Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade14
Mobilspel
Pågående21 662

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Real-one - Ej medlem längre2014-04-14 14:07
Antal inlägg: 223

Musikik/artistintresserad ?
Hittade denna kille vid surf på nätet för ca. 2-3veckor sedan..& som i mitt tycke har en otroligt vacker stämma .. eller heelt sagolik stämma <3 :)

Såg att denna kille vart med på nån av USA:s talangjaktprogram.. Och tydligen har han inte fått komma fram med sin musik? :-/ väldigt konstigt enligt min åsikt & känsla iaf.? :( Han har tydligen sjungit in en massa covers som då finns att ta del av enligt min medskickade länk här :)

Såg också att han nu nyligt tydligen kommit ut med ett album på sina låtar.. men har inte lyssnat på dessa ännu? Hoppas de går bra för honom framöver :) För jag tycker han verkar va en trevlig kille :)

www.youtube.com/watc...Sg XcNj2NFs
 
Real-one - Ej medlem längre2014-04-14 14:10
Antal inlägg: 223

oj? ser att jag skrivit fel i rubriken av den startade tråden:-/

Det ska ju stå: Musik/osv.. ;)
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 21:42
Antal inlägg: 235

Ja absolut :) han har en jättebra röst..Men rätt dålig på det engelska uttalet i orden..och även lite fula grimascher för sig när han sjunger! Så de måste han öva bort inklusive bättre engelskauttal.
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 21:50
Antal inlägg: 235

Påtal om artister? Såg just Taylor.Swift på TV..Och man ska ju inte anmärka på folks utseende! Men hursomhelst kan jag helt enkelt inte hålla mig för att uttala mig om just Taylor.S.. När jag ser henne så ser jag henne som en spinkig bortskämd näbbmusliknande figur! Och nu ska hon tydligen låtsas göra nån slags videå där hon sjunger om att hon skakar av sig all smörja/skit som tydligen folk anmärker på ang. henne!? Men vad hon gör med att göra den videon är ju att hon faktiskt Just bryr sig och också tagit åt sig! För om hon inte tagit åt sig? Så behöver hon väl inte göra nån video heller? Och dessutom hörs hon även ligga etta på den Amerikanska musiktopplistan? Va? Mer än Såå..jävla typiskt amerikanskt som just denna video kan det knappast bli! Usch.. :-/

-Den jag däremot tycker hör till de bästa artisterna just nu är katy.Perry..Hon är jättebra på att sjunga..Och hon har humor.. Och verkar vara en reko och bra person också.. Hon är bäst :)
 
mollee - Ej medlem längre2014-10-07 22:08
Antal inlägg: 6087

Taylor Swift är jättebra. Och hon är väldigt vacker :-)
 
mollee - Ej medlem längre2014-10-07 22:10
Antal inlägg: 6087

Låten handlar väl om att stå upp för sig själv och vara den man är. Det är väl det musik går ut på, att sprida budskap vidare? Många artister har varit med om jobbiga saker i livet, som de sedan klär i ord och musik. Inget konstigt med det :-)
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 22:39
Antal inlägg: 235

ok..så är de ju såklart också... Men de finns många som har varit med om jobbiga saker i livet..Och oftast är de ju så att när en artist just blivit känd? Så avslöjas aldrig nåt sådant! Utan när de väl slagit igenom..DÅ först börjar de avslöja de ena och de andra om vad de vart med om..ja såattsäga kanske tragisk uppväxt m.m.!? Men då har just dessa artister hunnit slå igenom och tjäna en massa pengar..så även om de haft det dåligt/eller en tidigare tragisk uppväxt,så lider iaf. inte just dessa någon nöd /brist på pengar iaf.! Men alla de andra miljoner männniskor i världen som har värre problem?Får fortsätta att ha det dåligt..med dessutom utan pengar/el. brist på kapital, som då tyvärr oftast är avgörande för att på nåt sätt kunna skapa sig ett någotsånär tillfredställande liv..!

För ofta är de ju så att vissa artister använder sig av att börja berätta en massa om sin uppväxt som kanske varit jobbig etc..när de väl slagit igenom som artist..just för att få mer uppmärksamhet/publisitet etc. i.o.m.d. många ggr.. Inte alltid förstås.. Men oftast är det nog så..så känner då iaf. jag !
 
