Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade15
Mobilspel
Pågående21 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Uriah Heep2020-02-26 13:36
Antal inlägg: 130

Börsras och corona
Börserna rasar världen över! Hur gör ni med era värdepappersdepåer? Själv sålde jag alla aktier och högriskfonder förra veckan och köpte istället guld, ränta och xact bear.

Hur gör du? Strategi? Tankar om coronavirusets marknadspåverkan?

 
Gnillot2020-02-26 14:48
Antal inlägg: 291

*fniss* "Mina värdepappersdepåer" *fniss*

Förlåt, jag förstår att det är ett reellt problem för människor som sparat och gnetat och försökt att planera för sin framtid. Jag förstår att det är ett hot mot såväl allmän som privat välfärd. Jag förstår att det berör alla människor och i förlängningen kommer påverka även mig.

Men den initiala bilden jag fick av totalt kaffe-genom-näsan-över-sk ärmen-frust när jag föreställde mig "mina värdepappersdepåer rådde jag inte på. Jag ursäktar mig med att jag är en av de där klena som är i riskzonen att dö av själva sjukan.

Jag hoppas världen tar sig genom detta med bara blåmärken och skrubbsår. Genuint, jag önskar ingen varken sjuka eller ekonomisk förlust.
 
Uriah Heep2020-02-26 16:42
Antal inlägg: 130

Din premiepension är ju placerad i fond. Så även du har förmodligen en värdepappersfond!
 
Jelenas772020-02-29 00:38
Antal inlägg: 1797

Jag avvaktar. Har inte lagt ut så mycket pengar på mina aktier så jag kommer inte förlora många hundralappar. Kommer inte heller köpa några nya trots ”rean”
 
Uriah Heep2020-03-02 19:21
Antal inlägg: 130

Jag tror inte botten är nådd. Det ska falla ännu mer. Behåller mina Xact Bear2 ett tag till. Fin uppgång så här långt. Tips: titta på Enzymatica. Guldläge för deras fina produkt mot virus. Aktien upp idag igen!
 
Chili Alarm2020-03-06 21:34
Antal inlägg: 4

Enzymatica rusade på rykten om att deras fiskoljebaserade munspray stoppar Corona :) om jag minns rätt, så då finns det väl bättre chansaktier. Jag har inte köpt ännu, sålde lite i ett molnbolag som tokrusat de senaste månaderna, men vissa bolag börjar se köpvärda ut. Avvaktar tills vidare.
 
Uriah Heep2020-03-07 09:02
Antal inlägg: 130

Coldzyme slutslålt i Hongkong. Tyvärr finns den inte i övriga Asien. Kanske till nästa virussäsong?
 
Uriah Heep2020-03-12 21:35
Antal inlägg: 130

Historiskt ras idag! -11,57%

Köpte mera bear-certifikat.

BEAR OMX X4 upp 92% idag. Det går att tjäna grova pengar på detta!!
 
Tommy 19792020-03-13 19:30
Antal inlägg: 1156

UH: Din kommentar om att "tjäna grova pengar" finner jag en aning osmaklig med tanke på omständigheterna.....
 
Uriah Heep2020-03-14 10:06
Antal inlägg: 130

Bear- eller Bull-certifikat har inget som helst att göra med virusepidemien! Det är ett sätt att tjäna pengar på snabba kursändringar oavsett orsak! När marknaden vaknar till liv igen om ngr veckor/månader köper jag Bull. Är det också osmakligt?
 
Chili Alarm2020-03-14 14:23
Antal inlägg: 4

Först tyckte jag att tråden verkade seriös, men nu ser jag att det bara blir trams så väljer att inte blanda mig i. Med ett undantag; tycker väl ändå att Tommys kommentar var lite fjortis tjej.
 
Mådä - Ej medlem längre2020-03-14 14:44
Antal inlägg: 99

Tycker tvärtom att Tommys kommentar var seriös och bra.

Själv sålde jag redan vid de första coronalarmen. Det var självklart vad som skulle hända. Så nu sitter jag/vi med massor av pengar oplacerade och där får de också stanna tills saker och ting klarnar.
 
volpe1964 - Ej medlem längre2020-03-15 01:24
Antal inlägg: 6106

Jag sålde större delen av mina fonder för ett par veckor sedan, jag har sedan länge haft en stor del xact bear 2 som en fallskärm för mina aktier. Jag har ökat mitt innehav i Cloetta som jag tror kan gå bra när mycket stängs ner och där det varit mycket insiderköp.
 
Uriah Heep2020-03-15 12:05
Antal inlägg: 130

Jag har börjat köpa de stora kvalitetsbolagen dvs Investor, SEB, Swedbank, Swedish Match, Amason, Microsoft, Apple. Fyndläge!
 
Mådä - Ej medlem längre2020-03-15 16:22
Antal inlägg: 99

Jag både kan och följer börsen mycket väl, Uriah Heep och det är definitivt inte något "fyndläge". Problemet är att ingen vet när det här tar slut och fram till dess kommer vissa dagar att innebära återhämtning för vissa aktier men totalt kommer värdet att falla. Swedish Match, Investor och SEB har alla tappat stort den senaste tiden och det finns ingenting som tyder på en återhämtning, tvärtom. Det finns inga "kvalitetsbolag" just nu för det här handlar inte om substansvärde, det handlar uteslutande om människors negativa förväntan. Ekonomi är ingen vetenskap utan ett uppvisinng framför allt i psykologisk ekvilibrism.
 
Tommy 19792020-03-16 18:24
Antal inlägg: 1156

Chili Alarm: du får gärna förklara vad du menar med att min kommentar är "fjortis tjej". Att komma med omotiverade påhopp på det sättet (jag utgår ifrån att du inte menar något positivt) leder väl knappast till att debatten blir mer seriös, vilket du ju indirekt efterfrågar?
 
Mådä - Ej medlem längre2020-03-19 22:42
Antal inlägg: 99

Nån som vet var tråden om coronaviruset är? Letade i forumet men hittar inte, måste göra något fel? Kanske hette tråden något annat?
 
calle342020-03-20 07:36
Antal inlägg: 403

Svårt att greja med att köpa o sälja i dessa tider.
Den svenska börsen har visat sig att röra sig. Landet har kommit i ett kris läge . Svårt att värdera företag i ett sådant läge. Vissa företag lägger om sin tillverkning för landet.

 
Tommy 19792020-03-20 09:16
Antal inlägg: 1156

Mådä: Den ligger under "Seriöst", överst i raden och uppdaterad senast igår av Gonno kl. 07:48 (i skrivande stund).
 
Uriah Heep2020-05-07 08:59
Antal inlägg: 130

Enzymatica all-time-high! Vilken resa! Någon annan som köpt?
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?