Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade36
Mobilspel
Pågående21 680

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 10:17
Antal inlägg: 157

Reklam
Har länge tänkt på just alla dessa som ställer upp och gör reklam för än de ena än de andra ,och dessutom rätt ut i etern i olika media i både på radio,men också i TV?
Och tänker ofta de ggr. jag då hör mkt. av de olika reklam som görs av såkallade Reklammakare,och där personer dessutom ställer upp för olika företag och gör reklam som sitt jobb/arbete?
Och att det uppenbarligen inte hos personen som då står där och gör reklam för något,inte då tydligen hos personen själv ifrågasätts om vad personen egentligen står där och gör reklam för,för då ett företag?

Dessa anställda reklammakare som tar emot sådana jobb verkar deffintivt inte äga någon egen kompetens om vad denna personen många ggr. faktiskt står där och gör reklam för heller? Och det är rätt märkligt,men också skrämmande samtidigt,eftersom reklam tyvärr också påverkar väldigt starkt på många människor.
Och visserligen vid nåt enskillt fall på gott,men i de flesta fall tyvärr övervägande på ont! Och De? verkar/el. är tydligen inte den självaste säljande reklammannen/kvinnan ens införstådd i heller!?

Så vad jag känner är att dessa som då står där och gör reklam för produkter och annat,är ju faktiskt tyvärr då också medhjälpare till att påverka många människor att försöka övertalas med innötande återkommande reklam till att tillslut ta dåliga beslut,som inte gagnar personen som faller för aktuell reklam gott presis!
Och undrar såklart då också? Vill då dessa reklammän/kvinnor verkligen ha ett jobb som stättar sådant? Känner mannen/kvinnan ett gott samvete när denna gjort sitt reklamjobb klart eller? Och lön för detta dessutom? Och detta har jag väldigt svårt att då också förstå hur man då kan vara funtad egentligen!?

Vad tycker ni som väljer att svara här på tråden?
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 10:23
Antal inlägg: 157

Vad jag menar är att dessa reklammän/kvinnor verkar tydligen Inte äga nåt samvete alls,bara dom får sin lön! Och det är just `Där´´jag anser blir ett stort( ?)
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 10:33
Antal inlägg: 157

Och jag anser iaf. att har en person ett jobb som reklamman/reklamkvinna? Ja, då ska personen ifråga också vara insatt i vad reklamen innebär? men också att verkligen ``Själv´´som person kunna stå upp och för sina valda reklam-ord ut i te.x. etern och annat!

Alltså som nåt som reklammannen/kvinnan `Också´´ tycker är helt okej som person att vilja göra reklam för såattsäga!
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 10:45
Antal inlägg: 157

Tillägg till föregående inlägg: Alltså jag menar att en reklamman/reklamkvinna ska inte bara stå/sitta där och skylla ifrån sig med att det är ju bara mitt jobb,jag gör bara mitt jobb och liknande som då aktuellt företag vill ha hjälp med att försöka sälja genom reklam!

För jag menar att det känns faktiskt väldigt viktigt att veta vilka reklammakare som står för sina valda reklammeningar/ord också! Eftersom det är dom som ställer upp och gör reklam som är just dom som är de stora medhjälparna till att få företag att avancera lättare,och som kanske inte presis alltid direkt går under nåt som gör gott för folket som faller för aktuell reklam!
För då vet man ju också vilka reklammakare som självmant hjälpt till med att ha detta som jobb och få ett visst företag att avancera då också.Och då tänker jag ju givetvis på företag/producenter som producerar produkter och annat som inte gör gott för folket el. på sikt! Så då skyller iaf. jag på dessa som stora medhjälpare med tydligen antingen ingen isikt,men kanske heller inget eget samvete,bara denne får sin lön för jobbet såattsäga!
 
micro1132016-08-23 10:51
Antal inlägg: 17533

Detta:

"dessa som då står där och gör reklam för produkter och annat,är ju faktiskt tyvärr då också medhjälpare till att påverka många människor att försöka övertalas med innötande återkommande reklam"

Är ju precis vad marknadsföring via reklam syftar till. Och jag har lite svårt att hänga med i att det skulle vara upp till ett anlitat PR-bolag eller deras "statister" att ansvara för vare sig produkten som sådan eller övriga människors beslut.

Att de som arbetar med och utformar reklam är fullt insatta i vad reklam innebär och hur det verkar på människor kan du vara övertygad om -- det är deras expertisområde och det som gör en PR-byrå framgångsrik är givetvis den kunskapen.
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 11:47
Antal inlägg: 157

Dessa reklammän/kvinnor har vad jag iaf. förstått i de flesta fall inget `´Eget´´samvete helt enkelt,eftersom det ständigt pågår olika typ av reklam som t.o.m. en förståndunderutvecklad person skulle fatta inte är okej att stötta som t.ex. reklamman&reklamkvinn a! !Det är de det tyvärr övervägande verkar hänga på,och som då gör att vissa företag av den sämre sorten då får hjälp med att marknadsföra den skadliga produkten eller rentav skitprodukten av just dessa jobbsökande reklammän/kvinnor!
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 11:51
Antal inlägg: 157

Men allt går tydligen att sälja med mördande reklam som det brukar heta..och med hjälp av samvetslösa reklamanställda så går det såklart ``Ännubättre´´för företaget att fortsätta sin försäljning av t.o.m. med nåt som inte klingar okej ens!
Så? Jag anser då att det bör sitta i reklammannens/reklamkvinn nans eget förstånd och kunskap om vad det egentligen står där och stöttar för nåt!
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 12:04
Antal inlägg: 157

Jag menar att det är ju `´Presis´´ som vilket annat jobb som helst!

