Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lelou - Ej medlem längre2006-12-04 14:31
Antal inlägg: 2025

Mardröms-tråden
tänkte starta en mardrömstråd. om ni har någon mardröm som är minnesvärd (läs: man kan inte glömma eländet), berätta gärna..
Jag drömde inatt om att jag träffade ett spöke. En flicka. Händelsen i sig var inte fullt så skrämmande som stämningen i drömmen, hujeda vad otäckt det var!

Jag var kattvakt åt en kompis katt, i dennes lägenhet och vaknade på natten av nåt ljud från balkongen de hade, som går runt själva huset. I ett av balkongdörrarna hade de ett sånt titthål, och när jag kikade i det såg jag en profil av en människa, som gick lustigt, så med armarna framför sig, lite svajande rytmiskt. Till slut såg jag bara ryggen på henne, när hon gick vidare.
Jag visste i min dröm med en gång att det inte var något mänskligt, men ändå skulle jag ..likt en skräckis... gå ut på balkongen. Jag sprang och sneddade storarummet, öppnade dörren och hon stod där. Med armarna sträckta framför sig, långt brunt hår i mittbena och rätt så kortväxt, i flickklänning. Jag backade och då började hon gå mot mig igen, så där konstigt. Hon skrek samtidigt, men det hördes inget ljud alls. Sen var det som att hon sögs tillbaka ut på balkongen, dörren stängdes och jag kutade iväg in på toa med min mobil.
Där stod jag sen och försökte få tag på någon som svarade, som kunde komma. Under tiden medan jag paniskt slog numren, hörde jag henne hasa omkring i lägenheten utanför.

Sen vaknade jag. Och jag var livrädd :(. Kan säga att jag fick för mig att detta skulle "stämma", eftersom hon vars lägenhet i drömmen...hon har nyss flyttat och jag ringde henne direkt och frågade om det spökade i hennes lägenhet :P. Det var inget hon hade märkt iaf.

Usch, jag känner mig fortfarande sänkt av den. Konstigt, en hel dag blir påverkad av en simpel dröm.
 
Järnröret2006-12-04 15:40
Antal inlägg: 375

Drömde också om katter inatt. Får betraktas som en mardröm då jag hatar katter.
 
Nemi2006-12-04 16:59
Antal inlägg: 5952

Jag drömde att jag råkade stoppa pojkvännens nedladdning av en film/serie och fick panik och försökte komma på vad det var han laddade ner så jag kunde starta igen men jag hittde inte. Panikslagen.
Hjärnan är weird.

..och nej, jag har ingen kontrollerande pojkvän och jag brukar inte få panik över nedladdningar :) Detta var väl bara nån ny variant av "jag faller"-drömmen.
 
veggie_d2006-12-04 17:10
Antal inlägg: 1187

Jag drömde att jag hade fyra jobb. Förutom det jag faktiskt har var det två som jag aldrig kom till i drömmen, och ett som socialsekreterare på ett nakensocialkontor. Det var inte så kul, speciellt inte som de andra socialsekreterarna var sådär easy on the ol' blinkers när de var nakna. Plus att de var skitsega på morgonmötet, där jag mest satt och funderade på hur jag skulle hinna med de andra tre jobben. Och så är jag ju inte socialsekreterare, så jag funderade en del på varför jag jobbade där. Och på varför alla var nakna.

Nå det var väl ingen riktig mardröm, men jag mindes den efteråt och den var tillräckligt jobbig som den var.
 
Forticert2006-12-04 17:51
Antal inlägg: 271

Jag minns en mardröm som jag hade flera gånger när jag var liten. I ett rum var det persiennsnören uppspända kors och tvärs överallt, på dessa snören kom det knutar farande och jagade mig, jätteläskigt.
 