RambleTamble - Ej medlem längre2014-10-07 22:43
Antal inlägg: 2728

De har nog pratat om det innan också. Precis som de flesta andra människor.
Vi vet det bara inte eftersom vi inte känner dem/ vet vilka de är.
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 22:44
Antal inlägg: 235

Nä..Taylor.Swift är inte vacker i mina ögon iaf. Men de är däremot Katy.Perry..Och just Katy.Perry ? Hon är en person man känner tilltro till när hon sjunger ut sitt budskap..oavsett om det är komisk karaktär eller ett allvarligt budskap..Alltså..? Jag tror på vad hon sjunger..Och det är viktigt..iaf. för mig.. Och inte nån såndär ylig glättig amerikansk smörja.!
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 22:44
Antal inlägg: 235

ytlig...skulle de stå
 
kryddeluntan2014-10-07 22:45
Antal inlägg: 12360

Jag gillar John Hiatt, Ulf Dagerby, MidnightOil, otroligt fina text och bra musik.
 
RambleTamble - Ej medlem längre2014-10-07 22:46
Antal inlägg: 2728

Jag gillar amerikansk punk.
 
kryddeluntan2014-10-07 22:55
Antal inlägg: 12360

Vem gillar du där RambleTamble? Jag är uppvuxen med Beatles och sen kom den svenska punken som en frisk fläkt.
 
RambleTamble - Ej medlem längre2014-10-07 22:59
Antal inlägg: 2728

Åh, massa blandat :)
Ramones, Social Distortion, Fiction Reform, Dead to Me bl.a.
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 22:59
Antal inlägg: 235

Ja.. de finns många bra artister ..och vissa har nåt som man fastnar extra för..och för mig handlar det om utstrålningen,och en inbyggd naturlig look /attityd och övertygelse i sitt budskap och sång..
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 23:03
Antal inlägg: 235

Dedär inövade och glättiga orkar jag deffinitivt inte med.. De hoppar jag direkt.. och hela den rumpskakande musikvideovärlden som verkar tro att det är rumpskaket som betyder nåt!? Så jävla less..less..och åter less på detta.. De verkar ha fastnat i pitbullstuket och rumpskaket..!? de är ju såå övenött..så jag fattar överhuvudtaget inte hur producenterna tänker? :-/
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 23:16
Antal inlägg: 235

Gillar ju inte glättigt stuk..Men Den just den här videon med Christina.Aguilera tycker jag är riktigt bra..Hon är snygg/tjusig men inte snuskig i sitt framträdande i just denna video..Riktigt snyggt & korrekt..vackert och bra medryckande musik också.. Och det är inte störande glättigt stuk i denna video.. Jag tycker den är en av de tjusigaste videona av kvinlig artist gjort :) Den är som ett smycke konstverk av den shangern :)

www.youtube.com/watc...Sc jucUV8v0

 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 23:31
Antal inlägg: 235

Och sedan har ju Katy.Perry denna video,som jag tycker är urtjusig med alla färger..och sedan hennes övertygelse i budskapet..men och med en komisk karaktär stundvis..Både allvarlig och komisk :)

www.youtube.com/watc...KS OMA3QBU0
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-07 23:40
Antal inlägg: 235

ja..här är en till video med katy.Perry..Lika övertygad i sitt budskap som vanligt.. otroligt bra video,men också musik/sång också.

www.youtube.com/watc...uw fgXD8qV8
 
Sote2014-10-08 21:45
Antal inlägg: 3557

Så kommer jag då med det tunga artelleriet: Slayer, System of a Down, Rammstein( kolla in pianoversionen av mein hertz brennt den är fantastisk. vimeo.com/55028438 ) Opeth.
lite snällare : Metallica, Red hot Chili Peppers.
Lite roligare: Drop kick Murpheys, Flogging Molly.
Klassiker: Led Zeppelin, Doors.
Odödliga: Queen.
Riktigt bra låt: Kongos- come withme now
youtu.be/Gz2GVlQkn4Q
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?