Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade18
Mobilspel
Pågående21 448

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mick E - Ej medlem längre2006-12-20 12:03
Antal inlägg: 629

godtycke
jag tycker nog att övervakarna här stänger eller flyttar trådar efter eget tycke och smak.
Känns ibland som storebrormentalitet, att vi stackars betaholics inte vet vårat eget bästa, obehagliga åsikter raderas direkt.
jag fattar ju att personliga påhopp inte accepteras, men varför inte släppa lite på kopplet? Även icke politiskt korrekta inlägg ska väl få vara med, om inte annat för att ge en demografisk bild av dem som är inne här.
Det kommer alltid finnas folk som stör sig på vissa inlägg, men det är ju faktiskt bara bra, en grund för ett demokratiskt samhälle, och öppnar för en vettig debatt.
 
XY_2006-12-20 12:04
Antal inlägg: 601

Du tänker dig en Flashback-variant här?
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-12-20 12:10
Antal inlägg: 423

Åh nej, inte Flashback! Flaskbak är ett sånt forum man läser bara för att få spy lite extra ;/ Jag tror att eftersom Betapet är ett s k familjespel så har övervakarna som policy att hålla inläggen någorlunda "snälla" när det gäller åsikter.
 
Mick E - Ej medlem längre2006-12-20 12:13
Antal inlägg: 629

censur alltså?
Något som är helt förkastligt
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-12-20 12:16
Antal inlägg: 423

Tydligen! Men det är lite som att ha sex i föräldrahemmet: man vet att de kan komma på en närsomhelst vilket höjer spänningen! Tänk positivt :)
 
Tufflan2006-12-20 12:17
Antal inlägg: 1254

Jag vet inte vad du tänker på riktigt Mick E, men det där är svårt.

Grundregeln är väl att följa forumreglerna, och det är dem vi hänvisar till. Personliga påhopp och annat raderas så fort vi kan och anmälningar om betas av eftersom, Meningslösa trådar eller trådar som redan finns i ämnet stängs om inte frågeställningen känns ny mm mm. Ändå tycker många medlemmar inte att vi är snabba nog, och att vi inte raderar nog mycket.

Alla vill ha det på sitt vis, och nån millimeterrättvisa och helt objektiv bedömning av varje inlägg och tråd är omöjlig att uppnå eftersom vi helt enkelt är människor och uppfattar saker olika.
XY här hade ju till och med ett förslag om att ironi-banna folk på ip om de svarar i en tråd som trådskaparen undanbad sig sånt i ... ni förstår att det är omöjligt att göra alla till lags. Medlemmarna får helt enkelt försöka ha förtroende för att vi gör det som vi tror är bäst för siten och för medlemmarna i stort.

Ibland blir det så klart fel, och då får vi tänka till och göra det bättre till nästa gång. Diskussionen bör alltid vara öppen, och har du frågor om specifika inlägg som du själv skrivit som försvunnit eller undrar om trådar som flyttats mm så skriv till nån övervakare och fråga eftersom vi inte kan gå in på detaljer i öppet forum.
 
Pekkis2006-12-20 14:13
Antal inlägg: 1173

Instämmer med Micke_Es inledande inlägg.
Framför allt känns åsiktscensureringlite b.
 
Mick E - Ej medlem längre2006-12-20 14:21
Antal inlägg: 629

klart jag försår att vissa inlägg kanske måste tas bort, men å andra sidan så förstår jag inte.men visst är det väl en avvägning som måste göras när man är övervakare, det verkar dock lite godtyckligt ibland..
 
Tufflan2006-12-20 14:32
Antal inlägg: 1254

Mick E Som jag skrev kan det visst vara lite godtyckligt eftersom vi uppfattar det vi läser på olika vis. Det kan till viss del också bero på hur pass vältalig den som anmäler är och kan förklara om och hur exakt inlägget kränker på ett sätt som övervakaren kan relatera till. Många saker spelar in, och även dagsformen på oss som försöker få denna siten att gå runt. Så kan det också vara när man håller på med många människor samtidigt och alla vill ha just sin vilja fram. Ibland blir det fel som sagt, och då får vi lära oss av det så gott vi kan.
 
HumbleBug2006-12-20 14:42
Antal inlägg: 1836

*bumpar*
 
vulcan2006-12-20 16:52
Antal inlägg: 7666

Snyggt försök Humble. Du är härmed avstängd fram till nästa kafferast!
 
vulcan2006-12-20 16:52
Antal inlägg: 7666

... serverklockan verkar gå drygt 20 minuter fel
 
veggie_d2006-12-20 17:14
Antal inlägg: 1187

jo, det är väl ungefär det här godtycket, samt en vag misstanke om att vissa övervakare har provision på att stänga trådar, som fick mig att ställa frågan om varför bumpning inte är tillåtet på den här siten. Jag fattar inte varför man inte bara kan låta en tråd självdö, utan måste säga "nu har du fått svar, jag stänger tråden" och därmed effektivt förbjuda alla eventuella rättelser, följdfrågor eller andra kommentarer. Eller låsa en tråd som bumpats EN gång, därför att trådskaparen inte ännu fått något svar och har all anledning att misstänka att inte alla hunnit se tråden. Jag har väldigt svårt att se poängen med att låsa sådana trådar, istället för att bara låta dem falla i glömska... såvida inte jag har rätt om det där med provisionen, förstås..
 
Berbatov - Ej medlem längre2006-12-20 17:36
Antal inlägg: 65

Lägg av. Leloe har ett rekord att försöka slå, tror det innehavs av en amerikan just nu.
 
Tufflan2006-12-20 17:38
Antal inlägg: 1254

Oh my god menar du att man kan få provision också.... och här har jag alltså jobbat gratis i flera år *muttrar och mumlar*

Förutom det lilla utbrottet så är jag helt enig med dig veggie_d, så länge det inte uppstår "störande" och uppenbar bumpning, men jag tror det hörde till den andra tråden :P

 
TopBanana2006-12-21 10:29
Antal inlägg: 752

Jag håller med här; på sistone så har vissa trådar stängts onödigt, verkar det som. Jag vet att det står att man ska hålla sig till ämnet, t ex, men det skadar / sårar väl ingen om man pratar om lite annat också än vad trådens rubrik handlar om?
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?