Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade60
Mobilspel
Pågående21 713

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Zergling2019-02-04 09:45
Antal inlägg: 997

Katten vill gärna kunna vara ute samtidigt är det en stor risk med trafik mm. Den kan bli inlåst någonstans mm. Curiosity kills the cat. Såg just en fin katt springa över en gata med bilar och spårvagnar åt två håll häromdagen. Var tvungen att kolla att den klarade det och det gjorde den i detta fall. Men jag har sett flera döda och skadade katter där jag bor. Ett svårt dilemma, ett meningsfullare men farligare liv.
 
Moose72 - Ej medlem längre2019-02-05 19:46
Antal inlägg: 1910

Ha gärna katten ute, men se till så att den inte skiter överallt. Inte så kul när man hade småbarn och man hitta kattskit i sandlådan. Jag blev galen då jag såg katter göra sig redo att göra sina behov i sandlådan.
 
Fomitopsis_2019-02-05 20:33
Antal inlägg: 19

Jo de är oansvarigt att ha katter ute när man bor i stan. Hur kan ni tycka det är okej?
 
Zergling2019-02-05 22:15
Antal inlägg: 997

Om katten är ute, hur ska man se till att den inte skiter?

Jag tycker det är fel med utekatter i stan på grund av risken för att de blir överkörda eller skadade på annat sätt. Det finns också människor som inte är snälla mot katter. Jag minns kattmördaren/kattmördarna .
 
ttiittii - Ej medlem längre2019-02-06 10:09
Antal inlägg: 37631

En katt är en katt och har inget större värde att lägga pengar på chippa och märka dom aldrig i livet.
Att katter har status likt människor är bara sjukt
 
Fomitopsis_2019-02-06 11:32
Antal inlägg: 19

Värsta sorten är ju folk som sen sitter och lipar för att
1, katten är överkörd
2, någon misshandlat katten
3, katten är puts väck
Stor idé komma och va ledsen när man vet att man utsätter katten för detta varje dag :/
 
le-lou2019-02-06 13:06
Antal inlägg: 17489

Katter är husdjur, de ingår inte i den svenska faunan och därmed ska ägare ha koll på dem, ingen annan har ju bett om att ha de omkring sig. Jag förstår inte vare sig att folk tycker det är ok med utekatter i stadsmiljö och bostadssamhällen. Det är inte mer synd om en innekatt än en hund som bor inne, vill man erbjuda katten utomhusvistelse så kan man näta in balkonger, fixa utegård till dem, gå och ut och gå med katten i koppel o.s.v.
Katten är ett rovdjur och sabbar ute i vår natur till max när de går lösa.

"– På fastlandet är katten det värsta rovdjuret som människan har släppt ut, säger Bo Söderström."
www.tv4.se/nyhetsmor...ur -3924786
 
ttiittii - Ej medlem längre2019-02-06 15:02
Antal inlägg: 37631

Dom tar några miljoner fåglar och dito möss och annan ohyra.
Som katter har dom har inte varit här från början och det betyder inte att dom inte ska vara här nu.
Katter ska kanske inte vara i radhusområden och kissa på folks möbler mina bor på landet och springer som Dom vill.
 
snärtan62019-02-06 20:26
Antal inlägg: 181

Antal inlägg: 10

Värsta sorten är ju folk som sen sitter och lipar för att
1, barnet är överkört
2, någon misshandlat barnet
3, barnet är puts väck
Stor idé komma och va ledsen när man vet att man utsätter barnet för detta varje dag

Förstår att fomitopsis bara vill provocera och inte har mycket till övers för katter och dom som gillar katter men det inlägget säger mer om dig än om kattägarna.
Bytte ut ett ord för att du ska förstå hur korkat inlägget är.
 
Fomitopsis_2019-02-06 20:35
Antal inlägg: 19

Snärtan, där har du fel ;)
Och antalet inlägg, jo dom som känner till mig vet nog att jag inte är nått troll, hängt här sen 2006, mer frågor på de?

Just de, ägare till två katter oxå, en raskatt och en huskatt köpt på katthem, åsatte va det nått mer?
 
Bitte - Administratör2019-02-06 20:52
Antal inlägg: 23904

Nu håller vi god ton och slutar med tjafs,


Bitte
 
Zergling2019-02-06 22:13
Antal inlägg: 997

Gillar man inte katter för att man tycker att det är fel att släppa ut dem vind för våg i stan? Det var en konstig slutsats, man kan ju annars tro att det vore tvärtom. Analogin med barn är lika konstig. Om man släpper ut dem vind för våg, bryr man sig om dem?
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?