Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade30
Mobilspel
Pågående22 645

Forumkategorier

Användare Inlägg  
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2006-10-25 17:14
Antal inlägg: 3298

Mobiltelefon och signaler
Har nu köpt ny telefon (nokia 7360) och konservativa jag blir galen på ringsignalerna. Tänkte att man kanske kan ladda hem någon ny, men då jag googlar och kollar på hemsidor med signaler så finns det ju bara sådana som är nåt band med en av deras låtar, eller sådana där extremt fåniga (ur MIN syn) med röster som ropar typ "HALLÅ HALLÅ SVAARAA DÅÅÅÅ!" osv. Vart hittar man en helt vanlig ringsignal egentligen? Som låter som en telefon. Och hur går man till väga för att få in den i telefonen om man inte har sladd?

Ja, detta är min 3e telefon sedan 1997 så... konservativ och okunnig :)
 
HumbleBug2006-10-25 17:44
Antal inlägg: 1836

oj, bara 3 stycken. Vad uppfriskande att höra! Kvinnan min har nämligen haft 8 mobiltelefoner på 4 år! Jag brukar ta hennes gamla för att slippa köpa ny.

Hmm, signaler . . . Jo, det finns ju dom därna klassiska bakelit-telefonsignalerna . Sök bara på bakelit och ringsignal så borde du få fram nån.
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-10-25 18:01
Antal inlägg: 423

Konstigt att det inte finns med en enda vanlig ringsignal, dumt av Nokia :/ Men det iofs för att de riktar sig mot "yngre" publik (som om den yngre publiken inte kan tröttna på halvtaskiga pophits). Jag har nu försökt att kolla och hittar liksom du massa fåniga hits till 7360 - men telefonen har massa infraröd port vilket betyder att du faktiskt kan ansluta den till datorn (om din dator har en sån). Eller så kan du köpa en extrasladd och tanka ner nåt som heter PC Suite för att koppla nallen mot datorn.

Här är annars en samling klassiska ringsignaler som du kan tanka ner: de gamla telefoner hade faktiskt allti en Bach-dänga på menyn... www.molipo.de/websit.../2 116.html
 
vulcan2006-10-25 18:11
Antal inlägg: 7666

Jag brukar också ta min respektives gamla. När jag lyckades drulla bort den senaste i vintras fick jag dock gå och handla en ny. Efter en del om och men lyckades jag hitta det absolut billigaste som gick att få utan abonnemang: En helt finesslös Motorola för 399 spänn. Ringsignal har jag aldrig bytt - originalet duger gott! Så tråkig är jag...
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-10-25 18:30
Antal inlägg: 2288

har funderat på att byta till "also sprach zarathustra" och aldrig svara förrän i finalen. det skulle göra succé på morgonvagnen
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-10-25 18:31
Antal inlägg: 2288

fast vem skulle ringa halv sju på morgonen iofs. äsch.
att det ska vara så svårt att jävlas med folk.
 
Järnröret2006-10-25 18:47
Antal inlägg: 375

Laddade hem den ryska nationalsången i tron om att jag faktist kunde använda signaler med 'real tones' i min gamla Nokia. Men icke, istället blev jag bara 20:- fattigare och håller mig med största sannolikhet till orginalen i fortsättningen :).
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2006-10-25 18:48
Antal inlägg: 3298

Tackar för tipsen. Jag har ingen infraröd port på datorn men söker vidare. Tack för alla tips! Jag blir väldigt imponerad av din efterforskning för övrigt Lyckokatten... Jag tycker dock att jag tillhör den "yngre" publiken, hehe... Ska kolla upp det där med sladd.

Jag vill ju ändå ha en del finesser och så, så att köpa en 399:- motorola eller liknande kändes inte helt okej. Hade en nokia 7210 innan som jag gillar stenhårt, men nu efter många trogna år så har den börjat dö och låsa sig.

Och en sak till, ta pengar för en ringsignal? Galet =) Ujuj, jag är kanske inte så ung ändå som blir upprörd över det.
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-10-25 18:53
Antal inlägg: 423

Andraideal: det var absolut ingen mening att säga nåt negativt om åldern, snarare tvärtom - jag håller inte riktigt med Nokias uppfattning om vad "ung" publik än. Så är det med många företag: de tror att bara för att man är ung så gillar man flashiga saker.
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2006-10-25 19:03
Antal inlägg: 3298

Nej, sorry om det verkade som jag tog åt mig :) Det gjorde jag inte. Håller med dig om deras knäppa inställning. Man borde få välja även om man väljer samma sorts telefon som 14'is eller pensionär.
 
IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-10-25 19:13
Antal inlägg: 258

Det jag personligen tycker är märkligt är att ingen tillverkare verkar satsa på den stora gruppen som ännu inte har mobil - pensionärer.

Minns när vi skulle köpa en telefon till min far som har dåligt hjärta, ser och hör dåligt, och ändå harvar runt i bärskogar och f*n vet var.

Som vi letade en nalle med stora knappar, rejäl display, förstärkt ljud och så få funktioner som möjligt. Slutade med att han fick ärva en av mina bröders gamla.


 
mamman - Ej medlem längre2006-10-25 19:21
Antal inlägg: 6379

Jo, det där känner jag igen.
Min far är överallt och ingenstans och en mobil hade ju suttit fint.
Han har dock en bullerskada som gör att han har nedsatt hörsel.
Till hans förra telefon (för nåt år sen) måset man köpa till en "massagegrej" att sätta i laddningsingången. Det fanns inte i telefonen.
Nu har han en med massage, så han känner den, men då är ju knapparna små och pappas tålamod otrooooligt litet... Det betyder att han svär och skriker om han inte kan svara på en gång opch sen hinner personen som ringer ledsna och lägga på....
 
Gunilla N - Ej medlem längre2006-10-25 19:27
Antal inlägg: 9562

www.aftonbladet.se/v...09 ,00.html
kan kanske vara nåt då??
 
metmasken2006-10-25 19:53
Antal inlägg: 101

Jag tycker att det är hemskt när det är svårt att hitta en enkel, men modern telefon på marknaden! (Endast Nokia duger, de andra förstår jag mig inte på..har haft nokia i 10 år så..) Alla tycks ha kamera nuförtiden, eller 3G, vad f*b gör jag med de egenskaperna (i synnerhet som 3G nätet inte funkar där jag bor).
Det jag behöver är att kunna RINGA och TA EMOT SAMTAL, skicka sms, väckning. Räknare och timer är också bra. Men spelen skulle jag klara mig helt utan, varför har alla telefoner spel? Både jag och sambon har nu Nokia 1600 och det är väl så nära enkelt man kan komma om man ändå vill ha färgdisplay ;-)
Äh, sorry, det här är ju helt utanför ämnet, men postar nu iaf..
 
Jobbar2006-10-25 20:59
Antal inlägg: 503

Om telefonen har inspelningsmöjlighet så spela in vilket ljud/tal/musik du vill, så slipper du greja med bluetooth, IR, USB och annat. Det blir väl inte digital ljudkvalitet, men det duger. Själv har jag mina två yngsta barn som säger i kör: - Pappa, det ringer! Alltid retar det någon, och det är ingen risk att förväxla med någon annan.
 
odin - Administratör2006-10-25 21:14
Antal inlägg: 7442

Köper man Nokia så straffar det sig själv ida...

Gud straffar vissa direkt :D
 
Grisebank2006-10-25 21:31
Antal inlägg: 85

Ja, Nokia är ett otyg. Förstår inte att svenskar köper deras produkter när det finns SonyEriccson. Visa lite solidaritet med Sverige tack.
 
leather-face - Ej medlem längre2006-10-25 21:33
Antal inlägg: 235

Bäckna mobilen och pynta knatch för det gröna
 
madzanta2006-10-26 12:10
Antal inlägg: 75

Köpa ringsignaler? Och jag som funderar hur i fn jamba kan gå runt.
Klarar telefonen mp3/wav? Isf är det ju bara att ta någon låt du tycker om och sen trycka in den i mobilen. IR, Kabel, Blåtand eller WAP.
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2006-10-26 12:35
Antal inlägg: 3298

Okej, jag åkte dit. Kollade upp sladd = dyrt. Kollade ringsignal, 20 :-. Tänkte att 20:- för alla år jag ska ha mobilen får vara en rimlig kostnad för att inte bli galen av signalen då det kommer ringa. Nu dök dock nästa problem upp. Jag får reklam i mobilen!! Och jag som inte ens minns vart ifrån jag "tog" signalen. Och hur blir man av med reklamen?
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?