Låt säga att en person inte gillar att djur avlivas för att människan ska få äta kött,som då går till slakt för vidare förädling till livsmedelshyllorna?

Och samma person står som jobbsökande? Och det finns 2 jobb lediga med samma lön? Ett jobb på ett slakteri där köttet ska skäras upp till fileer m.m., och det andra jobbet är ett helt annat,men fysiskt lika krävande! Vilket jobbställe tror du att denna person då väljer?
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 12:12
Antal inlägg: 157

Men menar också såklart att samma person skulle ju `´Givetvis´´ ta det andra jobbet även om lönen t.o.m. var några 100kronor mindre el. t.o.m. 1000kr mindre/ månad!
Och för att då¨tala om Reklambranchen? Där det finns mer än en uppsjö av jobb att välja på / Och ta och som man själv kan stå för i sina ord och meningar de man gör reklam för också!
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 12:48
Antal inlägg: 157

Sedan finns de säkert reklammakare som har ett samvete inbyggt nånstans! Men? Nåt som verkar kunna ge mkt. Pengar el. annat tar tydligen vanligtvis överhanden.Och de samvete personen innan tycktes ha,läggs åt sidan helt enkelt! Och de allt för mera pengar än vad någon alls behöver ha för att kunna överleva! Och tydligen är det så de flesta av människor som gillar att sko sig mer än nödvändigt tydligen dessvärre också fungerar!

Och sålänge det finns människor som är funtade så? Ja..då får man också räkna med att det känslomässiga locket läggs på , på annat håll också! Det blir som en dominoeffekt helt enkelt! reklammännen/reklamkvinno rna som ställer up och gör reklam för produkter och annat dom inte ens ids,vill eller ens bryr sig om vad det är dom egentligen gör reklam för och stättar? ja..de handlar såklart ``Enbart´´om att tjäna dendär extra kovan,eller för att få den äran att kanske t.o.m. få synas i den välbekanta tvrutan!

Och den typen av reklampersoner kallar Jag för ytliga samvetslösa inkompetenta plastmänniskor som Ìnte´´tillför något gott alls för någon annan utomstående såkallad slutkund,utan bara för sitt eget ego med dess lön! Sedan får väl övrigt folk försöka stå emot reklamen eller inte!

Men jobbar en person/personer med reklam? Ja..då bör väl också den personen/personerna veta att just reklam tyvärr påverkar väldigt många människor att lockas att köpa nåt,annars skulle ju aldrig reklam ha uppstått från början heller! Och detta är ju både på gott endel ggr. men somsagt övervägande på ont i slutsvängen!
 
Tanten M - Ej medlem längre2016-08-23 14:14
Antal inlägg: 5126

Hypomani nån?

Varning, den här länken kan uppfattas som reklam www.youtube.com/watc...RI eU6XrR08 !

 
ttiittii - Ej medlem längre2016-08-23 14:22
Antal inlägg: 37631

Det är ett jobb som alla andra.
Går man på myter så gör man,frågan är om Vilka som vill underhålla dom.
Själv skulle jag aldrig gå på tx vitapro.Men smarta människor har alltid skott sig på dom dumma och lättlurade människorna.
Får en reklambyrå ett uppdrag som dom inte gillar går det alltid att tacka nej.
Men syftet med reklam är ju att få folk att köpa det dom inte behöver
 
Mormodern492016-08-23 15:09
Antal inlägg: 8333

Långa inlägg som syndafloden , orkar inte läsa
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 17:33
Antal inlägg: 157

ttiittii: Grejen är den att även om människor som du säger alltid har skott sig på dom såkallade dumma el. vad någon nu vill kalla det? Och att dessa i det första skedet som ser sin chan, är att dom som skor sig på dom då såkallade dumma som lätt faller för reklamen,är då för att försöka tjäna storkovan! Men får tillsisst själv smaka av produkten av de dom en ggn. tyckte var värt att göra med att då försöka sko sig på människor som lätt faller för att köpa eller pröva produkter m.m. Dom gräver sin egen grav på sikt helt enkelt! För de som drabbar andra människor? Ja..de kommer såklart att även drabba reklammakarna med! Men? de verkar tydligen inte många av dessa som ställer upp och gör reklam ha fattat! Eftersom t.ex. producerande företag med dess Reklammakare kan ju somsagt inte leva utan kunder! Förstör man för sina kunder? Ja..då har man heller inga kunder kvar tillslut!
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 17:47
Antal inlägg: 157

