Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade45
Mobilspel
Pågående21 666

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lisve2020-07-10 13:01
Antal inlägg: 5

Adobe Flash Player
vad händer när betapet inte stöds av adobe flash player?
 
Tommy 19792020-07-10 13:25
Antal inlägg: 1156

Den här frågan har dykt upp ett flertal gånger sista tiden (jag själv har skrivit en av dem), men jag har hittills inte sett något svar. Märkligt. Även om det inte finns något konkret besked att ge går det väl alltid att skriva något i stil med "Vi vet inte i nuläget men jobbar på att hitta en lösning"? Att som frågeställare mötas av total tystnad på det här sättet känns inte vidare trevligt.
 
lisve2020-07-10 15:44
Antal inlägg: 5


Då tror man ju det värsta...att betapet kommer att upphöra liksom ordspelet scrabble gjorde.
 
PipTheFennec2020-07-19 01:41
Antal inlägg: 4035

I slutet av tråden om Adobe Flash Player skrivs det om en HTML5 implementering som jag tror egentligen skulle vara den mest självklara lösningen ifall nu resurser till detta finns. Men man blir ju lite mörkrädd när det skrivs så lite från Admins/Moderatorer när det känns som en så stor och viktig fråga gällande Betapet på webbens framtid.

I andra fallet så skulle jag chansa på att spel på webben upphör och mer satsas på appen (som redan nu verkar vara ganska mycket större än här på webben).
 
Sharky682020-07-19 16:55
Antal inlägg: 1077

Tror fler skulle börja spela Betapet igen på webben om HTML5 implementeras. Som det är nu med Firefox webbläsaren måste man manuellt tillåta Adobe Flash Player varje gång man startar.

 
monk - Administratör2020-07-20 12:38
Antal inlägg: 2370

Hej alla!

Betapet på webben består av en spelserver och en spelklient. Den nuvarande spelklienten utvecklades i Adobe Flash och har varit ganska oförändrad de senaste 15 åren. Från och med årsskiftet kommer Flash att fasas ut från webbläsarna vilket innebär ett stort problem för möjligheten att spela Betapet på webben (iPhone- och Android-apparna påverkas dock inte).

Det bästa alternativet för att ersätta Flash-klienten är att utveckla motsvarande lösning i HTML5. Detta är tekniskt möjligt men också tidskrävande och komplext.

Då intresset är så pass mycket större för att spela på Betapet på mobilen, istället för på hemsidan, så har vi tyvärr svårt att prioritera utvecklingen av en HTML5-klient. Vi vill så klart hitta en lösning, men som läget är nu, så ser det inte speciellt ljust ut. :(

Även om Betapet live-spelet försvinner så kommer vi givetvis att ha kvar iPhone, Android-apparna, med forumet etc.
 
PipTheFennec2020-07-20 14:43
Antal inlägg: 4035

Tack för svaret monk!

Det är skönt att få det bekräftat att spel på mobilen och forumet kommer att förbli oförändrade. Samtidigt tråkigt hur utsikten ser ut för webbspelen.

Planeras det några uppdateringar för appen ifall webbspelen läggs ner? Med tanke på att spel på webben var det enda sättet att spela matcher med tajta tidsgränser etc.

Nyfiken kring ifall man kommer att kunna se sin utökade statistik i profilen från mobilspel också. Skulle vara kul att kunna se sitt bästa ord/längsta ord med mera som man kan med spel från datorn.
 
lolololololo2020-07-20 18:20
Antal inlägg: 3418

Kommer man inte att kunna spela på betapet.se??? Oj, vad tråkigt...
 
SA20122020-07-20 19:00
Antal inlägg: 385

Får hoppas på lite nyheter på appen då!

Tidsbegränsade spel - och gärna extra snabba att kunna välja på!

Och att kunna neka den tilldelade spelaren (vid start av nytt spel.)

Ja tack! Det vill jag ha! :)
 
Gnillot2020-07-20 19:21
Antal inlägg: 291

:'(
 
Moose72 - Ej medlem längre2020-07-20 19:21
Antal inlägg: 1910

Ja och ta bort grundform. När man drabbas av en som spelar grundform då spyr man. Är roligare att ligga på sjukhus än att spela grundform.
 
SA20122020-07-20 19:43
Antal inlägg: 385

Moose72, det behövs inte tas bort något om du kan tacka nej!
 
monk - Administratör2020-07-20 20:12
Antal inlägg: 2370

Möjligheten att utveckla ny funktionalitet i Betapet-apparna är betydligt enklare och visst vore det kul med mera statistik... :-) Angående kortare tidsgränser i apparna så finns en problematik med att push-notifikationer inte alltid kommer fram direkt.
 
Bitte - Administratör2020-07-21 10:01
Antal inlägg: 23892

Trist men förstår samtidigt , det kommer dock att förändra mina dagar då jag alltid börjar med morgonkaffe och Betapet , Monk , du fick ju ett erbjudande om hjälp har du varit i kontakt med

(Sitting_Duck 2019-08-19 20:05
Antal inlägg: 13
Hej Betapet!
Härmed anmäler jag mig som frivillig till att stötta HTML5-implementationen av betapet.se .
Administratörer, vänligen hör av er till mig, här eller per betapet-meddelande.
mvh Hans )

Kan det vara ett alternativ att köpa tjänsten för att ta hjälp med att ha kvar spelet på datorn ? Om så är jag i såna fall beredd på att vara med att betala för det .

Bitte
 
lolololololo2020-07-21 10:41
Antal inlägg: 3418

Jag också! Precis som du, Bitte, börjar jag dagen med kaffe och betapet på datorn.
 
Tommy 19792020-07-21 10:50
Antal inlägg: 1156

Det vore förfärligt tråkigt om Betapet försvinner från webben! (Mobilspel är inget alternativ för mig). Jag har ju varit med här ända sedan 2006 och har spelat över 33 000 matcher så jag skulle verkligen sörja om detta ej längre vore möjligt.

Jag instämmer med Bitte: om det är ett alternativ att så att säga anlita någon annan, så kan jag vara med och betala. Vad ni än gör, låt inte webb-Betapet gå i graven!
 
Tommy 19792020-07-21 10:56
Antal inlägg: 1156

Rättelse: det var t o m 2005 (augusti) som jag blev medlem, så mitt Betapet-medlemskap blir snart byxmyndigt :-)
 
monk - Administratör2020-07-21 11:02
Antal inlägg: 2370

Bitte: Jag var i kontakt med Hans men tyvärr hade han inte själv tillräckligt med erfarenhet för att utveckla en HTML5-spelklient. Om det finns andra utvecklare som ser detta som ett kul projekt så utesluter vi inte alls den möjligheten. :-)
 
Sharky682020-07-21 19:35
Antal inlägg: 1077

Vore väldigt tråkigt om betapet.se läggs ner.
Har varit med sen 2005.
Är inte dugg intresserad av att spela betapet på mobilen. Har testat det men det passar inte mig. Liten skärm och utan mus.

Kanske är det möjligt att spela på en Chromebook (laptop med Android operativ). Men att köpa en sån enbart för betapet känns lite onödigt.
 
en dum en2020-07-21 21:23
Antal inlägg: 12243

Jag saknar också att få sitta med betapet och en kopp kaffe på morgonen och hoppas att det blir nån lösning på detta. Har inte testat på mobilen men tror jag håller med sharky att det inte blir det samma med mobilen:/
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?