Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 897

Forumkategorier

Användare Inlägg  
höstdag2013-12-30 09:00
Antal inlägg: 4

Rating
En fråga hur kan man få minus på ratingen när man vinner matchen med över sextio poäng.

dinodog2013-12-30 09:07
Antal inlägg: 4973

Du har mött någon med lägre rating.

CharlesLee2013-12-31 17:03
Antal inlägg: 1

Tycker verkligen det suger! Om man vinner borde man inte gå ner i rating, det gör ju bara att man inte vill möta spelare som man kanske annars gärna spelat mot.

Bodzilla2013-12-31 17:22
Antal inlägg: 2

Jag tycker precis tvärtom! Det blir två tävlingar på en gång, i relation till motspelaren och i relation till min egen förmåga. Det är just detta som gör det möjligt att spela oändligt många matcher mellan ojämna spelare. Grattis till vinst och grattis till poäng. Jag älskar att utmana dom som har mycket högre rating, för att lära mig och kolla vad som funkar bättre och sämre för mig. Och jag uppskattar supermycket när ojämna spelare håller fast vid en för att spelstilen tilltalar. Det blir mindre fokus på tävling då. Oj, vad jag tyckte en massa om detta!

Rödpeppar - Ej medlem längre2013-12-31 19:09
Antal inlägg: 64

Det är svårt att möta nollorna. Man måste vinna jättemycket för att inte tappa i rank. Oj, vad kul...

sunebrune2013-12-31 21:03
Antal inlägg: 13

Ratingsystemet skulle kajka om det funkade så att man inte fick minus för att man vann matchen även om motspelaren var hack i häl och med mycket lägre rating. Vem skulle då vilja spela mot jämnbra eller bättre motspelare? Nä just det, ingen. Alla skulle vilja spela mot "nollorna" som rödpeppar så ödjukt kallade dem. Det skulle sluta med att de bästa spelarna inte skulle ha någon att spela mot. Sedan skulle de näst bästa spelarna vara bäst, och ingen skulle vilja spela mot dem. Osv tills ingen fanns kvar. Ingen höjdare...

Om man nu tycker att ratingen inte spelar nån roll och "att man bara spelar för att det är roligt" så finns det heller ingen anledning att klaga på systemet som finns nu.

jellyflower2014-01-02 13:56
Antal inlägg: 1108

Jag skulle verkligen känna mig som en riktigt superduktig betapelare om jag fick massor av poäng för att vinna över någon som har säg 500 i rating. Det vore som att klå en enbent i terränglöpning på i övrigt lika villkor. Coolt!

Jag kom att tänka på filmen Bruce the Almighty när han fick idén att han kunde vinna i wrestling om han enbart wrestlade med tjejer =)

Det är en mkt rolig o bra film fö, om ni inte gillar betas regler kan ni kanske fördriva tiden med att titta på den istället.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?