Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
42
Inloggade90
Mobilspel
Pågående21 815

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-20 20:48
Antal inlägg: 235

Progr.Lyxfällans s.k. coola video!
Ok..? Nu vill jag ta upp gällande Videon som programledarna i programmet Lyxfällan vart med på att göra..Och som tydligen ska framställas som nåt roligt/komiskt att se och höra på.Och tydligen just för att programledarna själv är med i videon,så verkar snacket gå på både Radio och Tv ang. denna video som nåt cool/ och fränt gjort av programledarna att gå med på!?

-Jag tycker videon klingar illa! och de med tanke på vad programmet med såkallade namnet Lyxfällan står för och med och för dess medverkande i programmet!

Det är ju ett Reeeent Hååån mot de medverkande i programmet och inget annat!

Vad tycker ni? Tycker ni videon känns passande?
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-20 20:50
Antal inlägg: 235

Om ni nu sett videon vill säga? Eller? De flesta bör ju ha sett den kan jag tänka?
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-20 20:52
Antal inlägg: 235

Vem är puckot/ eller puckona bakom ide´n och produceringen av videon kan man ju undra?
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-20 20:53
Antal inlägg: 235

Och ligger hjärncellerna riktigt på rätt plats hos programledarna som tycker att det känns okej att göra videon?
 
Ekbock2014-09-20 21:00
Antal inlägg: 15

Du får ju lyssna på texten.

Videon är väl inte ett dugg provocerande, man försöker göra något nytt bara. Vet inte om man lyckas så bra men väldigt snällt försök i alla fall.
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-20 21:07
Antal inlägg: 235

Framförandet och budskapet i videon kan jag inte tolka på nåt annat sätt än såhär-->

Musiken = samma som i videon.

Hej..Hej...Hej...
Ha....ha...ha...
Nu ska ni se...
Vad VI kan ge...
Lyxfällan...Lyxfällan...

För VI har hjärna...
Som de andra INTE har...
i Lyxfällan...Lyxfällan...

VI är Coola...
Och ÄLSKAR att Håna...
Puckon som är med i...
Lyxfällan...Lyxfällan...

Ha...Ha...Ha....
Och medkänsla och respekt...DE saknar vi...
För de medverkande i..
Lyxfällan...Lyxfällan....

Ha...Ha...Ha...
Vad är NI för ena..
Jävla idioter...
Som hamnat i...
Lyxfällan...Lyxfällan...

För denna video var så Cool att göra...
Så VI saknar faktiskt empati..
För de som hamnat i...
Lyxfällan...Lyxfällan...

Ha...Ha...ha...
Ha...Ha....Ha...
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-20 21:24
Antal inlägg: 235

Vad dom gör med budskapet och användandet av en dessutom komisk karaktär i framställningen i videon, är ju att förlöjliga de medverkande med dess problem och hela programmets faktiska innehåll ..Och därför passar det såklart inte med att göra budskapet med en komisk föreställning i videon ut till tittarna..som då såklart också är tidigare medverkande och kanske redan tänkta medverkande i programmet! Hur tror de egentligen att det uppfattas av de som kanske hade tänkt anmäla sig till programmet?
Som en lek eller?
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-20 21:26
Antal inlägg: 235

Passar väl inte att ALLTID göra komik av allt heller!
 
RambleTamble - Ej medlem längre2014-09-20 21:39
Antal inlägg: 2728

Reklam är reklam. Syftet är att märkas, provocera och väcka uppmärksamhet. Att få människor att reagera och minnas, reta sig så de måste kolla.
Skapa debatt för att sälja produkten, synas och märkas.

Verkar ju ha funkat fint i detta fall.
 
ttiittii - Ej medlem längre2014-09-21 07:49
Antal inlägg: 37631

Det kommer alltid finnas människor som inte kan hålla i sina pengar,och det dom gör på lyxfällan tillhandahåller alla banker i hela Sverige fast på en mindre kränkande nivå,Det finns folk som vill skylta med sina skitiga lakan och kränka sig själva och då passar lyxfällan utmärkt
 
Malva012014-09-21 08:04
Antal inlägg: 107

Av 10 inlägg är 7 trådskaparens egna.. Herregud
 
toonfisken2014-09-21 10:01
Antal inlägg: 726

Sanslöst . Lägg ner tråden
 
Nora1 - Ej medlem längre2014-09-21 10:54
Antal inlägg: 2885

IVIVIVIV. Nu har jag lyssnat på låten. Förutom att den var dålig så fanns det ingenting elakt i den vad jag kunde höra. Din tolkning ovan speglar nog din åsikt om folk som försätter sig i sådana här "lyxfällor". Den tolkningen håller jag däremot med om. ::))
 
