Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade50
Mobilspel
Pågående21 748

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Helröret2007-01-02 23:53
Antal inlägg: 364

sjukt
Jag har varit sjuk 1 gång i livet det var 93 då hadde jag magsjuka.. nu har jag fan fått igen för allt dumt jag gjort har fått nått dunder virus eller nått halsfluss,öroninflamtion, feber39grader plus att jag e förskyld så jag knappt kan andas.. är det här vanligt ? jag gillar inte svaga människor men nu känner jag mig fan som en. BUUUUUUUUU för den skiten
 
Helröret2007-01-02 23:57
Antal inlägg: 364

så kan jag inte stava heller men det beror inte på viruset
 
ecnaton2007-01-03 00:04
Antal inlägg: 90

Ta alvedon, gurgla med wishky, gå och lägg dig och sov.
Krya på dig =)
 
roggi2007-01-03 00:09
Antal inlägg: 128

Drick wishky, gå och lägg dig o sov:)
 
Mouche - Administratör2007-01-03 00:11
Antal inlägg: 24193

Köp Echinagard på Hälsokosten eller i en lite större matvarubutik.
Ta 20 droppar i ett halvt glas vatten varje timme första dygnet och fortsätt sen med 20 droppar 5-6 ggr/dag.
Trodde inte ett ögonblick på det själv tills jag blev desperat en dag då jag hade influensa.
Eländet blev bättre nästan direkt och var borta på nån enstaka dag bara..

Kan vara värt att prova kanske?

Mouche
 
TomasLeonard2007-01-03 00:12
Antal inlägg: 1563

Influensa går ju över snabbt, köp inte några trolldrycker.
 
Mouche - Administratör2007-01-03 00:14
Antal inlägg: 24193

Ett otroligt bra sätt att slippa den förba...de rethostan som alltid kommer med förkylningar är att ta en klunk Underberg och svälja sakta.

Finns på systemet och ska INTE ges till barn med andra ord...

Mouche
 
HannaSofia2007-01-03 00:15
Antal inlägg: 307

Drick mycket vatten, vila och sov ordentligt.
 
Mouche - Administratör2007-01-03 00:17
Antal inlägg: 24193

Echinagard är knappast någon trolldryck. *gapskrattar*
Den har funnits i många tio-tal år och går även att köpa på apoteket idag...där den för övrigt anses vara ett av de bästa medlen mot just förkylningssjukdomar.

Mouche
 
Helröret2007-01-03 00:35
Antal inlägg: 364

va nä kan inte gå o lägga mig ska börja jobba snart tyvärr
 
TomasLeonard2007-01-03 01:08
Antal inlägg: 1563

Mouche, det innebär att du skrattar åt den studie som publicerades 2005 i amerikanska journal of medicine, där 399 försökspersoner deltog och grupperna visade inga skillnader då de utsattes för ett förkylningsvirus.
 
HannaSofia2007-01-03 01:38
Antal inlägg: 307

Håller med TL. Här finns mer att läsa :

www.nymedicin.com/ne...ln ing.html
 
SheDeVille2007-01-03 01:51
Antal inlägg: 2243

Som alltid finns det flera sidor av samma mynt:

In a placebo-controlled, double-blind study at a European clinic, an aqueous ethanolic extract of Echinaea pallida root was significantly more effective than placebo in shortening the duration of illness in upper respiratory tract infections of both bacterial and viral origin.

Jag är säker på att det finns många fler studier - både för och emot. Och om man läser längst ned på den sida Hanna-Sofia refererar till så fanns det vissa tveksamheter med den studien, t ex om de använde tillräckligt hög dosering.

Dessutom är det ju så att många vedertagna mediciner har sitt ursprung ur olika örter. Kloka gummor och gubbar kunde mycket om örter och dess inverkan på människor med olika besvär. Echinea är en sådan ört. Digitalis är en annan som varit mycket betydelsefull i behandling av folk med hjärtåkommor.

Echinacea kanske inte botar men det lindrar och kan ge ett lättare förlopp, Det är inte att förakta!

Var och en är salig i sin tro - men som sagt: det finns alltid två sidor på ett mynt.
 
HannaSofia2007-01-03 02:01
Antal inlägg: 307

Det har du så rätt i SheDeVille. Tro kan försätta berg. Men man kanske ska ta följande i beaktande : www.expressen.se/ind...p; f_page=4
 
SheDeVille2007-01-03 02:32
Antal inlägg: 2243

Larmrapporter om än det ena och det andra kommer dagligen. Vad jag kan förstå så är den reaktion man varnar för i artikeln en allergisk reaktion. Det är precis som om jag skulle käka penicillin och sulfa - förenat med livsfara då det kan orsaka anafylaktisk chock för mig. Men jag tror ingen skulle varna någon annan för att äta de medicinerna om det inte är så att det är någon med samma allergi som jag. Eller varför inte varna folk för att äta det mesta därför att vissa personer är så allergiska mot olika födoämnen så att de kan dö av det.

Det handlar om sunt förnuft, eller?
 
lelou - Ej medlem längre2007-01-03 02:41
Antal inlägg: 2025

Jag är också en skeptiker när det gäller hälsomedel av olika slag MEN Echinagard funkar tamejtusan. Tar man enligt dos när man börjar känna av förkylningssymptomen så blir förkylningen (om den inte uteblir helt) iaf bra mkt lindrigare.
Sedan min mor installerade Echinagard hemma hos mig, så har jag inte varit smällförkyld, om knappt alls på de 2 senaste åren. Ju snabbare man tar det, desto bättre också har jag märkt. Jag rekomenderar den alltså jag med.

Vad gäller de allergiska reaktionerna så är det väl mot den röda solhatten (tror jag den heter) som finns i Enchinagard, det är den som booostar immunförsvaret. I många länder odlar de den och kokar the på den i förkylningstider. Som alltid dock, är man allergisk mot nåt så ska man inte proppa i sig det.
 
Czardas2007-01-03 03:02
Antal inlägg: 82

Vitlöksklyfta eller fiskleverolja ngn?
 
pysslan - Ej medlem längre2007-01-03 11:48
Antal inlägg: 30

*skrattar hejdlöst*.....herregud!
Helröret.....lägg dej å vänta....drick vatten.....
tänk att en enkel liten bön om hjälp utvecklas till en prestigeliknande kamp om vem som minsann VET!!
Länge leve det fria ordet.....*mer skratt*
(psss.....ta inte illa vara...busar lite med er)
 
SheDeVille2007-01-03 11:53
Antal inlägg: 2243

Ja du pysslan, jag kan ge mig 17 på att helröret är/blev frisk innan vi andra började debattera hejvilt!

Men erkänn, du blev ju road och visst är det kul med lite diskussion! :-)
 
pysslan - Ej medlem längre2007-01-03 12:18
Antal inlägg: 30

alltid kul med diskussion!
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?