Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade13
Mobilspel
Pågående21 233

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lagavolin - Ej medlem längre2006-10-09 00:28
Antal inlägg: 227

Bestulen i helsingborg
På natten mellan den siste i siste tvåtusenfem (051231) och den förste i förste tvåtusensex (060101) så stal någon min väska på Utestället Tivoli i Helsingborg.

I väskan så fanns det bl.a. en Mp3 spelare av märket iaudio.

Spelarens display var vid tillfället av försvinnandet sprucken.

jag hade ett par tusen låtar på den, givetvis var dom lagliga.

det fanns även saker som jag skrivit på den i wordformat.

hela kokboken som jag hade arbetat med försvann.

spelaren kostade när jag köpte den cirkus 4200 svenska kronor.



Jag skulle nu vilja ha tillbaka den.

jag erbjuder därför tjuven eller den som kan ha köpt spelaren av personen. en "hittelön" i form av en likadan spelare fast sprillans ny. eller något liknande.

jag är alltså inte intresserad av själva spelaren utan det är innehållet som jag vill ha.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-10-09 07:33
Antal inlägg: 2977

Var ett tag sen nu...
 
Lagavolin - Ej medlem längre2006-10-09 11:15
Antal inlägg: 227

ja. men man skriver inte en bok på en kvart direkt heller.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-10-09 11:16
Antal inlägg: 2977

nej det är sant jag har inte skrivit en på 30 år ännu.
Trist att den delen försvann. Men nyåret var länge sen nu bara.
 
Legobiten2006-10-09 16:42
Antal inlägg: 617

... och någon på betapet har köpt/stulit detta?? Eller är det bara en tokvild chansning? Sannolikheten måste ju vara större att Olof Palmes mördare är inloggad i Giraffen just nu.
 
Arne Boll2006-10-09 18:35
Antal inlägg: 97

Hehe, om man bara har sitt orginal (till kokbok) på en MP3-spelare så, är det nästan värt en nominering till Darwin-award? Håller med dig Legobiten, men dog inte gärningsmannen med Chrille? Det tror jag iaf. Varenda gång det sker ett uppmärksammat mord så skall man hitta de mest konstiga/uppdiktade lösningarna. Lösningen av mordet på Anna Lindh är ett bra exempel på en simpel mördare. Kennedy mordet är likadant som Palmemordet, där försöker de hitta de mest konstiga sammansvärjningarna. Det var inte ett för anmärkningsvärt skott som Lee H O avlossades ändå.

Lagavolin dina prylar kan du glömma att få tillbaka nu.
 
Agnez12006-10-09 18:56
Antal inlägg: 151

Varför förvarar/sparar man sin kokbok på en Mp3 spelare?
 
Lagavolin - Ej medlem längre2006-10-13 17:36
Antal inlägg: 227

jag kopierade över den dit för att datorn jag använde skulle in på lagning. jag har lagt upp denna eferlysninga vartenda forum som jag känner till. fick tillbaka min stulna guld ring på detta viset. det är alltid värt ett försök. eller?
 
tv-spel - Ej medlem längre2006-10-13 17:44
Antal inlägg: 90

fast det var ju så jävla länge sen. chansen att den som stal grejerna skulle se det här och drabbas av dåligt samvete är ju minimal och att chansen att kokboken inte skulle vara raderad är ju... hmmm... glöm bort hela grejen.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?