Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade21
Mobilspel
Pågående21 681

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SkySpy_2022-11-27 01:01
Antal inlägg: 4416

Dåligt till bättre
Vad har varit den sämsta händelsen under din dag?

Personen under som svarar försöker att hitta på en
så bra lösning som möjligt för att försöka vända denna dåliga händelse till någon bra istället.







 
Nick 2 - Ej medlem längre2022-11-28 13:50
Antal inlägg: 514

Glömde min lunchlåda hemma idag. Inte första gången.
 
Ettfyrafem2022-11-28 15:50
Antal inlägg: 709

Fyllde en korg till bredden på Ica, i kassan insåg jag att mina kort låg i bilen.
 
Nick 2 - Ej medlem längre2022-11-28 16:34
Antal inlägg: 514

Ettfyrafem, om du läser tråden, ska du ge mig ett råd!?

Jag tycker du ska fixa Klarna-appen, mobil har man alltid med,
Klarna kort är ett Visa kort säker handling både online och fysiskt i butiker, suveränt bra! Testa det!!
 
pottknyckare2022-11-28 18:46
Antal inlägg: 253

Nick2: sätt upp en ficklampa på ytterdörren (på insidan). Tänd den varje kväll. På morgonen kommer du upptäcka att det lyser trots att du släckt alla rum och då kommer du på att du ska ta med maten.

Mitt problem: Jag är otroligt kvällstrött och morgonpigg och min kropp vill lägga sig senast 21 medan min man är kvällspigg och morgontrött. Han vill se på film sena kvällar och sova ut medan jag vill sova tidigt och gå upp tidigt och äta frukost, helst ihop. Våra dygnsrytmer är helt olika.
 
else-marie2022-12-12 18:46
Antal inlägg: 589

Håll era dygnsrytmer på vardagarna o så försöker ni jämka era tider på helgen

Köper
gärna julklappar men tycker det ör så tråkigt att slå in dom
 
Lill-IT2022-12-12 19:19
Antal inlägg: 31401

Köp presentpåsar. Gärna miljövänliga, och återanvänd dem gärna.
Finns alla möjliga storlekar på massor olika ställen. Ex:
www.clasohlson.com/s...hE QAvD_BwE
 
Lill-IT2022-12-12 19:23
Antal inlägg: 31401

Mitt problem.. glömmer alltid att starta värmaren i bilen. Kommer varje morgon ut till en bil som är som en igloo med frusna lås.
Och eftersom jag är obotlig tidsoptimist så finns inte utrymme i tid för att skrapa fram bilen och bryta mig in i den.
 
goodie22022-12-13 00:06
Antal inlägg: 1152

Tips ställ ett stående larm på mobilen som startar den tid du vill slå på värmaren alt sätt en timer mellan värmaren o eluttaget. (Om du har en elvärmare)

Känner inte att jag har nåt större problem annat än att ha svårt att komma igång med vissa saker ibland. Motivationsavsaknad kanske. Lösning?
 
sus502022-12-13 13:55
Antal inlägg: 1471

Glömde mobilen på bibblan. Panik. Men den fanns kvar. Glädje
 
pottknyckare2022-12-25 08:54
Antal inlägg: 253

Sus50: Dåligt problem! ;-) Men en lösning för att hålla bättre koll på mobilen är att installera hitta min iphone (om du har det) ifall du glömmer den på okänt ställe.

Mitt problem: Min bebis är för stor för storlek 4 på blöjor och för liten för storlek 5. Ingen av storlekarna sitter riktigt bra med bajsincidenter som följd.
 
else-marie2022-12-25 19:51
Antal inlägg: 589

Det finns ksk kalsong/ trosor med resår att trä över storlek 5 ;)

Jag tycker det är tråkigt att träna o det behövs ju att stärka kroppen ;(
 
pottknyckare2023-01-31 22:26
Antal inlägg: 253

Else-marie: Strunta i gymmet och gå på friskisgympa i grupp, man tränar rejält med muskler trots att det är fokus på kondition. Och så kan man välja att göra extra på de övningar som är bäst för dig :-) Och mycket roligare än att vara själv på en maskin...

mitt problem: jag vill egentligen äta nyttigare, men har ont om pengar. Har försökt äta mycket linser, baljväxter och sådan men gillar det inte så mycket.
 
