Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade14
Mobilspel
Pågående20 617

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mjölkbonden2007-02-14 13:03
Antal inlägg: 4

Letar efter en text av Levengood
Hej,

Undrar ifall det är någon som vet ifall Mark Levengood har skrivit en text som anspelar på "vi säger inte farväl utan på återseende"? Eller är det måhända någon annan som skrivit något liknande? Jag vet att jag har hört en sådan text för många år sen och tror iaf att det var Levengood som skrivit den.

Jag ska på begravning snart och skulle så gärna vilja ha tag på den texten. Den var så vacker och osentmental, just detta att vi säger inte farväl utan på återseende...

Tack på förhand.
 
HappyU2007-02-14 13:13
Antal inlägg: 6836

Har inte hört/läst Levenggod's text men har en annan som verkar ha samma tema (om jag förstod dig rätt)

"Döden betyder ingenting.

Jag har bara dragit mig tillbaka til ett annat rum. Jag är jag och du är du. Allt vi va för varandra det är vi fortfarande.

Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn, tala till mig på samma sätt som du alltid brukade. Ändra inte på ditt tonfall, håll sorgen borta från din röst. Skratta tillsammans med mig, som vi alltid brukade skratta åt vardagens småting.

Var med mig. Le med mig. Bed för mig. Låt mitt namn fortsätta att vara en del av din vardag. Livet betyder det samma, ingenting har skett som förändrar det. Livet går vidare, därför att det måste gå vidare.

Döden är ju bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. Varför skulle du sluta tänka på mig för att du inte längre kan se mig.

Jag väntar på dig, för en kort stund, alldeles i närheten.

Allt är bra."

//Okänd

 
tinaol2007-02-14 13:58
Antal inlägg: 2558

Har inte heller något svar på din fråga - men däremot ett förslag på en fin text! Finns en barnbok som heter :Adjö Herr Muffin......ur den läste jag på min systers begravning, passar lika bra för stor som liten ! Men det beror ju oxå på vilken relation man har till den döde mm.
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2007-02-14 17:54
Antal inlägg: 3298

Jag tror du tänker på boken www.bokus.com/b/9164...02 100.html "Sucka mitt hjärta men brist dock ej". Ska se om jag får tag på texten.
 
mjölkbonden2007-02-21 14:16
Antal inlägg: 4

Tack för tipsen, jag ska låna båda böckerna och se vad jag kan hitta i dem.

"Dikten" var ungefärlig med den text som jag har hört tidigare.

Är det någon mer som har förslag?

 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?