Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade58
Mobilspel
Pågående20 691

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 01:53
Antal inlägg: 16

Så här elimineras fusket
Enklaste och som jag ser det i princip enda sättet att nästan helt eliminiera fusket från betapet borde vara införandet av ett system som tar skärmdumpar med ett visst intervall då man spelar en match. Dessa borde sedan visas på profilen, de senaste skärmdumparna, och om någon då har en suspekt skärmdump anmäls denna till övervakare och personen stängs av.

Nu kommer kanske vissa hävda att det är integritetskränkande eller nåt, då skärmdumpen visar hela ens skärm, men det är det ju inte? Då man spelar betapet behöver man ju inte ha uppe en massa annat man inte vill "visa andra" om man säger så.
 
Ensamrätt2006-09-27 02:01
Antal inlägg: 88

Hur viktigt är det här spelet egentligen? Och dessutom kommer denna fantastiska idé från en som just erkänt i Fusk-tråden att han fuskat till sig sina vinster. Jag garvar läppen av mig.
 
pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 02:02
Antal inlägg: 16

Just därför, jag fuskade pga såpass många fuskade. Har tröttnat på detta och fuskar numer inte, vad spelar det förresten för roll? Om det här systemet införs kan ingen fuska på samma sätt längre, mig inkluderad
 
pinkoden - Ej medlem längre2006-09-27 02:04
Antal inlägg: 16

vilket innebär att betapet blir var det än gång var avsett att vara, på frågan om hur viktigt det egentligen är, det är relativt oväsentligt. Införandet av skärmdumpar kräver inte att alla tar betapet på blodigt allvar, det är bara en förbättring
 
provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:07
Antal inlägg: 21

Huruvida pinkoden fuskar eller inte är väl oväsentligt Ensamrätt? Idén är fortfarande bra och skulle garantera en fuskfri site, vad har du emot det?
 
Ensamrätt2006-09-27 02:07
Antal inlägg: 88

Jag är en av dem som tror på integritetsrätten. Det hände samma sak på Blip - där spelade man i godan ro ett parti yatzy, sen skulle man plötsligt vara tvungen att lämna sitt peronnummer för att få spela ett litet enkelt sällskapsspel. Nä, fy sjutton, ska folk inte kunna låta bli att fuska och missbruka olika sajter så att man slipper sådana korkade begränsningar. Hellre möter jag fuskare än att få min integritet kränkt. Så jävla viktigt är inte det här spelet även om jag skulle tycka att det var tråkigt om det försvann.
 
provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:10
Antal inlägg: 21

På vilket sätt får du din integritet kränkt? Du behöver verkligen inte uppge personuppgifter eller något annat personligt. Ditt resonemang kommer alla fuskare att haka på, det är tack vare såna som du som det fortfarande finns folk som fuskar här...
 
provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:13
Antal inlägg: 21

Hur viktigt det är varierar väl från person till person, kan inte du för att glädja de som tar detta lite allvarligare än vad du gör, utan att du förlorar på det, tycka att ett system som det här är bra? Självisk eller vad? Skriv nu inget inlägg om att jag är självisk för att jag inte bryr mig om vad du tycker eller nåt sånt som du förmodligen skulle göra om jag inte skrev det här, för ingen förlorar på det "nya systemet" men många förlorar på det gamla
 
Ensamrätt2006-09-27 02:18
Antal inlägg: 88

Jag har mina svaga aningar om att provsmakaren och pinkoden är samma person. Och i så fall, vad är det för statistik du visar upp kära Provsmakare?
Har fusket verkligen upphört som du så enträget vill göra gällande?
Och som svar på din fråga: Nej, det är inte tack vare såna som jag som det finns folk som fuskar här utan tack vare såna som Pinkoden, dvs fuskare. Eller ska vi applådera fusket nu också? Bara för att någon erkänner sig som fuskare så gör det inte honom/henne till en ängel.
 
provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:22
Antal inlägg: 21

Nej, vi är inte samma person och även om vi vore det skulle det vara oväsentligt. Min statistik är inte suspekt, och möter du mig inser du att jag spelar bra taktiskt sett också. Sen har inte pinkoden eller nån annan påstått att han / hon är en ängel och ingen har sagt nån om att applodera fusk? Så vetefan vad du snacakjr om
 
provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:26
Antal inlägg: 21

Aja vi har olika uppfattningar om det här vi kan väl konstatera det iaf =)
 
provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:28
Antal inlägg: 21

Ett alternativ är att man kan snabbkolla personen man möter innan, personens statistik osv, för att sedan bestämma sig ifall man vill möta personen eller inte. Om man vill göra det nu måste man använda "sök medlem" och det tar för lång tid, personen hinner lämna spelet innan man hunnit kolla upp personen
 
Ensamrätt2006-09-27 02:28
Antal inlägg: 88

Precis som du läser av hur en fuskare spelar så läser jag av text på ett sätt som får mig att ana att två spelare kan vara samma person. Jag har lyckats med det flera ggr faktiskt. Och folk har skrattat lite skämmigt åt min förmåga när jag har "avslöjat" dem. Här ovan skriver du att du spelar bra taktiskt sett också...vadå också...?? Lika bra som du fuskar eller?
 
Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-09-27 02:29
Antal inlägg: 1955

:D
 
provsmakaren - Ej medlem längre2006-09-27 02:31
Antal inlägg: 21

Puss på dig, också i det här fallet, som du tolkade som fuskar, ska tolkas som att jag inte bara kan rulla och lägga långa ord utan spela bra taktiskt sett i övrigt, tillräckligt förtydligande? =)
 
Ensamrätt2006-09-27 02:35
Antal inlägg: 88

sov gott du också, dröm om en rulltårta.
 
Devil_Star2006-09-27 18:44
Antal inlägg: 439

Om man ska eliminera ännu mer, så borde man oxå ha ett krav att alla har en webbkamera. Det finns dom som sitter med SAOL. Det är lite svårt att få tag på dom via skärmdumpar.

Hade jag varit intresserad av fusk, så hade jag haft högre rating. Så det bevisar nog min lojalitet att jag inte fuskar. Sen att jag oftast fastnar i rullningsfällan. Det är ett tecken på klantighet. Men jag försöker att minimera min rullning och satsa på högre poäng. Det är taktik det.

Men sen finns det ett hjälpmedel. Vissa kallar det för fusk, men spelar man IRL, eller är med på IRL-tävlingar, så anses det inte som fusk. Det är bockrutorna, som man bockar av för varje bokstav, som läggs ut.

Med detta hjälpmedel kan man se vilka bokstäver som har används och kan planera lite i spelandet. Det finns sånt på scrabbleförbundets hemsida.

Bockrutorna, tipsar inte om ord, det är hjärnkontoret som får tipsa fram det.

Men program som letar fram ord eller att använda SAOL till spelet tycker jag är osportsligt.

Om det är ord man funderar på, eller vill veta vad det betyder kan man slå upp i SAOL:en efter spelandet.

Men angående ämnet fusket är nog ett ämne som nog kommer diskuteras hit och dit.
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-09-27 18:45
Antal inlägg: 320

En lösning vore att önska. Hade flyt och rullade två gånger i rad och blev genast anklagad för fusk. Gah!
 
Perpersa - Ej medlem längre2006-09-27 18:52
Antal inlägg: 2193

Rätta mig om jag har fel men jag tror inte det är möjligt att ta skärmdumpar med en flashklient.

Webbkamera skulle kanske vara möjligt... men servern skulle ju få gå på högvarv minst sagt... och då blir det en kostnadsfråga...

Och detta är ju menat att vara en gratissajt . Så hm.
 
Devil_Star2006-09-27 19:02
Antal inlägg: 439

Då kanske det är dax att betapet blir en betalsajt med ;)
Om man tittar på tanke på och många vill minimera fusk.
*Skämt o sido*

Men det skulle va fränt om skulle spela med webbkamera igång.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?