else-marie2023-02-15 21:09
Antal inlägg: 589

Du kan koka potatis o purjolökssoppa, korvgryta rotfrukter du tycker om lite korv eller inte buljong i vattnet o kryddor
Broccoligratäng
Pastagratäng en del tips på billiga maträtter ;)

Har svårt att ta ut hela min semester jag delar alltid upp den i 2 perioder märkligt att jag vill tillbaka o jobba istället för att ha långledigt
 
pottknyckare2023-02-18 22:47
Antal inlägg: 253

else-marie: Om du trivs med det och ev partner inte har något emot det så kör på din metod! Huvudsaken att det funkar för dig. Om du trots allt vill ändra på detta så kanske du kan boka in en resa/aktivitet som håller dig upptagen mer eller mindre hela semestern? Och låt bli att gå in på jobbgrejer under semestern för då blir du jobbsugen.

Mitt problem: Jag tycker det gör så fruktansvärt ont att noppa ögonbrynen. Allså riktigt ont. Jag har dock nästan svarta bryn och om jag inte noppar ser jag ut som Chewbacca, så jag vill ändå fortsätta noppa.
 
else-marie2023-05-07 16:30
Antal inlägg: 589

Köp bedövningssalva på apoteket sen kan du lätt noppa ögonbrynen;)

Svårt att hitta på mat till matlådor för jobbet
 
annemiri2023-05-07 19:55
Antal inlägg: 770

Om du inte har något emot att äta samma maträtt flera dagar i rad; laga fem matlådor på söndag så har du till hela veckan och slipper fundera.

Glömmer alltid läsglasögonen på jobbet.
 
Lill-IT2023-05-07 20:40
Antal inlägg: 31401

Gör som mig. Jag har ett par dyrare/bättre läsglasögon som jag alltid har som ett diadem på huvudet när jag inte använder dem. Sen har jag en uppsjö med billigare läsglasögon som jag portionerar ut; alltid ett par nya hemma i reserv, ett par vid tv:n, ett par på mitt skrivbord, ett par på nattduksbordet, ett par i bilen, ett par i badväskan, ett par på jobbet. Ifall jag glömmer eller tappar eller har sönder de bra.. :)

Får magkatarr så fort jag blir stressad, fungerar mycket dåligt med både novalucol och omeprazol. Vad kan man göra?


 
pottknyckare2023-05-17 23:13
Antal inlägg: 253

Se över kosten, om du dricker mycket kaffe, kolsyra eller äter "nyttigt"? Sallader, wraps mm innehåller ofta en del inlagda saker (ättika/vinäger) och det är rena döden för magen. Om du äter ok men ändå får ont, se över om du (förutom att minska stressen såklart) kan äta mindre portioner men oftare. Dela tex lunchen och middagen i två portioner. Försök ha max 1,5 timmar mellan måltiderna. Och sluta ät frukt!

Problem: Jag har få men nära vänner. Jag bor i stan och nästan alla andra bor på landet. Jag har begränsad ekonomi pga mammaledig och alla tycker alltid att jag ska åka hem till dem och hälsa på. De är lata? bekväma? ovilliga? att åka till mig. Men grejen är att jag har egentligen inte råd med bensin så mycket som de vill/räknar med. Jag har hintat lätt och sen lite mer tydligt om detta men de tar inte till sig det utan konsekvensen blir att vi inte ses alls istället. Vilket vi ju egentligen vill göra! Hur får jag dem att förstå?
 
annemiri2023-05-19 11:05
Antal inlägg: 770

Hm, knivigt problem. Har du sagt rakt ut att din ekonomi inte tillåter dig att åka till dem hela tiden men de vill ändå att du gör det? Ganska ovänligt av dina vänner, tycker jag. Har du provat att bjuda dem till dig, typ "Välkommen till mig på kaffe" istället för "Ska vi ses"? Om de fortfarande inte vill åka till dig kanske du borde fundera på om ni verkligen är vänner. Nu när du är mammaledig kanske du kan hitta nya vänner, t ex i en föräldragrupp, lekparken etc?

Mitt bekymmer: Grannarna lever på sin uteplats som om de bodde miltals från andra människor när det i stället är ca 5 meter mellan våra uteplatser. Vi ser inte varandra pga en hög häck men jag börjar tröttna rejält på deras musik, samtal, badande och stojande i pool mm. Vill heller inte störa grannsämjan genom att vara en surtant...

 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?