Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 585 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:15 | |
![]() | Trollen - vilka är de? Vi möter dem överallt i forumet, de känns igen på sina nedladdade porträttbilder ('snygg' tjej eller kille med stomatolleende) och sina antingen elaka eller obegripliga inlägg. Men Vilka är dessa människor egentligen - som tycker det är värt det att spendera timmar på att låtsas vara någon annan? Är de män eller kvinnor? Var bor de? Vad gör de annars? Hur ser de ut? Har de någonsin haft en partner? Varför räcker inte drakar och demoner för att ge dem mening med livet? Frågorna är många. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:16 | |
![]() | Haha, bästa tråden :D | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:17 | |
![]() | Några är peddos tror jag. Att döma av valda profilbilder. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:18 | |
![]() | Jag vill höra utförliga beskrivningar! Detta är ett ämne att ta på allvar, trollen är ju som husdjur. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:18 | |
![]() | eller så är de så knepiga på riktigt. å ser ut så. vet ej, men jobbiga iallafall. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:31 | |
![]() | I vilket fall borde trollmor binda fast dem i svansen. | |
| Lillstölla | 2012-05-28 18:32 | |
![]() | Jag förstår mig inte på dessa troll, att de bara orkar lägga så mycket tid och energi på att låtsas vara någon annan, komma med helt meningslösa eller riktigt elaka inlägg, gärna med rasistiska inslag. Själv har jag ju fullt upp med att orka vara mig själv. Och vad tror de att de vinner på det? Är det verkligen så kul att sabba för andra, försöka smyga ut politisk propaganda och gömma sig bakom en stulen bild på nån som Sylvia sa, brud med stomatolleende. Kan inte låta bli att tycka synd om dom. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:34 | |
![]() | Håller med kloka Stölla. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:34 | |
![]() | Jag tror att trollet är mellan 29-47, är inne i (eller på väg in i) en ålderskris, har en känsla av att inte ha uppnått något i livet och försöker paradoxalt nog motarbeta det genom att göra absolut ingenting vettigt alls. Ensamstående, men trivs inte med situationen och slår därför (återigen paradoxalt nog) ifrån sig och är smått otrevlig och mer än en smula dryg. Har egentligen bara en sorts åsikt, tvärtemot. Ser kanske inte ut som ett totalt stolpskott, men är inte heller lika tvålfager som det åtminstone tio år yngre profilfotot (snott från en amerikansk datingsite). Hackar på alla som är 'gamla', trots att han själv är äldre. Vistas utomhus max en gång i veckan. Har en deal med pizzerian om gratis hemkörning trots att han bara beställer en pizza åt gången. Eller så vet dom att dom ska leverera en hawaii om dagen. Funderar på att bygga en igloo av gamla petflaskor i sovrummet/vardagsrummet/k ontoret/matsalen. Ja, jag är nog fördomsfull. | |
| blue_moon | 2012-05-28 18:38 | |
![]() | Haha jonisk, på dom bara! :D | |
| bobo flux | 2012-05-28 18:38 | |
![]() | Troll är stora, onda, tjocka, elaka varelser som ursprungligen kommer från skogen och bergen. I samband med rymdåldern tog de steget in i den digitala världen. Det flera olika sorters troll: De Klassiska Forumtrollen roar sig oftast genom att spinna ihop forumtrådar till rackartyg. De lyssnade på brittpop på 90-talet, men har på senare tid gått över till diverse Idol-trubadurer. Dessutom tuggar de Hubba Bubba. Level X Nördtroll är i sammanhanget ganska harmlösa figurer. De brukar dyka upp i diskussioner och göra jämförelser med World of Warcraft, Age of Empires, senaste utgåvan av Diablo eller annat valfritt strategispel. Höger- och vänstertroll håller sig enbart till diskussioner som karaktäriseras av politiska nyckelord som "högerpolitik", "skatt" samt "vänsterpolitik". De är ofta propert klädda och är den grupp troll som ger det mest städade intrycket. Sedan finns det ju bastardtroll, fluxarnas värsta fiender i forumlandet. Vad dessa gör om nätterna råder det delade meningar om, klart är dock att de inte är till gagn för fluxarnas livskvalitet. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:38 | |
![]() | Ha ha, Jonisk tog uppgiften på djupaste allvar, det uppskattas! :) | |
| Lillstölla | 2012-05-28 18:39 | |
![]() | Jag tror du är rätt ute Nulltj:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:39 | |
![]() | Liksom Bobo! :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:39 | |
![]() | Men vad fan, jonisk, du beskrev just mig. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:39 | |
![]() | Haha ;) | |
| Miss Lollo | 2012-05-28 18:40 | |
![]() | Jag tror det är personer som ingen trivs eller står ut med IRL :) Jobbiga är de i alla fall. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:44 | |
![]() | "Jag tror att trollet är mellan 29-47, är inne i (eller på väg in i) en ålderskris, har en känsla av att inte ha uppnått något i livet och försöker paradoxalt nog motarbeta det genom att göra absolut ingenting vettigt alls. Ensamstående, men trivs inte med situationen och slår därför (återigen paradoxalt nog) ifrån sig och är smått otrevlig och mer än en smula dryg. Har egentligen bara en sorts åsikt, tvärtemot." Hahaha jag har aldrig känt mig så träffad i hela mitt liv. Måste göra nåt åt det. Jag är inte troll, eller jag anser mig inte vara det iallafall. Jag är bara knepig och obegriplig. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:46 | |
![]() | Jag kanske skulle varit tyst? :P | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-28 18:46 | |
![]() | Eller starta en karriät som profiler. :-) | |