Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
44
Inloggade90
Mobilspel
Pågående21 815

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kiwi 77 - Ej medlem längre2023-03-06 12:31
Antal inlägg: 348

Älskar du din pappa?
Min / vår pappa ; fick bli både mamma och pappa när vi var små; eftersom vi förlorade vår mamma tidigt.

Ja, jag älskar pappa för allt han gjort för oss, stöttat och " peppat" Nu ger vi kärlek tillbaka .
 
ttiittii - Ej medlem längre2023-03-08 15:34
Antal inlägg: 37631

Hon som födde mig hade inga skrupler..
Hon valde den mannen som var minst kriminell som min pappa Hon tog någon Hon hade haft 6 med och så gifte Hon sig med honom när hon var gravid med någon annan.
Den mannen kunde räkna ut att han inte var min pappa eftersom han gjorde lumpen i Boden vid det tillfället. Det hade hon som födde mig inte räknat med.Detta är svårt att förstå som barn ganska svårt att förstå som vuxen med.Han står fortfarande som min pappa på skatteverket.
Han fick desutom betala underhåll till jag var 18.
Vid konfrontation och frågor tycker hon att jag är jobbig.
Det äckliga är att hon lurar mina barn att helt fel person är deras morfar.
Visserligen är han död men ändå.
Nä jag älskade inte min Bio pappa inte han på pappret heller och inte hon som födde mig.
Tycker inte om någon i min släkt så som dom behandlade mig som liten är bara äckligt .
Funderar på varför hon fortsätter ljuga alla hennes kompisar vet om att hon ljög hon hade inte ens vett att knipa käft.
När hon var full kom sanningen fram då var det gråt.
Det är historia.
Jag älskar mig själv det är huvudsaken




 
magnusito2023-03-08 19:10
Antal inlägg: 4848

Ja, men han finns inte i livet längre.
 
magnusito2023-03-08 19:11
Antal inlägg: 4848

Vad fint du skev om din pappa Kiwi 77
 
Kiwi 77 - Ej medlem längre2023-03-09 11:49
Antal inlägg: 348

Tack magnusito <3

 
micro1132023-03-09 11:59
Antal inlägg: 17523

Min pappa dog för 40 år sedan när jag var tonåring.
Han hade både bra och dåliga sidor och jag minns både och.
Vi var inte på talande fot med varandra när han dog, men det spelar ingen roll - vi visste var vi hade varandra.
Jag älskade honom när han var bra och hans goda sidor, de negativa sidorna var inte lika trevliga.
När jag minns honom idag är det inte det bara det goda - men jag har valt bort att känna annat än kärlek. Resten begravdes med honom.
Så jag älskade min pappa och håller honom i minnet.
 
en dum en2023-03-09 12:08
Antal inlägg: 12243

Ja, finns inte längre och saknar honom så mycket.
 
fotskada2023-03-10 11:08
Antal inlägg: 21

Är jag den enda som tycker att ett inlägg här är väldigt personligt och det må så vara om man vill berätta om sig själv, men är det okej att ge sådana detaljer om andra personer? Levande såväl som döda. Jag tycker som sagt inte det.
 
micro1132023-03-10 12:27
Antal inlägg: 17523

fotskada
Jag vet inte om du menar mig eller tiitti - men du kan inte identifiera någon person i något av inläggen om du inte vem vi är utanför nätet och vet vilket nick man skriver under här.
Vet man det så vet man sannolikt det som står i inläggen också.

Jag tycker man äger rätten till sin historia och måste få kunna berätta om den
 
fotskada2023-03-10 12:35
Antal inlägg: 21

Jag och flera vet vem Tittiti är och det spelar egentligen ingen roll.

"Förtal är att peka ut någon åsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning kan dömas till ansvar för förtal."

Spridningen behöver inte ens vara stor, det kan räcka med ett fåtal personer beroende på vad det är för information.




 
micro1132023-03-10 13:00
Antal inlägg: 17523

fotskada
Det betyder inte att man inte får prata om sin egen uppväxt eller sitt eget liv - utan det kräver att personen faktiskt blir utpekad.

Det kräver också att personen känner sig förtalad - eftersom förtal är ett brott som ligger under enskilt åtal.
Det är i det här fallet upp till tiittiis mamma att i så fall uppfatta sig som förtalad.
Gör hon det?

Syftet måste också vara att smutskasta och inte att berätta om sin egen uppelevelse.
Givet att hon är på ett anonymt forum där de flesta inte vet vem hon är så är knappast syftet att smutskasta sin okända icke utpekade mamma.

Det som skrivs når inte upp till förtal - det är inte heller förtal att delge sin upplevelse av sin egen uppväxt. (Eller annan situation)
Tur är väl det för hur skall människor kunna få hjälp, bearbeta, anmäla osv om de inte får yppa vad upplevt.
 
fotskada2023-03-10 13:14
Antal inlägg: 21

Det finns också ett ansvar för sajtägare,
Tror mig, jag vet vad förtal är.
 
micro1132023-03-10 13:31
Antal inlägg: 17523

fotskada
Nej, försöker du påstå att det där utgör förtal så vet du inte det.
Om det hade hängts ut med namn, adress och liknande så uppstår ett ansvar för sajtägaren.
Nu är vare sig den som skriver identifierad och inte de som det skrivs om.

Har du funderat på att väldigt många idag ger ut självbiografier där deras uppväxt beskriv?
Och att sådant i normalfallet inte faller under förtal.

Jag undrar också varför du stör dig så mycket på just tiiitttis berättelse.
Hon svarar på en personligt ställd fråga -som tydligen är okej - från ett personligt perspektiv - som du menar inte skall tillåtas.
Varför?

 
Kiwi 77 - Ej medlem längre2023-03-12 09:29
Antal inlägg: 348

Frågan är enbart " Älskar du din pappa?"

Det är upp till var och och en hur mycket man vill utelämna om sin kärlek eller inte haft till sin pappa.

Vi ( syskon) har anmält pappa till en serie på TV som heter Hotel Romans, dejtprogram för 65+, och pappa har fyllt 65, och vill väldigt gärna träffa någon , hoppas vår fina pappa kommer med i Maj, det är han värd. En kul grej.
 
annemiri2023-03-23 06:21
Antal inlägg: 770

Jag älskar min pappa men jag retar mig på mycket hos honom oxå.
 
Lill-IT2023-03-23 18:18
Antal inlägg: 31401

Min pappa är en envis knasboll som alltid finns där när jag eller mina syskon behöver honom. Han är vänligheten själv. Oerhört osjälvisk och så kärleksfull.
Jag kunde inte haft en bättre förebild.
Han och mamma är ett fantastiskt team.
Älskar dem båda oändligt.
 
Stukas2023-03-25 00:30
Antal inlägg: 33

ja
 
Lee90 - Ej medlem längre2023-03-29 16:35
Antal inlägg: 420

Ja, och han fyller 55 år idag
 
TistelTistel - Ej medlem längre2023-03-29 17:58
Antal inlägg: 25

Min farsa var ett svin
 
Prärieklocka2023-03-29 18:05
Antal inlägg: 10477

Ja! Min pappa gav mig så mycket som jag har kvar även nu när han inte finns här som han gjorde förut. Han gav mig så mycket kärlek och trygghet, lyssnade, uppmuntrade, tröstade och gladdes med mig. Jag är tacksam för att ha haft en sån pappa och saknar honom mycket.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?