Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade61
Mobilspel
Pågående21 566

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tepåsen - Ej medlem längre2005-11-17 15:44
Antal inlägg: 66


Ganska fånig kupp om man tänker efter!
 
Birgerkung - Spelvärd2005-11-17 15:45
Antal inlägg: 2392

TV4 och Sony Music skrattar nog hela vägen till banken åt den kuppen.
 
tepåsen - Ej medlem längre2005-11-17 15:48
Antal inlägg: 66


Ja de tjänar ju bra mycket mer på det än jens gör iaf.
 
Vigdir2005-11-18 19:50
Antal inlägg: 3722

Jo K-nap, jag förstod precis!
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-18 19:59
Antal inlägg: 1766

Jag röstar på Vigdir och K-nap. Dock inte via telefon utan genom att skänka exempelvis mina barns gamla leksaker/kläder och andra saker jag inte behöver till Moldavien. Jag tror att dessa har större behov av stöd än både stöd än Sony och TV 4. Och efter denna tråd har jag läst in mig på ämnet. Och självklart behöver Jens stöd, medmänskligt stöd.
Sen när blev mobbing legitimt?
 
Vigdir2005-11-18 22:14
Antal inlägg: 3722

Heja IMO!
 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-18 22:18
Antal inlägg: 48

Hmm, vad är de för dåligt med Idol nu då? Låg klass på de tävlande? Jens ska vinna för att Daniel ska tappa hakan? Allvarligt vad är de för fel på er! Idol är ett bra och underhållande program där man får se och höra några bra liveframträdanden, som om ni skulle kunna sjunga bättre då eller? och klassen på de tävlande är väldigt hög ska jag säga, alla utom fjant-Jens har väldigt bra och säregna röster som garanterat kommer slå igenom om dom får rätt material och uppackning. Sen själva huvudsyftet med denna tråd, att Jens ska vinna för att jävlas med Daniel, come on, väx upp, vad har han gjort er liksom? Och sen va de nån som tog upp nåt u-landsproblem mitt i allt, skapa en egen tråd för de anser jag eftersom de inte hör hit, onödigt babbel skulle jag vilja kalla de.
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-18 22:30
Antal inlägg: 1766

låg klass på de tävlande??? nu har jag sett mitt första idolprogram någonsin. dom är ju bara hur duktiga som helst! SKÄRPNING!!!
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-18 22:32
Antal inlägg: 1766

förlåt. läste fel!
 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-18 22:49
Antal inlägg: 48

Bra att du läser inlägget efter du kommenterat det...
 
K-Nap2005-11-18 22:57
Antal inlägg: 232

Bra att du kommenterar det efter hon bett om ursäkt..
 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-18 22:59
Antal inlägg: 48

Tack
 
Fjupplisa2005-11-21 00:46
Antal inlägg: 2010

Hmm...ni låter nästan som mina ungar...:/
 
lelou - Ej medlem längre2005-11-21 14:22
Antal inlägg: 2025

mja.

åsikter har vi alla. jag har min.

de fuskar dessutom.

IDOL är inget annat än smart marknadsföring för en redan klar artist.
Är det nån som tror att TV4 filmar varenda intervju med alla tusentals aditions-sökande..(efters om det finns intevjuer med varenda en av finalisterna från början)...? Eller att det är en ren slump?

Bah. tusen spänn på att SONY kände till tex sebastian redan innan, han har garanterat skickat in demo osv dit. Sen råkar de bara hitta karln på ett fik, och vips inne i en tävling. Skiten är redan uppgjord.
Vad skulle vara bättre än att kunna marknadsföra en artist på det här sättet inför en skiva..? Med färdig publik, massa fans, har syns i tv och media...fenomenalt. De kan ju knappast misslyckas sen med en en skiva, som innebär stora ekonomiska satsningar från skivbolagets sida.
De lägger det som en tävling, där svenska folket luras till att tro att de har "makten" genom lite röster...de tjänar bara bra pengar på oss under tiden, det är det allt handlar om.
Smart som fasen.

Förra året tex...vem i hela friden går på att Daniel fick flest röster än tex Darin? De som röstar är ju tonåringar mestadels, och Darin skapade ju redan flickhysteri där på plats, tjejer stod ju och grät i publiken.
Men vad hände, Herr Lindström tog hem bucklan...Vi älde kanske gillade Daniel bättre, men inte tror jag att vi är de som röstar allra mest.

På det viset kunde de ju kamma hem två artister. Darin hade redan sitt på det torra, och behövde inte den mediala bevakningen i början på samma sätt som Daniel behövde, därför fick han bli tvåa.

Varför redovisar inte TV 4 sina röstsiffror ? usch. vedervärdigt program.

 
lelou - Ej medlem längre2005-11-21 14:26
Antal inlägg: 2025

tillägg.

