Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade12
Mobilspel
Pågående22 284

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pekkis2006-12-26 13:47
Antal inlägg: 1173

Festlekar?
Jag har fått äran att vara lektant på vårt lilla nyårsparty.. men jag har fått hjärnstillestånd. KAn inte komma på någonting.

Jag har redan haft både tipspromenad och frågesport med mina homes, och skulle vilja komma med något nytt och roligt. Hade tänkt fixa baura-puzzel, men min skrivare pajade =(

Några tips? (och nej, scrabble är faktiskt ingen höjdarlek på nyårsfest =)
 
Pekkis2006-12-26 13:48
Antal inlägg: 1173

(det skall ju självklart stå bauta-puzzel.. så ni slipper fundera över det.)
 
snorklan2006-12-26 14:04
Antal inlägg: 1685

Pennan i flaskan som stafett kanske?
 
ecnaton2006-12-26 15:16
Antal inlägg: 90

Fem kamp är alltid kul. Här får du två tips på grenar

1) Peta in en Ahlgrens bil i ena näsborren, håll för den andra näsborren och blås ut bilen så långt du kan. Lagets sammanlagda längd räknas.

2) Stoppa in en marshmallow i munnen och säg högt "Funny Bunny", stoppa in en till utan av svälja eller spotta ut den första och säg åter "Funny Bunny". Fortsätt så och den som lyckas få plats med flest marshmallows och säga "Funny Bunny" tar hem segern till sitt lag.

Jättekul, jag lovar =)
 
Pekkis2006-12-26 15:21
Antal inlägg: 1173

Hehe... funny bunny. Låter som om den leken har lite kvävnings-risk över sig =)

Hmm, tackar för tipsen. Jag hade iofs tänkt mig något mindre... hysteriskt. Typ olika ord-lekar och knep&knåp.
Vi är ganska stillsamma och töntiga av oss.
 
Mimsan19862006-12-26 16:25
Antal inlägg: 555

Det finns ju den hära tunnelbanekartan där stationerna är annagram. Man kan ju plocka ut några anagram och låta folk gissa vad stationerna egentligen heter. janner.lby.se/Forum/...na gram.pdf
 
Slemet2006-12-26 16:52
Antal inlägg: 938

Min morfar brukar alltid föreslå leken att nån ska gå ut ur rummet och de andra gissa vem som är borta... humor på högsta nivå!

Men för övrigt så brukar vi leka många lekar i min släkt, exempelvis att en går ut ur rummet medan de andra bestämmer en person, kan vara en kändis, släkting etc. Därefter kommer personen tillbaka och frågar frågor till de andra om den personen, och ska på så vis lista ut vem det är.

En annan lek är "min vän" där två personen bestämmer sig för ett ord som har två betydelse, ex. stjärna eller bok. Så turas de om att beskriva ordet (dvs "min vän"). Den som kommer på ordet först vinner!
 
mamman - Ej medlem längre2006-12-26 18:56
Antal inlägg: 6379

Slemet: Det låter som den rikskända "skrubbleken".

Annars kan man leka julklappsleken även efter jul.... Kul!
Jag har ett gäng ortsnamn på engelska.. man ska alltså översätta några engelska ord och på så sätt få etn svensk ort... Regret man land blir Ångermanland (ingen ort, men men...)
Eller så finns en liknande med tjej och killnamn.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?