Dammen2014-09-21 12:06
Antal inlägg: 646

Tycker videon är mycket stötande - så ta bort den omgående. Programmet i sig är inte så dumt - den varnar kanske ffa unga att ta snabba sk. SMS-lån förhoppningsis.
 
mz_lzrd2014-09-21 12:57
Antal inlägg: 2498

Vad är det för fel på den videon? är det rapvideon du menar? Den var väl synnerligen harmlös.



 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-24 00:49
Antal inlägg: 235

Har svårt att förstå att det tydligen finns personer som inte förstår det illaklingade i hela videon? Det spelar ju ingen roll vad de förmedlar i tal i videon..Utan det är ju hela stuket med att klä ut sig i pälsar och hela attityden med att just klä upp sig så att det blir komik av det hela som då såklart INTE passar in som nån accosiation till JUST ett sådant program med dess innehåll!
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-24 00:50
Antal inlägg: 235

Det är ju att Förlöjliga hela programmets syfte!
 
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-09-24 01:32
Antal inlägg: 235

Ja.. jag säger då de! De sissta/el. den sissta välbetalda puckot/puckona är nog tyvärr inte född ännu verkar det som? Det är som inget slut på skiten!? Antingen är de programledare som inte alls passar att vara programledare..eller också är det producenter som inte heller har så mkt. innanför mössan..Och upptar tv-kanaler och annan media direkt ut i etern..Och får dessutom hög avlöning för detta!?


-Ang. videon!? Så anser jag att: I.o.m att programledarna tycker det känns okej att vara med på att göra videon?
-Och dessutom i intervjuer i radion,där det verkar hyllas hejvilt bland dessa programledare också!? :-/ Om hur coolt och fränt det är att just dessa programledare ställde upp på detta bla..bla..blabla.. osv. !? Va? :-/ Så otroligt puckat! :-/ :-/ Tragiskt att överhuvudtaget att höra :-/

Både producenten och programledarna verkar ju gotta sig i andra människors livsproblem med dess ohållbara ekonomiska tillvaro!:-/

Om det vore så att t.ex. producenten/producenterna /och programledarna själva nån ggn. i sitt liv varit i en sådan ohållbar ekonomisk livssituation?
Så skulle de aldrig heller haft tanken på att producera en sådan video!
Produkten av det hela med denna video med programledarna har då iaf. för mig gjort att jag tappat förtroendet för dessa programledare och dess egna persons ståndpunkt i vad programmets innehåll faktiskt handlar om!? :-/

Med tanke då på de medverkande i programmet med dess ohållbara ekonomiska livssituation! :-/

Det handlar ju egentligen inte om att de medverkande som då såkallat hamnat i lyxfällan medvetet bara skiter i om pengarna räcker till eller inte!

För oftast eller nästan alltid handlar det väl om att de medverkande personerna egentligen har andra personliga problem av olika art och anledningar innan de hamnat/hamnar i en så långt gången ohållbar ekonomisk situation! Som typ depression,sorg av olika art, psykisk ohälsa och liknande m.m. m.m. :-/
Ja.. för att inte säga att det ofta förekommer att de medverkande faktiskt mår såå jävulskt dåligt egentligen..och plötsligt så brister dom ut i värsta gråten :-/

Så efter denna video så känner då iaf. JAG att man upplever det som att programledarna står där och kommer med sina pekpinnar för de medverkande,och samtidigt ska dom låtsas visa respekt och viss medkänsla för de medverkandes livssituation? Dom skiter väl i vilket? Huvudsaken dom får lön för mödan och inget annat..så upplever då jag det efter denna video! :-/

De medverkande som hamnat i en sådan livssituation kan ju egentligen helt själv räkna ut summan av kardemumman! Alla som kan räkna vardagsmattematik kan ju såklart också räkna +-0
-Men grejen är ju den att personer som hamnar i sådana livssituationer har väl oftast andra personliga livsproblem innan!

- Och JUST den tanken/känslan/förståelse n tycker man ju programledarna och producenten/producenterna borde ha haft i aktning/åtanke? :-/
Jag ser och känner hela videon som en stor skymf mot de medverkande och inget annat! :-/
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?