Att t.ex. göra reklam för egentligen skadliga produkter/livsmedel? Ja..? De gör ju att befolkningen som lockats köpa detta pga. att det då hörs vara ett undermedel för de ena eller de andra som det ofta vill heta i reklamsammanhang på ett eller annat sätt! Ja..de gör ju vår folkhälsa dålig då också,antingen omg. el. på sikt! Och de kostar ju t.ex. då ett land som t.ex. sverige då,som då har ett skattesystem där skattepengar måste användas för sjukvård och omsorg. Och De drabbar ju såklart då även reklammakarna på sikt med.Pga. att det kostar samhället att folk börjat dricka el. äta en egentligen reklamförd livsmedel t.ex.? Men också kläder som kan vara skadliga,och som inte presis de flesta av männiksor har nån större insyn i heller! Plus att t.ex. reklamförda produkter såsom t.e.x kläder bara för att ta ett vanligt exempel!? Där handlar det många ggr. om grovt djurplågeri för att få fram t.ex. ett visst garn eller tyg! eller slavhandel bakom en produkt/producent?

Och hurmånga är de som jobbar inom reklam/eller gör reklam som alls tar rätt på vad företaget egentligen står för? Ja..inte verkar det vara särskillt många reklammakare som verkar bry sig om nåt sånt presis! bara för att ta 1 exempel av då otal många fler som männiksor dagligen dags morgon/dag/kväll och natt blir serverade med genom reklam!

Så? Det verkar ``tyvärr´´vara vääääldigt få männiksor som stannar upp i tillvaron och faktikst ifrågasätter vad en produkt egentligen är? el. hur den egentligen är producerad m.m.!!!! Folk blundar i överlag verkar det som,tills dom själv en dag drabbas av olika slags problem el. åkommor sjukdomsmässsigt!
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-23 18:00
Antal inlägg: 157

Kläder med Marinoull t.ex.? hur många här vet hur många lamm som får plågas för att uppfödarna ska få fram sin ull till klädindustrin? Som sedan görs glädjande reklam för ut till kunder ute i landet!?
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-08-23 20:22
Antal inlägg: 37631

Var ser Du reklam för merinoullkläfer ?Att göra reklam för bacon som är prossesat och är cancerframkallande väljer folk att äta bacon får dom skylla sig själva.
Mer synd om grisarna som lever för att dö till människoföda.
Folkhälsan hävdar jag bestämt att den behöver inte bli bättre folk blir alldeles för gamla redan som det är.
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-08-23 20:49
Antal inlägg: 37631

Rebecca,Du skriver att reklamanstälda är samvetslösa,Ska dom få sparken och leva på bidrag i stället är det bättre ?
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-24 23:26
Antal inlägg: 157

Kläder som innehåller bl.a. Marinoull görs det deffinitivt reklam för bland många kända klädkedjor både i Tv och annan mediareklam,och speciellt nu mot hösten men såklart också vintertid.Eftersom just bl.a. Marinoull används i stickade plagg,som då också vanligtvis används höst,vinter,men såklart också tidigare under våren i iaf. klimat där våren är kyligare!
Sisst så kom ju t.ex. bl.a. Hennes & Mauritz upp på tapeten som en av flera andra klädbutiker som säljer kläder innehållande just Marinoull. Och de var det ju direktsänd Tv om också i nyheterna men också ett annat program.Där någon journalist smygfilmat hur det gick till när djurhållarna av får och lamm gjorde när dom då från lammen skulle ta Marinoullen som då tas från just lamm bakom dels stjärten. Och de som sett detta program kan nog inte annat säga än rent fruktansvärt vidrigt oförsvarsbart djurplågeri,bara för att få den mjuka finaste ullen till just vissa klädesplagg!

Jag har inte sagt att alla reklamanställda är samvetslösa heller! Utan jag har ``Däremot´´skrivit att det ``Tyvärr´´ och tydligen verkar finnas alldeles ``För många´´ reklamanställda som tydligen varken har nån insikt,förståelse,eller ens verkar bry sig om vad dom egentligen står där och gör reklam för! Och väljer då en reklamanställd att göra reklamjobb oavsett vad det egentligen kan grunda sig på i produktion eller annat gällande produkt m.m.? Ja..? Då är man deffinitivt samvetslös menar jag!

Som du yttrar dig ttiittii? Så tolkar jag dig som en person som tydligen skulle kunna tänka dig att jobba med och för vadsomhelst även om det inte klingar okej samvetsmässigt,bara för att få lön? eller? är de så du menar att alla ska tänka?

Varje människa måste väl ändå ha en egen känsla och åsikt för vad som känns okej rätt eller riktigt ? eller?
 
Rebecca1x - Ej medlem längre2016-08-24 23:33
Antal inlägg: 157

Om inte folket ställer krav? Ja..då får vi skit också!
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?