Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade50
Mobilspel
Pågående21 683

Forumkategorier

Användare Inlägg  
WildWoman2007-01-06 23:16
Antal inlägg: 400

-78 p i rating för att jag var snäll.... :-(
Började ett spel nyss. den jag mötte kunde inte göra nåt alls... så hennes tid fick gå och jag passade.... tills spelet var över... och då fick hon +83 i rating och jag -78... hur sjutton kan det bli så?
 
Maybach2007-01-06 23:23
Antal inlägg: 2664

Varför passade du då?
 
Johanna73 - Ej medlem längre2007-01-06 23:24
Antal inlägg: 614

Ingen idé att vara så snäll har jag märkt, är man det så får man inget för det tillbaka tyvärr. Synd för dig måste jag säga, kanske den personen kunde passat istället?
 
WildWoman2007-01-06 23:29
Antal inlägg: 400

vet själv hur kul det är när allt låst sej och man inget kan göra.. och den andre bara spelar vidare....

Hon kunde inte göra nåt.. inte passa... byta.... eller ge upp.... inget...
 
tydal2007-01-06 23:32
Antal inlägg: 548

Det blir så stor ratingförändring om din poäng hamnar på minus när matchen är över. Eftersom man får avdrag för de bokstäver man har kvar så kan det bli minus totalt sett om man inte lagt några ord. De bokstäver din motståndare hade kvar var inte värda lika mycket, så hon fick inte lika många minuspoäng och vann därför.
 
WildWoman2007-01-06 23:35
Antal inlägg: 400

Men shit vad tråkigt.... Inget bra system alls... :-( Jag ska då aldrig vara snäll nåt mer....!!
 
Johanna73 - Ej medlem längre2007-01-06 23:39
Antal inlägg: 614

nej tyvärr är det så...bara att tänka på sig själv som dem flesta härinne gör :-)
 
WildWoman2007-01-06 23:45
Antal inlägg: 400

ja tydligen.... Med tanke på DEN regeln...... *suck*
 
tydal2007-01-06 23:59
Antal inlägg: 548

Nog tycker jag du ska vara snäll ändå. Visst ger det inte alltid bäst resultat för stunden, men i det långa loppet tror jag nog man vinner på att bemöta andra väl. Om inte annat så har man ju gjort en medmänniska glad, och det är mycket värt.
 
ordsvall - Ej medlem längre2007-01-07 00:16
Antal inlägg: 425

det var både ädelt tänkt och handlat, WildWoman, och det var synd att det skulle straffa sig såpass som det gjorde. ett tips till nästa gång du står i en motsvarande situation är att du gör byten av brickor tills du har så "billiga" såna som möjligt kvar på stället när "matchen" är klar. sannolikt hinner du nog få såna åtm till största delen på de tre byten du har till ditt förfogande i den situationen. på så sätt minimerar du dina egna förluster.

en eloge för attityden! inte många som omsätter en sådan i praktiken, tror jag...
 
Jokk2007-01-07 00:31
Antal inlägg: 14

hon/han kunde stängt ner rutan och startat upp igen. Barar ett tips från coachen :D
 
emmanent2007-01-07 00:44
Antal inlägg: 89

Jag har gjort så att jag passat om min motspelare haft problem med uppkopplingen, dvs, när deras tid gått ut och de kommit tillbaka har jag passat för att "jämna ut". Det kostar mera att vara "obussig" i min tankevärld, på något vis. Jag funderar på om det hade varit så att du lagt ut dock, så kanske möjligheterna för motspelaren att lägga hade ökat? I alla fall något att tänka på, att man kanske inte är elak bara för att man lägger när motspelaren har problem. I vart fall - taskigt att få ett sånt straff för att vara schysst. Hoppas verkligen att den spelaren bjuder tillbaka i en revanschmatch.
 
SheDeVille2007-01-07 00:46
Antal inlägg: 2243

Japp, jag skulle rekommenderat samma sak som Jokk härovan.
 
Johanna73 - Ej medlem längre2007-01-07 11:51
Antal inlägg: 614

Vill också tillägga att det VAR snällt gjort, så var jag också förut. Men efter att ha väntat för många ggr på såna som vill pausa, såna som bara passar eller bara "fegspelar" så har jag ledsnat helt enkelt :-)´
Det ska vara fairplay och ingen som "myglar" till sig poäng, snällhet i all ära men kanske inte alltid som det passar sig bäst i alla lägen :-)
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?