Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade79
Mobilspel
Pågående22 172

Forumkategorier

Användare Inlägg  
roggi2007-02-13 00:11
Antal inlägg: 128

Jan Guillou
Itervjuen med Jan Guillou i Ett Herrans Liv tyckte jag var var mycket bra. Var det några andra som såg den, i så fall vad tyckte ni. Jag tyckar att han verkar vara en mycket intressant person. Den bästa intervju jag sett på tv, men då måste jag medge att jag inte sett så många som jag fortsatt titta på:). Vill se intervjuer med Leif GW persson och Robert Aschberg. Vilka vill ni se intervjuer med???
 
Sawawa2007-02-13 00:23
Antal inlägg: 606

Urtråkig, han var så seg. Och tråkig. Och seg. Kan säkert massa och är säkert jätteintressant, men faen ingen underhållningsmänniska. Så jäkla dryg och tråkig. Gäsp.
 
illiterate - Ej medlem längre2007-02-13 00:30
Antal inlägg: 6521

Det var en ganska intressant intervju. Underhållningsfaktorn var mycket hög för undertecknad. Både jag och min granne log en aning.

- Passade du på att studera i fängelset?
- Nej, det behövde jag inte.
 
roggi2007-02-13 01:40
Antal inlägg: 128

När dom frågade om han var dryg på grund av hans barndom kom han bästa svar:

Om du har tio pojkar som blivit piskade från ung ålder och senare satta i en grym skola två år, hur många skulle då blivit författare???

Troligtvis har vi ingen aning och lär aldrig få!!!!

I efterhand kan man dra slutstser men den som vet i förväg är enligt mig en gud!!!

Döm aldrig någon på förhand!
 
Mick E - Ej medlem längre2007-02-13 02:07
Antal inlägg: 629

Jag tycker han är rolig....och kanske något märklig och en aning högfärdig, dessutom undrar jag vad han och Leif Gw sysslar med när de sitter och pimplar rödvin i bastun vid jaktstugan.
 
Äppelkatten - Ej medlem längre2007-02-13 10:52
Antal inlägg: 1290

Jag står inte ut med honom! Gubben kan visst göra cash, men han är så oansträndigt motbjudande. Kan aldrig glömma bilden på honom i nån tidning där han ligger i sitt rum på en päls och håller i någon bok om Dali eller nåt liknande klyschigt. Och så är han en sån som svarar "Ja." eller "Nej, det tycker jag inte." på frågor om livets innersta eller Mellanösternkonflikten. Antagligen blev han smiskad för lite i sin ondskefulla barndom...
 
LasseBjörn2007-02-13 11:03
Antal inlägg: 2611

Jag måste angående Jan Guillou få citera den före detta kontraspionen Tore Forsberg som i boken "Spioner emellan" (skriven tillsammans med f.d. underrättelseofficeren vid KGB Boris Grigorjev) fällde dessa väl valda ord om nämnde journalist: "Vi kallade honom för Pippi. Vi syftade naturligtvis på Pippi Långstrump för han var ju störst, bäst och starkast, hade kappsäcken full med pengar, var inteså noga med sanningen och hade en apa som hette Säpo.
Detta efter att Guillou utnämnt Säpo till världens sämsta kontraspionage och dessutom döpt om hela verksamheten till Aphuset.
 
veggie_d2007-02-13 11:06
Antal inlägg: 1187

Jag tyckte ganska illa om JG förut, men ändrade uppfattning igår. Vet inte riktigt varför jag inte gillat honom innan, får väl skriva upp det på förutfattade meningar-kontot antar jag. Karln är ju blixtrande intelligent!
 
Plink2007-02-13 11:09
Antal inlägg: 296

vad folk än tycker så är han en hejjare på att dansa tango!
 
LasseBjörn2007-02-13 11:13
Antal inlägg: 2611

glömde avsluta citatet, så för ordningens skull talar jag nu om att det slutar efter "en apa som hette Säpo".
 
Mimsan19862007-02-13 12:20
Antal inlägg: 555

Jag gillar också JG. Visst att han är en dryg sexist men det finns det rätt många av. JG är iaf skärpt. Om ni inte läst arnböckerna så gör det!
 
falafelibröd2007-02-13 12:39
Antal inlägg: 782

Ha, jag förstår gott och väl att många människor inte tål honom, men jag tycker han är helskön. Och jag instämmer med mimsan, läs arn-böckerna, nu!
 
sarlina2007-02-13 13:49
Antal inlägg: 1035

Varför skulle JG vara en dryg sexist? För att han inte tycks ha något behov av att frottera sig med Mona Sahlin? För att han inte skuttar runt offentligt i Stockholms innerstad iförd stringtrosor? För att han kan stå för sin åsikt att dåligt journalistiskt arbete är dåligt även om det gjorts av en kvinna? För att han setts böra rutig skjorta? Hans litterära stil kan ibland vara träig men var i hans böcker finns det något som skulle tyda på kvinnoförakt?? Att det SÄPO som så framgångsrikt bevakade Stig Berglings framdörr men glömde bakdörren kanske inte förtjänar att kallas aphuset är en annan sak, även apor har känslor och det måste kännas tungt för en chimpans att liknas vid en svensk säkerhetspolis.
 
Mimsan19862007-02-13 14:00
Antal inlägg: 555

Är det JG?
 
sarlina2007-02-13 14:22
Antal inlägg: 1035

Nej det här är HA! Jag tycker också att alla som förmår uppskatta en god historia av en god berättare bör läsa böckerna om Arn men gärna låta Carl Hamilton vila i frid.
 
LasseBjörn2007-02-13 14:24
Antal inlägg: 2611

Säpo bedrev ett mycket framgångsrikt kontraspionage, men den taktik man använde sig av byggde på att hellre utvisa spioner än att fängsla desamma. Detta kunde se ut som att man inte alls lyckades med sitt arbete, vilket är felaktigt. Som ett mått på Säpos framgångar kan nämnas att 12,5 % av alla utvisningar av GRU- och KGB-officerare från västvärlden under åren 1982-1990 gjordes av den svenska säkerhetspolisen.
 
sarlina2007-02-13 14:30
Antal inlägg: 1035

Kanske var det rentav så att Berglings flykt i själva verket var en vanvettigt listig operation av Säpo, är han månne inräknad i dom 12.5 procenten???
 
LasseBjörn2007-02-13 14:36
Antal inlägg: 2611

De agents in place som KGB och GRU nyttjade för att komma åt önskade uppgifter om vårt land var svenska medborgare såsom Stig Bergling och Stig Wennerström. Att utvisa dessa vore därför mycket problematiskt, för att inte säga omöjligt. Däremot går det alldeles utmärkt att utvisa de sovjetiska underrättelseofficerare som befann sig i Sverige i syfte att värva agents in place och det var också detta Säpo ägnade sig åt.
 
Maybach2007-02-13 14:48
Antal inlägg: 2664

Filip & Fredrik möter Guillou, bättre kombination får man leta efter.
 
Maybach2007-02-13 14:48
Antal inlägg: 2664

Äppelkatten, är du tokig!? Han är underbart mysig!
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?