XY_2006-12-04 18:07
Antal inlägg: 601

Jag hade ofta öroninflammationer som barn, även dubbelsidiga sådana. Jag hade alltid samma, återkommande mardröm då:

Jag befinner mig inuti en snäck-liknande labyrint. Väggarna är mjukt rundade och höga=jag kan inte ta mig ut som i att klättra över kanten. Det alltomfattande ljudet är ett klagoljud, som en kvinna som inte kan gråta utan istället jämrar sig. Ljudet växer och växer i styrka, till det är outhärdligt, för att sedan försvinna, innan det börjar om. Om jag hinner ut innan ljudet är absolut högst kommer jag att bli fri det, det kommer att bli tyst. Hinner jag inte ut, måste jag tillbaka till snäckans mitt/början och göra om allt igen. Jag hann aldrig ut...utan var fångad i detta inferno.
 
athena2006-12-04 19:19
Antal inlägg: 1

i min dröm skulle jag ut o åka båt jag gick ombord fick en hytt o stoppade in mina väskor o gick ut till mina kompisar men hittade dom inte jag gick ner till min hytt men den fanns ingenstans helt plötsligt sprang jag runt bland skadade människor på ett sjukhus i en korridor men jag var fortfarande kvar på båten ..jag kom ingenstans o hittade inte ut sen vaknade jag o undrade var jag var nånstans.
 
Angelica85_2006-12-05 04:54
Antal inlägg: 15

Jag drömde att T-bag från prison break var och tvättade i min tvättstuga med en annan fånge (det kan ha varit Bellick) T-bags mamma bodde tydligen där jag bor. Utanför tvättstugan satt en liten flicka och lekte, så jag gick jag till flickans familj som höll på att bråka och berättade om T-bag och att det fanns en belöning på 100 000 kr till den/de som fick fast honom. (varför ringde jag inte polisen?!) Så då gjorde familjen upp en plan hur de skulle fånga honom, det jag minns härnäst är att jag går till tvättstugan med några av flickans släktingar och där ligger flickans mamma indränkt i sitt eget blod utan puls. Jag minns även att jag hittade en gömd kamera i min lägenhet och en till och en till..flera styckna i varje rum.jag var övervakad av någon, vet ej vem dock.

För er som inte sett prison break så är T-bag en pedofil och mördare.
 
tildus71 - Ej medlem längre2006-12-05 12:27
Antal inlägg: 1282

för länge sen drömde jag att en arbetskamrats huvud började snurra runt vid matbordet för att sedan lossnas och flyga upp iluften för att så småningom hamna på min mattallrik!

vågade knappt titta på personen dagen efter. åt inte heller särskilt bra..tror jag sett på för mycket skräckfilmer eller så tyckte jag hon "tappat huvudet" och gjort bort sig eller nått å därav blev mardrömmen.. man är bra knäpp

*ryser fortfarande åt den mardrömen*
 
pelikanen - Ej medlem längre2006-12-05 13:44
Antal inlägg: 2670

hahahaha, den sista var ju helt underbar, fick mig ett gott skratt =), förlåt, det var säkert jätteläskigt men du berättar den på ett så skojigt sätt.
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-12-05 14:39
Antal inlägg: 423

En gg drömde jag om att jag åkte ner till Gbg och mötte Adam (!) som visade sig vara en 50-årig man i grå kostym som tillverkade neonskyltar. Och inte hade jag rökt gräs eller spelat beta innan.
 
Forticert2006-12-05 16:52
Antal inlägg: 271

En annan merdröm jag hade när jag var liten var att det fanns krokodiler i vardagsrumslampan. Efter det vågade jag inte sitta under den lampan på flera veckor...
 
Avog - Ej medlem längre2006-12-05 17:02
Antal inlägg: 65

...
 
KillerCow2006-12-05 22:10
Antal inlägg: 222

Mardröm o mardröm ..

Drömde när jag var liten om att jag kunde gå/krypa på vatten. Det kändes så otroligt verkligt att jag faktiskt trodde på det. Mardrömmen var när jag självklar upptäckte att det itne riktig var sant o min besvikelse var stor ..
:P

Tror faktiskt att jag hela den sommaren på allvar frösökte lära mig att gå/krypa på vattnet i bassängen :D
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?