Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
thedude - Ej medlem längre2006-10-19 18:58
Antal inlägg: 488

Gustav Fridolin
www.expressen.se/ind...p? a=723541

Här har ni en politiker som håller det han lovar. När han valdes in i rikdsagen för fyra år sedan lovade han att dela med sig av sin lön till välgörande ändamål. Det höll han. Nu avstår han dessutom pengar han kan få om han vill. Stort! Jag vill ju tro att det har med den politiska färgen att göra. Eller vad tror ni, Borelius och Chilo?
 
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2006-10-19 19:09
Antal inlägg: 1033

Behöver jag tillägga att han är miljöpartist?

Näe, lite onödigt kanske...
 
B-Jovi2006-10-19 19:10
Antal inlägg: 116

Detta går väl inte in under "seriösa ämnen" va ?
När han fastnade i Ryssland för några år sedan , då kunde väl han fått stanna, eller ?
Tåler inte karln. Eller pojken för den delen
 
MrGAIS - Ej medlem längre2006-10-19 19:15
Antal inlägg: 87

Gustav borde bli nästa statsminister
 
Grisebank2006-10-19 19:46
Antal inlägg: 85

Naiv pojkspoling som borde växa upp och bli torr bakom öronen.

Verkar leva i sin egen värld utan verklighetsförankring. Drar upp en hel hög ofinansirade förslag som inverkar menligt på Sveriges konkurrensförmåga internationellt. Detta påverkar menligt på jobben. Om detta införs så kan vi alla spela Betapet på heltid (va bra) om strömmen funkar dvs. Men skatten är väl för hög på energi så vi har väl inte råd med mer än 1 a 2 tim per dag.
 
LasseBjörn2006-10-19 19:47
Antal inlägg: 2611

En miljöpartist i regeringen och dessutom som statsminister? Nej, det är nog inte aktuellt.
 
B-Jovi2006-10-19 19:53
Antal inlägg: 116

Grisebank ! Rock on !
 
thedude - Ej medlem längre2006-10-20 01:41
Antal inlägg: 488

Jag tror bestämt att det sticker i ögonen på vissa att se en ung, duktig politiker som faktiskt tar sitt medborgeliga ansvar. "Naiv pojkspoling..."
 
StackarsJack2006-10-20 08:49
Antal inlägg: 9

Gustav är väl den enda politiker som man känner att man faktiskt kan lita på. Dessutom har han ju en fantastiskt skön dialekt.
 
Pekkis2006-10-20 10:00
Antal inlägg: 1173

hehe, instämmer med thedude.
 
Slemet2006-10-20 10:48
Antal inlägg: 938

Fånigt att kalla honom naiv pojkspoling, vad fan det är ju jättestort att ge bort av sin lön och avsäga sig pengar han kunde fått efter riksdagsjobbet. Vill vi hellre ha typer som tänker kräva pengar trots att de bara suttit 8 dagar (eller vad det nu var). Näe, de ska skämmas ta mig fan. Pinsamt. Mer ljus på människor som Fridolin som ger en lite hopp att vi människor nog kanske är goda ändå.
 
R-M2006-10-20 10:52
Antal inlägg: 265

..Hmm..jag tycker nog att det är dax att återvinna hela miljöpartiet och omvandla hela skiten till något annat..
 
mamman - Ej medlem längre2006-10-20 10:54
Antal inlägg: 6379

Ja, VEM av de andra politikerna säger "Nej tack, jag vill inte ha mer pengar nu" eller nåt?
Hur många av de andra politikerna delar med sig till behövande?
 
R-M2006-10-20 10:54
Antal inlägg: 265

Slemet:Jag tycker nog att de är samma skrot och korn hela bunten..Ut med dom i verkligheten och låt dom leva på en "vanlig" inkomst..men men,mycke' vill ha mer...
 
vinhaggan - Ej medlem längre2006-10-20 11:18
Antal inlägg: 201

Jag tycker Gustav Fridolin är en hjälte. Jag hade tänkt rösta på honom nu i senaste valet, men det kunde jag inte. Varför?
Jo för att han tycker att en politiker bara ska sitta en period så att det inte blir så förlegat, t ex som han som suttit i riksdagen i 27 år vad han nu heter. Det fick mig ju bara att vilja rösta på Gustav ännu mer.
 
LasseBjörn2006-10-20 11:29
Antal inlägg: 2611

Visst har han kvalitéer, men därifrån till att börja dela ut ministerposter till minst ett av samarbetspartierna är ett långt steg och känns väldigt främmande. En socialdemokratisk regering med stöd av v och mp däremot, är ju som bekant en gammal beprövad lösning som fungerar.
 
thedude - Ej medlem längre2006-10-20 12:21
Antal inlägg: 488

Men det hade ju faktiskt varit på sin plats att toppa regeringen än mer om Socialdemokraterna hade vunnit. Att ge Miljöpartiet en miljöminister hade varit på sin plats, tycker jag. Det är ju tydligt - oavsett vad man tycker - att det är det partiet som har allra högst kompetens på området. Därför vore det naturligt med en riktig ren miljö-krigare i regeringen. En Gustav Firdolin, t ex. Eller en Maria Wetterstrand. Hur som helst. Gustav är från Östra Göinge, typ. Och det är jag också, typ. Bara det känns stort. Vi är nog en viss typ äv människor där, asså! Ehh... ;-)
 
R-M2006-10-20 12:26
Antal inlägg: 265

låt oss kriga för miljön själva kära medborgare..det är ju vi som måste ta ansvar för den..fy och usch vilken hemsk tanke att någon miljöpartist överhuvudtaget skulle få komma till makten och nyttja sin såkallade politik..brrrr...
 
LasseBjörn2006-10-20 12:27
Antal inlägg: 2611

Om miljöpartiet fick igenom alla sina idéer skulle detta få förödande konsekvenser för väldigt många människor, exempelvis alla som är beroende av bilen. Och detta kravet på ministerposter, så har det låtit ganska många gånger men i slutändan tar mp sitt förnuft till fånga och inser att det är idioti att försöka fälla en socialdemokratisk regering.
 
thedude - Ej medlem längre2006-10-20 13:08
Antal inlägg: 488

Visst finns det mer eller mindre radikala idéer hos Miljöpartiet. Samtidigt kan jag tycka att bilfrågan är en skit i det stora världsaltet när det faktiskt är så att jorden håller på att gå sönder? Folk i allmänhet är väldigt bekväma och tar bilen vart de ska. Jag också. Men om vi byggt ut det kollektiva trafiknätet ännu mer och gjort det billigare och smidigare så skulle det nog gjort att fler parkerade bilden hemma. Vill jag tro iallafall. Tyvärr finns det alltför många intressen i olje-, bensin- och bilbranschen som gör att det känns omöjligt att påverka. Det blir nog inte lättare med en moderat regering är jag rädd för. EU darrar inför USA - som styr världsmarknaden och bestämmer hej vilt. Och vägrar skriva på avtal. Och om sisådär femtio år sitter vi där med varma vintrar och übervarma somrar. Så kan det gå...
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?