Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade36
Mobilspel
Pågående21 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bodilkodil2007-01-02 20:47
Antal inlägg: 101

stackars liten :(
när jag gick ut för att titta till kaninen med nytt vatten och så var den död:(
den låg ihopkrupen i sitt bo.. den måste stressat ihjäl av nyårsraketerna..för den var pigg när jag var ut och fixade den innan :((
 
bodilkodil2007-01-02 20:49
Antal inlägg: 101

det var igår morse jag var ut..inte idag alltså ..
 
LaQueSabe - Ej medlem längre2007-01-02 21:02
Antal inlägg: 65

Ja, det är för jävligt. Jag såg förvirrade, vettskrämda småfåglar som ryckigt vimsade omkring på låg höjd. Det var inte lika kul med fyrverkerier efter det.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2007-01-02 21:02
Antal inlägg: 2977

hoppas han kommit till en bättre värld
 
bodilkodil2007-01-02 21:05
Antal inlägg: 101

ja..han var så söt..min son fick han när han fyllde år i augusti..
 
betaguldhets2007-01-03 00:27
Antal inlägg: 30

Augusti i år? :-o Stackars...
 
Slemet2007-01-03 02:00
Antal inlägg: 938

Jag blev helt galen på alla raketer på nyår! Men ännu mer galen på våra granner som var jättefulla coh sköt raketer hej vilt, men det värsta var att hälften inte flög upp i luften utan efter backen, mot vårt hus och lite överallt! Galningar.. Än värre att de höll i röret som raketen åker ur med handen, kunde gått illa..
 
Slemet2007-01-03 02:18
Antal inlägg: 938

Inför nästa nyårsfirande (eller vilket firande som helst då folk vill smälla raketer) så tipsar jag om Ufo-ballonger! Billigare, tysta, roligare och jättevackert! Ö-vikisk uppfinning som sålts i några år nu, men som nog inte har spridit sig så mycket söderut. Vi skickade upp flera stycken på nyår, så mysigt att se dem stiga till väders och segla iväg!
Länk:
ufo-ballonger.nu/Pla.../i ndex.htm
 
Czardas2007-01-03 03:00
Antal inlägg: 82

Eller så hade den frusit ihjäl, dött en naturlig död etc. Fyrverkerierna kan tyckas vara en godtycklig sak att skylla döden på, men så länge det inte är fastställt att det är så är spekulatiner om utomjordingar eller förfflyttade bermudiska trianglar lika relevanta.

Stackars son om han inte hade grepp om livets förgänglighet, huruvida han ska ha en levande varelse till sitt förfogande i det fallet kan iof diskuteras. Tyvärr Tsarraz så tror jag inte han kom till en "bättre värld", i det resonemanget måste vi beakta att det redan tidigare borde ha funnits en annan värld. Så vart ***höll då kaninen hus... skuttandes i paradiset, förtryckt under hitler eller svävandes i det rosa på 60-talet. Förvisso kan även en dansare ha fel och då borde jag kanske ha varit tyst,

UFO-Balonger, jo man tackar... festligt värre, lite grundläggande fysik och en ica-kasse så skulle ***skapet vara på plats. Tycker inte alls att en UFO-balong är speciellt festlig, rolig eller ens vacker. Men som sagt, en dansare kan ha fel... Så rätta mig.
 
Slemet2007-01-03 03:06
Antal inlägg: 938

Näe, kan hålla med om att den är rent av ful på nära håll, men en bit ifrån mot den mörka himlen tillsammans med några fler är det superfint! Inte sura nu hörrudu!
 
Czardas2007-01-03 03:14
Antal inlägg: 82

Inte sur, bara motsträvig =/ Ok, kan iof tänka mig att det skulle bli fint med en väldans massa UFO-Balonger... men det är nog mest för att du ser ut att vara en trevlig rackare =p
 
Merko2007-01-03 07:14
Antal inlägg: 171

Det ar val klart att den ar dod om du var ute och "fixade" den innan?
 
Knevert - Ej medlem längre2007-01-03 07:23
Antal inlägg: 805

Merko du får mej att skratta så jag pissar ner mej
 
Blindolle2007-01-03 11:01
Antal inlägg: 1

Undrar om man får ta kaniner med sej till himlen?
 
Sälungen - Ej medlem längre2007-01-03 16:34
Antal inlägg: 1

Klart, moln är ju små döda kaniner!
 
-NIKe-2007-01-03 16:49
Antal inlägg: 185

Begriper inte att man kan låta en kanin vara utomhus på nyårsnatten. Lite omtanke kan man väl visa den genom att ta in den i huset, eller åtminstone garaget.
 
bodilkodil2007-01-03 22:58
Antal inlägg: 101

den var inte utomhus..vi har en friliggande bod.. där vi isolerat väggarna runt dess bo så den var inomhus men det är ju inte ljudisolerat och det hörs bra in i den där boden..
tog in den där så den inte skulle vara ute över vintern..
och det är inte så kallt i boden heller.. och den hade gott om halm att kura sig i

 
bodilkodil2007-01-03 22:59
Antal inlägg: 101

och den var inte ens ett år.. så det var inte av ålder heller...
 
-NIKe-2007-01-04 02:48
Antal inlägg: 185

Ok...förlåt. Jag trodde att den befann sig utomhus genom hur du beskrev situationen.
Men då tycker jag att det är lite underligt att den dog så där plötsligt. Har du kollat så att det inte går kaninsjukdomar, virus och dylikt i ert område? Det kan ibland smyga sig på dödliga sjukdomar som tex lunginflammation eller luftburna virus som ganska omedelbart(ibland inom tre dygn) kan vara dödliga.

På vissa kaniner kan även tänderna växa så att de inte kan få i sig föda. Det är en mer vanlig dödsorsak än vad man tror.

Om ni ska skaffar en ny kanin, se till att sanera ordentligt innan den kommer hem. Byt matskålar och andra tillbehör.

Ytterligare ett tips är att ni köper en kanin direkt från en seriös uppfödare och inte genom en zooaffär. Hos en uppfödare får du en veterinärbesiktigad kanin, stamtavla och skötselrekommendationer. Dessutom har du alltid en kunnig person att fråga till råds när det behövs.
 
På TV idag - Ej medlem längre2007-01-04 06:21
Antal inlägg: 28

Kaniner kan man oftast få till bättre priser hos seriösa ormuppfödare.
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?