Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade46
Mobilspel
Pågående22 581

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fröken Jag2006-10-05 17:18
Antal inlägg: 145

Ang. stängda trådar
Att trådar stängs har jag all förståelse för. Men om en tråd ÄR stängd, varför inte radera den helt och hållet?

Det är ju t.ex. inte så uppskattat om man "hänger ut" nån som man anser har brutit mot nån regel, och görs det så stängs tråden. Det bästa vore väl isf oxå att radera den? Annars fortsätter ju "uthängandet".
 
Arne Boll2006-10-05 17:42
Antal inlägg: 97

Hm, vilken tråd menar du? Om det finns stötande inlägg så skall dessa raderas. Det kan forumadmin göra.
 
Mikkamel2006-10-05 17:45
Antal inlägg: 191

Det har väl att göra med att när tråden blivit stängd skall folk se det så att ingen omedelbart skriver en fortsättningstråd eller ny tråd om samma ämne.
 
Fröken Jag2006-10-05 18:01
Antal inlägg: 145

Arne Boll: Tänker inte på nån spec. tråd. Bara öht.

Mikkamel: Jovisst, men folk kan ju fortfarande läsa det. Om admin + övervakare inte tycker att man ska lämna ut namn på tex såna som använder okvädningsord mot en när man spelar, varför då inte ta bort en stängd sådan tråd så att inte fler människor läser den..?

Rent allmänt så kvittar det för mig, tycker bara att de är lite underligt + att de e rätt trist me trådar som finns där men man kan inte skriva i dom..
 
Nemi2006-10-05 18:11
Antal inlägg: 5952

Fröken jag: vi tar bort trådar med personangrepp. Dispyter ska redas upp med hjälp av oss övervakare. Dock så hanns det skrivas en hel del i den tråden du syfter på innan nån av oss forumadmins såg det. (vi har dessvärre liv ;) ) Därför är den nu stängd och kommenterad varför. Den ska bort, väntar bara på att de som har skrivit i den blir informerade om varför först. Så de inte blir en tråd om "varför tog mitt inlägg bort..".
:)
 
Arne Boll2006-10-05 18:14
Antal inlägg: 97

Ok, har läst en tråd nu som borde raderas under "Seriösa ämnen". Där hängs enskilda spelare ut i en stängd tråd (Skall kontakta övervakare).
 
Nemi2006-10-05 18:16
Antal inlägg: 5952

Arne: done :)
 
Fröken Jag2006-10-05 18:25
Antal inlägg: 145

Nu syftade jag faktiskt inte på nån särskild tråd, men jag kom på det tack vare den du menar.. =)

Det finns ju en hel del stängda trådar. Som blivit stängda av alla möjliga orsaker. Underlättar det inte att ta bort alla dessa? Nu är ju jag långt ifrån duktig på datorer (de enda ja behöver kunna är att logga in på betapet å msn) men dessa stängda trådar kanske inte tar så mycket onödig plats..?
 
Nemi2006-10-05 18:38
Antal inlägg: 5952

Tja. Ibland stängs trådar för att ämnet är uttömt.(Dvs, alla synpunkter och svar och tankar som kan ges har skrivits och bemötts) Men tråden kan få finnas kvar för att det innehåller något "matnyttigt" som kanske fler undrar om och behöver läsa. Det kan vara bättre att ha den kvar än att en ny sån skapas om två månader igen.
Att helt ta bort trådar är kinkigt. Vi är inte "censorer". Folk får skriva fritt så länge det inte är något som strider mot våra regler.
De stängda trådarna tar inte mkt plats. Däremot så har jag tagit bort/stängt trådar med över 9000 inlägg i "ordlekar". Eller, jag har skapat en ny tråd av de senast skrivna inläggen i den tråden som stängs. Detta för att underlätta för forumservern :)
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?