De uppmanar folk att rösta när resultatet redan ligger färdigt ute på hemsidan. det är ju för jäkligt.
hur mkt pengar får de in under de fem minuterna tror ni ?

"fortsätt rösta bara, det är några minuter kvar". Äcklande.
 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-21 14:47
Antal inlägg: 48

De är väl klart att dom manipulerar telefonomröstningen när de finns sånna som du, som vill förstöra för dom, "Rädda Jens" etc. Men okej, förra säsongen va givet uppgjord, inte ens chans att Daniel skulle få mer röster än Darin.

Jag tycker att dom ska slopa telefonomröstningen, de är bara oseriösa fjortisbrudar som ringer in, som inte har nån koll alls. Efter Idol sjunger dom ju inte covers längre, utan ger ut eget material, och då kommer nog fjortisbrudarna bli besvikna och låter bli att köpa skivorna.

Inför istället en expertjury, alltså en rutinerad jury, inte kändispack som E-type, Lotta Engberg o Nanne Grönwall o sånt skräp, utan folk som verkligen kan dagens och framtidens musik! Sen om TV4 desperat måste ha en telefonomröstning för att tjäna lite stålar kan dom ju ha en "oväsentlig" telefonomrästning vid sidan av för att jämföra med juryns röster....

Annars är Idol helt ok, personligen tycker jag dom ska satsa på Agnes, helt klart störst potential!

 
lelou - Ej medlem längre2005-11-21 15:09
Antal inlägg: 2025

"förstöra"....kallar det inte för förstöra, eller jo..för dem jo. Förnedringstv är vad det är. och vad är det för nytta att komma in som outsider när det hela är rakt igenom uppgjort? Det är det vi röstade emot. Inte emot Jens. IDOL hade varit juste för de som vill se det, och för de som vill vara med OM det hadegått rätt till. Det är ju SYND om såna som Jens, och Sibel också, för hon lär förlora hur mkt nu än vi röstar på henne, är garanterat. Frågan är bara hur de gör med sebastian och agnes.
En teori är att de sätter Agnes som etta, för hon har potential som komersiell skivartist. Sebastian är årets Darin och behöver inte den placeringen för att klara sig bra i framtiden hos dem.
Agnes tror jag vinner. Men inte 17 lär fjortisarna rösta på henne, de röstar på killar och på Sebastian. Agnes behöver vinsten och kommer vinna, oavsett hur tittarna röstar.
DET tycker jag är fel. Att de tjänar pengar på oss som inte har ett skit med det att göra. Oärligt. Falskt. Och nedrigt.

 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-21 15:38
Antal inlägg: 48

Håller med dig.
Jag tycker själva programidén blir tydligare och tydligare. Dra in stålar....dra in stålar....dra in stålar. Och underhålla en till största delen korkad fjortispublik. Hade huvudmålet vart att producera fram en världsstjärna, hade dom inte lagt ner så mycket tid på så många onödiga castings, töntiga, bisarra framträdanden, (Baladali-Andreas) fan, rena förnedrings-TV:n..undra om han va medveten om att han va ett stort underhållningsskämt när dom erbjöd han sjunga för nån vecka sen.

Var även och tittade på TV4.se och ville se några tidigare avsnitt, då va man tvungen att betala 10:- vi sms för att se ett enda avsnitt...riktigt jäkla snålt alltså.

Jag ser helst att dom slopar denna programidé, och istället satsar på ett annorlunda konscept nästa gång. Att dom kör singer & songwriter-tema istället, och skiter i deras töntIdol-koncept, för de konceptet är bara ett kortlivat experiment ändå. Jag lyssnar helst på artister som skriver sitt eget och kan spela nåt instrument, de är ju en äkta förebild inom musiken, dessutom skiter jag fullständigt om de är en fet dvärg eller en anorektisk 60 åring som sjunger. Går efter trovärdigheten i vad den sjunger och spelar.
 
K-Nap2005-11-21 15:42
Antal inlägg: 232

hmm nu blev jag lite förvirrad (långt ifrån första gången..) tittar ni på programmet eller inte? allt lät bara så nattsvart helt plötsligt...
 
lelou - Ej medlem längre2005-11-21 22:19
Antal inlägg: 2025

Dom P. Håller helt med dig. De borde ordna nån form av DemoScen fast i TV-form där fömågor får komma fram med sin egen musik, det de vill uttrycka själva. Konstformen MUSIK. Inte att härma el apa efter, att sjunga covers med lite snygga kläder bara för att man har en bra pipa.
Hade varit så mycket intressantare och roligare att kolla på, och så många duktiga musiker vi har, gömda i små källarlokaler över hela Sverige.
Singer songwriter är klockrent.


K-Nap. Har tittat på eländet ja.
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?