Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade22
Mobilspel
Pågående21 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2018-05-20 22:47
Antal inlägg: 24193

Vad är harmoni för Dig?
Harmoni är ett eftersökt, men kanske idag sällsynt, inre tillstånd.
För mig inbegriper harmoni även den underbara känslan, lycka.

Vad är då harmoni för er alla?
För mig är den närvaron av de människor jag älskar, mina djur, mitt hem med allt vad där ingår, musik...
Jag känner mig privilegierad och lycklig när jag tänker på allt och alla runt omkring mig.

Pengar och rikedom har ingen plats i min personliga harmoniskala utan jag ser på sådana saker som något att betala mina räkningar med och liknande.

Jag ska tänka ut ett riktigt bra harmoniskt tillfälle och dela det med er, så jag återkommer. =)

Mouche
 
brina2018-05-20 23:39
Antal inlägg: 1160

Min harmoni är hästarnas väl och ve! Att se dem tillsammans i sommarhagen ger mig rysningar.
 
Bitte - Administratör2018-05-21 06:29
Antal inlägg: 23904

Lycka och harmoni att umgås med mina söner/familj/er/vänner och alla dom mår bra.

Något som ger mig harmoni är tysta skogspromenader, eller att stilla paddla sig fram i midnattssolen i en sjö eller på älven Det är också att sitta med bästa vännen vid en brasa och bara tiga i hop med en kaffemugg


Bitte


 
mistmaster2018-05-21 10:12
Antal inlägg: 4446

att sitta i sommarstugan med en kopp kaffe och lyssna på tystnaden. alternativt att befinna sig på havet med ett metspö eller vid en bäck i en djup skog.
 
nitrometan2018-05-21 12:21
Antal inlägg: 3740

Harmoni är något i mitt inre, finns det inte där finns det ingen annanstans heller..
 
le-lou2018-05-21 13:14
Antal inlägg: 17489

För mig är det lugnet i kroppen.

Det kan variera väldigt vad som ger mig just det, det är inte alltid samma sak hela tiden. Naturligtvis älskar jag familj och vänner osv men ibland, i vissa perioder så ger mig ensamheten just lugnet jag behöver och ibland tankar jag energi och blir harmonisk av att vara tillsammans med nära och kära.
Men harmoni är för mig balans och att hitta det där inre lugnet. Då mår jag som bäst och är bäst för de omkring mig.
 
Mouche - Administratör2018-05-21 13:35
Antal inlägg: 24193

Mitt yrke innebär mycken stress, såväl fysisk som psykisk och jag känner numera att jag verkligen behöver det inre lugn så många av er andra talar om.
Tidigare brydde jag mig inte eftersom talesättet ”det händer inte mig” var det som gällde för mig då.
Men en hjärtinfarkt lät mig veta den hårda vägen att jodå, det händer mig!

Mitt sätt att få harmoni är oftast att åka upp till en liten tjärn här på ägorna och njuta av näckrosor, solnedgång och fisk som vakar... alltsammans så underbart rogivande.
Jag bäddar ofta med vindskydd och tak, men öppet nedtill så att jag kan se ut över tjärnen.
En tjock madrass, fårfäll, kuddar och varmt täcke och en tjock ull-filt vid behov.
Kaffetermos, hundarna runt mig och de är en garanti på att jag inte blir störd.
Bara känna harmonin i nattens stillhet.

Att somna och vakna där ger mig en vision av dåtidens lugn och stillhet.
 
Bitte - Administratör2018-05-21 13:51
Antal inlägg: 23904

Vi eftertanke så finns det även människor sig ger mig harmoni i mitt liv , med att bara finnas där


Bitte


 
Glenn Skifs2018-05-21 13:55
Antal inlägg: 932

Med risk för att mouche ska plocka bort det här så är harmoni för mig att sitta i en mörk bergsskreva och äta en stor påse dillchips. Fast jag hoppas att även mitt sätt att finna inre frid får finnas.
 
nitrometan2018-05-21 13:58
Antal inlägg: 3740

Om det funkar för dig är det bra.. Alla har sitt sätt.
 
magnusito2018-05-21 16:52
Antal inlägg: 4860

Hemma och det är tyst. Med undantag av fåglar o dyl i trädgården.
 
Miominmio11 - Ej medlem längre2018-05-21 17:04
Antal inlägg: 9654

När jag kommer hem efter en lång arbetsdag o det är tyst o lugnt hemma....

Men känner även harmoni när jag är på gymmet o tränar o har skön musik i öronen...
det är en underbar känsla...
 
yora - Ej medlem längre2018-05-21 22:18
Antal inlägg: 251

Att sitta på trappen med morgonkaffet medan hönsen sandbadar i blomrabatten kan ge en stunds frid. Jag har annars ganska svårt att hitta harmonin, jag har oftast en känsla av att jag borde göra något av allt det där som borde göras.... pappershögarna tar aldrig slut, nytt jobb ramlar in hela tiden...

Harmoni kan vara att stanna kvar en stund extra i lagårn efter kvällsmjölkningen och lyssna på idisslandet när korna har lagt sig. Eller att sitta på en sten med ett äpple och titta på korna som betar i hagen.
 
kryddeluntan2018-05-21 22:36
Antal inlägg: 12360

Harmoni är en skogspromenad en kylig höstdag.

Harmoni är att känna skogens alla dofter när precis innan vintern är i antågande.

Harmoni är att uppleva " ruska aika" i fjällen. ( höstens alla färger).

Harmoni är att vara här och nu och ta vara på varje liten stund och uppskatta det man har.
 
bujum2018-05-21 22:39
Antal inlägg: 1750

En dag i bärskogen med matsäck, gubbe och mina älskade border collies. Förhoppningsvis - och sannolikt- utan att stöta på folk.
 
mz_lzrd2018-05-22 09:57
Antal inlägg: 2498

Ljudet när ens kanin äter färskt gräs. Bästa ljudet att somna till.
 
HPIK2018-05-22 11:27
Antal inlägg: 185

En vandring eller cykeltur i naturen.
 
Catta662018-05-22 22:37
Antal inlägg: 370

Bra sex tsm med min underbara sambo. <3
 
brazzlefrat - Ej medlem längre2018-05-26 20:52
Antal inlägg: 277

Harmoni.. När jag vet att de jag älskar och bryr mig om är trygga, friska och mår bra i själen. När jag kan släppa oron och vara i nuet, då känner jag harmoni.
 
Bellarom2018-06-02 09:28
Antal inlägg: 4210

Öppnade den här tråden för att skriva. Och ser att brazzlfrat redan skrivit precis det jag tänkte!
Så sant så sant !
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?