Spelrum
Giraffen23
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade65
Mobilspel
Pågående22 333

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Andreas E - Ej medlem längre2006-10-14 14:32
Antal inlägg: 23

Kvinnor bland (o)tyg
Gick runt bland olika second-hand affärer under dagen och en sedan gammal inrotad irritation blossade återigen upp. En av affärerna skyltade uttryckligen: Kläder för män.
Att köpa kläder kan för mig vara en närmast privat angelägenhet. Men väl inne svassade en mängd varelser av honkön omkring, klämde prövande på just den jacka som jag bespetsat mig på, stod i gruppvis utanför provhytten som nödtorftigt skyler en när man ska byta om.
Det är ett otyg.
Vilken kvinna skulle inte finna det besvärande med män som invaderar, låt oss säga, underklädesavdelningen. Tänk dig håriga händer bredvid dina, kvinna, när du är i full färd att välja ett par trosor.
Låt oss män titta på kläder i fred!
 
vinhaggan - Ej medlem längre2006-10-14 14:38
Antal inlägg: 201

jag tycker du överreagerar. isf får aldrig vuxna gå in på avdelningen för barnkläder heller.
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-10-14 14:42
Antal inlägg: 423

Vidrigast är dock PAR som tillsammans hanlar underkläder eller ja, kläder i övrigt. Ser så äckligt idylliskt ut, kläder är en privat grej och ingen riktig kvinna avslöjar nånsin sina hemligheter, inte ens fö sin närmaste man! ;) Håller merej Andy, dock så hajar jag inte varför du måste köpa underkläder på Second Hand. och vad kvinnor gör i en mansaffär ;)
 
Stacker - Ej medlem längre2006-10-14 14:43
Antal inlägg: 97

hahahahaha...ellos finns på nätet
 
Legobiten2006-10-14 15:30
Antal inlägg: 617

Det kan ju hända att kvinnor är på herravdelningen för att köpa något till en man, Andreas.
Om det står en kvinna och tittar på i princip samma kläder som jag gör blir jag istället nervös att det är jag som står och drar i ett par tjejjeans eller nåt. Så säker känner jag mig i klädbutiker. Därför kan det vara skönt med en flickvän eller motsvarande som är med. Känns inte alls idylliskt tycker jag. Tror bara du är avundsjuk katten... ;)
 
HumbleBug2006-10-14 15:35
Antal inlägg: 1836

"Tror bara du är avundsjuk katten... ;)"

Tror jag med.

Hur kan man undgå att veta vad en kvinna har för underkläder på sig om man t.o.m. sover tillsammans med henne?

Tycker bara det är utomordentligt tråkigt att handla underkläder med kvinnan min. Och sen alla medelålderskvinnor och ännu äldre kärringar som går omkring på dessa avdelningar. . . vissa oundvikliga, ibland alltför hemska associationer kan det lång tid att bli av med.
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-10-14 15:54
Antal inlägg: 423

Jag är inte avundsjuk, yo! Jag har bara blivit uppfostrad till att skilja på köket och middagsbordet, om man säger så. Jag vill inte veta hur länge du svettades i provhytten innan du köpte just den där snygga skjortan - men jag vill se den välstrykt på dig. Ingen av mina pojkvänner har nånsin klagat! :)
 
kickilickan - Ej medlem längre2006-10-14 15:57
Antal inlägg: 290

jag tycker vi ska ha lagar på det här,,det e ju inte klokt,,menar du att de va kvinnor inne på herravdelningen,,,hujedam ej,,,lättare e kanske att du söker hjälp för din kvinnofobi!!! puss
 
Prindo2006-10-14 16:27
Antal inlägg: 85

he he kul läsning...själv tycker ja de e mysigt att ha en manlig vän med sig när man shoppar dom vet ju precis va killar vill ha=)
 
HumbleBug2006-10-14 17:28
Antal inlägg: 1836

"Jag vill inte veta hur länge du svettades i provhytten innan du köpte just den där snygga skjortan - men jag vill se den välstrykt på dig."

Om jag inte redan var upptagen skulle jag nog ha svarat: "Jag vill gärna veta hur mycket du svettades när du sist prövade underkläder och gärna se dig i dom också." Men såna oanständigheter kan jag ju bara tänka tyst för mig själv och inte skriva här.

Oops! Sa jag det där högt?
 
västgöten - Ej medlem längre2006-10-14 18:31
Antal inlägg: 1135

håller med andreas! kvinnor är bäst utan nåt tyg överhuvudtaget...
 
Prindo2006-10-14 19:28
Antal inlägg: 85

he he tror ja säkert=)
 
Mouche - Administratör2006-10-15 01:48
Antal inlägg: 24193

HumbleBug:
Och vem har bestämt att medelålders damer, äldre damer och riktigt gamla damer inte är vackra nog att se på?
"Orkar" man inte se på damerna när de strosar runt och inhandlar sina intimplagg, så för all del...lämna affären!

De kanske också vill vara fina och attraktiva för sina män. Sist jag kollade var det inte förbjudet att vilja vara vacker fast man nått mogen ålder.

Att förolämpa flera åldersgrupper av kvinnor är smaklöst och i allra högsta grad onödigt.
Din hustru/flickvän kommer också att nå mogen ålder en dag!
Kommer du då att äcklas över henne också?

Mouche
 
HumbleBug2006-10-15 12:09
Antal inlägg: 1836

"Sist jag kollade var det inte förbjudet att vilja vara vacker fast man nått mogen ålder."

LOL

Det finns många kvinnor som håller hög klass och god stil upp i högan ålder. Men det förvånar mig att de inte är ännu fler.

Det finns också många femtio-sextio åriga män som klär sig i trasiga jeans och är allmänt ovårdade. Förolämpar jag alla 50-60 åriga män nu?

Ta inte i så att du spricker Mouche. Ta ett djupt andetag och räkna till tio nästa gång.
 
Stacker - Ej medlem längre2006-10-15 12:12
Antal inlägg: 97

Mouche har alltid varit kvinnornas beskyddare. När det viner kallt och faran lurar bakom ett hörn kommer han till undsättning på sin vita springare.
 
Moderaten - Ej medlem längre2006-10-15 12:14
Antal inlägg: 10

hahaha
 
nina733 - Ej medlem längre2006-10-15 13:11
Antal inlägg: 4346

han kan gärna ta sin vita springare o komma hit ...
 
Nemi2006-10-15 13:43
Antal inlägg: 5952

Inte bråka nu :)


 
Nemi2006-10-15 13:58
Antal inlägg: 5952

Andreas E: Det är irriterande med butikspersonal som är som iglar. Bläh.
Du får försöka tolka det som att de inte var van vid att en ung man var där och provade kläder eller nåt :) Du kanske var som socker för ett gäng myror :)
 
monkan562006-10-15 14:14
Antal inlägg: 910

"Och sen alla medelålderskvinnor och ännu äldre kärringar som går omkring på dessa avdelningar. . . vissa oundvikliga, ibland alltför hemska associationer kan det lång tid att bli av med."

HumbleBug...fy på dig.
Jag förstår inte att alla har sånt bekymmer vad andra gör..handla det du ska och skit iandra..förlåt uttrycket..håller med dig Mouche. Förstår inte att ålder ska vara fel på nåt sätt...jag ska bete mig si eller så ..ha vissa kläder m m, Näe se till att vi sköter oss själv..
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?