Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade73
Mobilspel
Pågående21 720

Forumkategorier

Användare Inlägg  
J742018-02-20 20:17
Antal inlägg: 2462

Ja, det gör jag, trots att det är 24 år sedan hon togs ifrån mig alltför tidigt, endast 41 år gammal.
Däremot är kärleken till min far mer begränsad, då lögner , svek och felprioriteringar sätt djupa spår.. mamma var mer som min syster. :(
 
hon2018-02-20 20:24
Antal inlägg: 5144

Jo!
 
markoolio5 - Ej medlem längre2018-02-20 22:11
Antal inlägg: 1825

Ttiittii: Hedra din fader och din moder. Ett av budorden om jag inte minns fel, fast du som är hängiven kristen har ju tolkningsföreträde.
 
Klungan2018-02-21 13:25
Antal inlägg: 394

Nej
 
Mouche - Administratör2018-02-21 16:00
Antal inlägg: 24193

Två ggr har jag tappat humöret här på Betapet.
Båda gångerna gällde det grova hot mot min mor från mindre begåvade individer.
Jag har ofta tänkt på just detta, alltså den enorma kärlek jag har till mina föräldrar och alltid har haft.
Min mor som skötte om alla oss barn när far reste runt i världen. ¨
Hon med sina mjuka händer, sin lugna röst, sin kärlek till far, oss barn, sin älskade musik.

Inte en enda dag i mina föräldrars gemensamma liv passerade utan att de någon gång sa till varandra hur högt de älskade varandra och mor blev alltid lite röd om kinderna när far smekte hennes arm när han gick nära henne.
De var så fina mot varandra.

Hon (och givetvis också far) är en av de finaste människor jag känt och jag älskar henne i detta liv och alla kommande liv för allt hon gjort för mig.

Mouche
 
Bitte - Administratör2018-02-21 16:34
Antal inlägg: 23892

Förstår vad du menar Mouche för bägge två var så älskvärda människor



Bitte
 
Mouche - Administratör2018-02-21 18:39
Antal inlägg: 24193

Både mor och far älskade dig som en dotter Bitte och jag tackar för allt du gjorde för mor under hennes sista tid när sjukdomen slog till.

Min fina vän, så älskad är du av oss alla.
 
Gautama2018-02-21 21:16
Antal inlägg: 6854

Älskar min mamma över allt annat..., hon blev dock bara 58 år och är nu död sen 19 år tillbaka. Saknad och älskad av alla som kom in i hennes väg. En ängel på jorden enligt mig.
 
pehaxa2018-02-21 21:19
Antal inlägg: 76

Nej
 
caspersmamma2018-02-22 01:38
Antal inlägg: 175

Fler än jag alltså som inte älskar sin mamma. Tyvärr är det så för har inte haft någon bra relation med henne någonsin då hon är missbrukare
 
pagen - Ej medlem längre2018-02-25 10:32
Antal inlägg: 111

Far som var missbrukare, mor som var likadan och på det även bitter blandannat för min existens. Minns än orden idag hon sa då jag fyllde 12: Varför kunde du inte dö när du skulle dö.... Efter det levde jag i 20 år med att försöka göra rätt vara till lags och hela tiden truga. Slutade med på dagen då jag fyllde 32 och hon skulle göra sin årliga goda gärning med gratulationer på födelsedagen. Började och slutade samtalet med: Jag har ingen mamma.... Så alla Ni som dömer och tycker på, tror att alla vi som INTE älskar våra föräldrar ska få lov att låta bli....
/P
 
Zergling2018-02-25 12:10
Antal inlägg: 997

Man har verkligen ingen skyldighet att älska sina föräldrar. Kärleken till föräldrarna och behovet av att bli älskad av föräldrarna är från början mycket stark. Därför ska det mycket till när man bryter med dem för att själv överleva. Alla med kärleksfulla bra föräldrar är att gratulera, det är en storvinst i livet. Mina föräldrar älskade mig, men var inte kärleksfulla på ett öppet sätt, de hade svårt att visa det men åtminstone min mot gjorde det på sitt sätt. Jag har haft perioder i mitt liv när jag inte träffade dem. Min far är död sedan länge min mor är gammal och det mesta har blivit försonat. Jag kan se att hon kämpade mycket med de förutsättningar hon hade. Hon blev föräldralös när hon var 12 år och hade tre barn när hon var 23 år. Hon arbetade hårt och levde ett normalt "svenssonliv". Barn till missbrukare har jag den största empati för.
 
SmålandsMira2020-09-09 16:32
Antal inlägg: 22247

Nä, fortfarande inte. Hon har aldrig gett mig någon anledning att göra det.
Tur jag och mina barn har en nära relation.
 
Minibitt2020-09-09 17:06
Antal inlägg: 1983

Jag älskade min mamma. Som ensambarn fick jag alla omsorger som fanns att få. En av omsorgerna var att stoppa i mig all den mat som hon själv aldrig fick som barn. Jag minns att potatismoset innehöll, smör, socker och grädde. Mamma hade inte alls problem med sin vikt, men pappa och jag blev runda som bollar.
På mig sitter det ännu i. Men jag skulle inte byta min gulliga mamma mot alla kilon i världen. Och vad mycket god mat hon lärde mig laga. Båda mina älskade föräldrar är borta sedan alla år och saknaden är är ännu stor. Min man, som inte längre är i livet, älskade mina föräldrar och min son likaså. En lycklig barndom stärker dig som människa för livet!!!!!
 
vonne_2020-09-09 21:35
Antal inlägg: 400

min mamma är allt för mig

 
vonne_2020-09-09 21:35
Antal inlägg: 400

min mamma är allt för mig

 
golfboll222020-09-09 21:46
Antal inlägg: 537

Mer än livet självt...hon har räddat livet på mig och för det är jag henne evigt tacksam. Utöver att hon fött mig och ger mig än idag villkorslös kärlek. Min mamma är bäst.
 
ttiittii - Ej medlem längre2020-09-10 00:22
Antal inlägg: 37631

Nä inte ett dugg hon är mig totalt likgiltig.
Har aldrig bott med min mamma.
När hon blev gravid med mig försökte hon stoppa upp strumstickor och döda mig.
Hon lyckades döda mitt storasyskon.
Men jag var en seg jävel som hon utryckte sig.
Hon måste såklart ha en far till ungen och då blev det svårt...
Hon valde en av kandidaterna som var minst kriminell..
Han skulle ju så klart Duga.
Nu visade det sig att karn kunde räkna och när jag var född så.
Drog den så kallade barnafadern.
Han hade gjort militätjänst i Boden..
Såvida jag inte var en flygande spärmie som flög till stockholm från Boden.
Den så kallade fadern fick betala underhåll i 18 år eftersom inte faderskaptest var uppfunnet.
Sen gifte han om sig och fick två barn.
När han dog så upptäckte dessa barn mig...
Fick förklara att vi inte var syskon...
Kandidat 2 klarade sigundan underhåll.
Båd är döda.
Så mammor behövs inye.

 
LizzieE - Ej medlem längre2020-09-10 06:21
Antal inlägg: 1889

Ja, en underbar mamma och mormor <3 <3 älskade henne mycket.. tyvärr lever hon inte längre.. gick bort av sjukdom för några år sedan...
 
en dum en2020-09-10 08:21
Antal inlägg: 12243

Saknar mamma ännu, 22 år efter hennes bortgång.

 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?