Ok, jag cyklar. Och simmar. Och promenerar. Och är stark. Men helvete heller bandy! Portfölj, tack för påminnelsen, ska chockera stan med mitt krokodilexemplar.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?