Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 700

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-09-06 15:40
Antal inlägg: 258

Borttappad inspiration
Eftersom alla var så hjälpvilliga då Scandal hade tappat bort sin ost, hoppas jag att ni kan var lika bussiga med mig nu.

Jag har förlorat min inspiration. Vet inte var jag ska leta eller hur man hittar igen den.

Finns det något kännetecken för inspiration? Var letar man? Någon som tappat bort sin förut och kan ge något tips på var den brukar gömma sig.

Kanske någon känner på sig att den har fått lite extra inspiration på sistone? Och kanske denna egentligen var ämnad för mig?

 
Riverpoet2006-09-06 15:42
Antal inlägg: 1070

Jag har skitmycket inspiration för tillfället... Kanske fick den från dig, vad vet jag... :)

Men vad för typ av inspiration? Bara allmän?
 
IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-09-06 15:43
Antal inlägg: 258

Typ, skrivarinspiration... Har du det?
 
mammamu - Ej medlem längre2006-09-06 15:52
Antal inlägg: 1286

IMO häv dig ut i skogen en heldag med svampplock och allt som hör till:)
Mumma för själen och säkert inspirationsgivande!
 
Riverpoet2006-09-06 15:52
Antal inlägg: 1070

Det har jag faktiskt. Både musikaliskt och textmässigt. Sorry för att jag tog din... :(
 
OneW2006-09-06 16:36
Antal inlägg: 1207

inspiration.. hmm.. kan få ut både pianist, ironi och tipsa..
Så jag tror ordet vill säga dig något..
Leta upp ett piano.. klinka lite.. och se ironin i det hela när alla ler men håller för öronen.. Tipsa pressen om detta genom att skriva!
 
OneW2006-09-06 16:37
Antal inlägg: 1207

Eller så ska du läsa det gamla du har skrivit och inse vilken fantastisk person du är på att skriva!
 
vinhaggan - Ej medlem längre2006-09-06 18:28
Antal inlägg: 201

nu är ju inte detta direkt skrivarinspiration som jag har fått men så här var det iaf:
Jag hade haft en gräslig sommar med ett sommarjobb jag inte trivdes med där vissa ur personalen "mobbade" mig, jag var trött och less och pank. (lönen fick man nämligen en månad efter att man jobbat)
Så vad gör jag? Jo, jag och min sambo tog och åkte till västkusten och hälsade på min storebror, sen for vi till göteborg och träffade två kompisar som bor ihop. Dom hade precis flyttat till en ny fin lägenhet och fått det så fint! Jag blev jätteinspirerad av någon anledning, av deras ansträning att få ett så bra hem. Så efter ett besök på liseberg (bergodalbana är också hemskt inspirerande) åkte vi hem och jag studsade omkring ända tills lönen kom, o sen var det min tur att fixa.

Så min poäng är, se dig omkring på folk och vad dom jobbar för att uppnå och låt dig inspireras!
 
mamman - Ej medlem längre2006-09-06 18:51
Antal inlägg: 6379

Vi bor i villa (som aldrig blir färdigrenoverad) och förra veckan for vi till en kompis som har flyttat till nytt hus. Fasen vilken inspiration att göra en massa grejer!!!
Vi ska slänga stora delar av det vi förvarar i förrådet (kan vara bra att ha....) och måla lite och fixa och dona.
Byta bänkskivor (+diskbänk) i kök och fixa blomhyllan i fönstret. Köket ska vara klar före jul (vi jobbar ju så tidsramen blir lite lång).
Med mera, med mera...
Tyvärr har jag inte din skrivarinspiration, men kan kolla i källaren om den är där... det mesta där nere ar dock så gammalt att jag tror det i så fall kan vara inspiration från sena 90-talet....
Men tipset om skogen och prommenader är ju jättebra!!!!
Älskar promenader!! Kom hit så går vi tillsammans!
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-09-07 05:00
Antal inlägg: 320

Inga lidande poeter här verkar det som (förutom IMO då)

Psykologer har studerat förhållande mellan ångest och kreativitet/inspiration ganska länge. Det optimala är en lagom mängd av ångest - för mycket ångest gör en handlingsförlamad. Vill man ha det i mera kognitiva termer så är skrivande och annan form av konstnärsskap är en bra coping-metod.

För egen del så varierar det rätt mycket enligt ovanstående princip. Jag gissar att jag kommer att skriva en del när jag är tillbaka på min praktikskola nästa vecka - nuff said.

Om du inte är sugen på att fiska upp en massa ångest ur ditt omedvetna så är ett tips att bara skriva sätta sig ner och skriva det man tänker på just då - kan ofta leda till att man faktiskt börjar skriva något vettigt efter ett tag.

Och håll dig borta ifrån forumsdiskussioner ... =)
 
joelxy792006-09-07 06:11
Antal inlägg: 277

Satsa på transpiration. Ut o spring!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?