Spelrum
Giraffen19
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade48
Mobilspel
Pågående20 875

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-27 00:40
Antal inlägg: 353

om ordspel
nu hoppas jag att denhär tråden inte blir censurerad fast den handlar om konkurrenten för jag vet inte var jag ska få svar på min fråga annars?! alltså, ni som också är eller har varit aktiva på ordspel, kan ni förklara för mig vad jag har har betalat för när jag har betalat in 90,00 för en månad fullfartspelande via länken som fanns under det alternativet. jag har spelat i en veckas tid och mitt saldo är nere på 38 nånting (dvs den summa som finns kvar att spela för), är det faktiskt rätt? betalade in i lördags för en vecka sen.

bara en tredjedel har gått av tiden jag har betalat för men kontot ligger under halva saldot. wtf? jag fattar inget. trodde att man får spela obegränsat under en månad då men så verkar det ju inte. på ordspels hemsida finns inte ens kontaktuppgifter till nån som skulle ta nåt ansvar för sajten och det folk betalar in för. jag har definitivt gjort min första och sista inbetalning dit..!
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-08-27 01:15
Antal inlägg: 170

Använder inte Ordspel, men jag är rätt förbannat jävla säker på att om dom har ett betalsystem, så har dom också någon form av support eller åtmindstone en mailadress som du kan vända dig till.
 
Galna Fåret - Ej medlem längre2006-08-27 10:02
Antal inlägg: 42

"trodde att man får spela obegränsat under en månad då men så verkar det ju inte" ja men efter att du betalt in måste du aktivera ditt fullfartkonto annars kommer du lira med matchtaxa och då blir det något dyrare.

Kram
 
Cardamom - Ej medlem längre2006-08-27 10:50
Antal inlägg: 60

Precis som Galningen ovan säger så måste man aktivera sitt fullfartskonto, det räcker alltså inte att betala in pengar och börja spela, för då kostar varje match. Lite knepigt men så är det.
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-27 10:52
Antal inlägg: 353

tack, Galna Fåret, det förklarar i så fall saken! men hur har jag kunnat missa det? johnny_r och hans gelikar kan bespara mig sina syrliga(?) kommentarer men jag förstår liksom inte varför jag inte har fattat att man dessutom måste aktivera nåt efter att man har betalat? det gick liksom komplett fel här... får väl vara glad för att jag inte betalade in för mer än en månads lirande då i såfall om man ändå klår mig på matchtaxa bara för att man inte kan ha tillräckligt tydliga anvisningar när man vill ha in pengar.

det har väl sin förklaring att man spelar på gratissida...
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-27 10:54
Antal inlägg: 353

tack cardamom också, men jag förstod alltså inte a) att man skulle göra det och b) framförallt hur man skulle göra det. och sanningen att säga fattar jag det fortfarande inte fast jag försökte...
 
Nemi2006-08-27 11:25
Antal inlägg: 5952

står det inte i deras forum? De borde ju ha nån slags faq de med.
 
HumbleBug2006-08-27 11:27
Antal inlägg: 1836

på:
www.ordspel.se/news/
ser jag iallafall en länk som heter:
"Teckna fullfartperiod!"

Man måste nog vara inloggad för att komma in på sidan. Jag är ingen ordspelare, så mer än så kan jag inte hjälpa till.

Måste dock säga att informationen verkar vara något grötig på ordspel - knep för att tjäna pengar eller inte . . . 90 spänn för att göra något som är gratis här. Fattar inte att folk fortfarande spelar over there. Betapet är ju dessutom 100 ggr snyggare.
 
lelou - Ej medlem längre2006-08-27 11:36
Antal inlägg: 2025

vilken oerhörd skum tråd.

nej den blir inte censurerad, men jag tycker inte johnnys kommentar var det minsta syrlig.
 
HumbleBug2006-08-27 12:00
Antal inlägg: 1836

. . . längst ner på samma sida finns även: "Kontakta support" och "Kontakta Olof direkt på olof@ordspel.se "

Varför kom jag plötsligt att tänka på skumbad?
 
Galna Fåret - Ej medlem längre2006-08-27 12:10
Antal inlägg: 42

nu är jag pissnödig
 
LillaJoh - Ej medlem längre2006-08-27 13:50
Antal inlägg: 573

Varför slösa pengar på ordspel då man kan spela betapet alldeles gratis, undrar jag... det finns massor av bättre saker att lägga pengarna på...
 
inlil - Ej medlem längre2006-08-27 15:02
Antal inlägg: 31

det hjälper en del mot abstinensen när betapet är nere, någon som har tips på något annat?
 
_willow - Ej medlem längre2006-08-28 18:25
Antal inlägg: 3429

jag spelar oxå på ordspel kanske inte så mycket som här, fördelarna här är att det är gratis och roligare forum, men ordspel går emellanåt oxså.
 
ordordord2006-08-29 09:56
Antal inlägg: 28

Det är bra klass på Ordspels spelare men framför allt kan du spela med utmaning precis som IRL. Hoppas att administratörerna på betan prioriterar möjlighet till spel med utmaning
 
stefanf2006-08-29 10:50
Antal inlägg: 1744

Jag har alltid spelat mycket på ordspel och spelar fortfarande där rätt mycket. Tills nyligen tycker jag också att forumet där varit renare och bättre men det sjunker ju onekligen i antal och nu finns inte många kvar som forummar (och spelar).
Märligt nog är det fortfarande (de tider jag spelar) minst lika lätt för mig att hitta bra och trevliga motståndare därborta vilket är anledningen till att jag ännu är kvar emellanåt.
När mitt årsabonnemang går ut kommer jag dock knappast att förnya eftersom det samtidigt blivit allt trevligare här - samt att ett forum tillkommit och också tagit sig (lite segt fortfarande dock kan jag tycka om man beaktar hur många som faktiskt är här och lirar - det borde vara minst 5 ggr. fler inlägg och diskussioner..)

Det som KAN få mig att förlänga på ordspel är dock fortfarande utmaningsläget (som ordordord nämner ovan). Den dagen beta utvecklar den funktionen är sagan för den svenska delen av ordspel all, tror jag..
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-29 11:06
Antal inlägg: 353

"slutet gott, allting gott"
problemet jag hade har retts upp och jag är riktigt nöjd över att ha vidgat mina vyer åt det hållet (ordspel). nu vet man lite grann hur det funkar där och har kommit underfund med skillnader jämfört med betapet, på gott och ont. det som onekligen talar för OS är ju då den redan ofta nämnda möjligheten till utmaning och jag är helt fascinerad av den. annars gillar jag ju avgjort betapet som helhet - och jag känner mig snabb som en oljad blixt när jag kan hantera brickor från tangentbordet - ja, en strålande sajt och helt gratis, wow..!

lelou, vad var det du egentligen tyckte var mysko med denna tråd? jag kan hålla med om att trådar här på forum ofta urartar till att bli mysko och vissa är det redan i begynnelsen men själv upplever jag väl att frågeställningen i den här var fullständigt normal och saklig?!

vad svaren anbelangar så tar jag inte ställning men en kommentar i stil med "...men jag är rätt förbannat jävla säker på..." tycker jag innehåller så många svordomar att den bland mycket annat kan uppfattas som "syrlig" (kanske citationstecknen var det som fattades), varför inte bara säga "jag är rätt säker på att..." "jag tror bestämt att..." eller nåt annat neutralt..? att johnny_r hade helt rätt, vilket antagligen var hans hemliga önskan, kan ju föralldel framhållas...

 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?