Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade64
Mobilspel
Pågående21 773

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO - Ej medlem längre2005-11-21 23:00
Antal inlägg: 1766

Mitt förslag:
1. Tycker man ett tv-program kan bli bättre tar man kontakt med den ansvarige och lämnar konstruktiv kritik.
2. Har man en bra idé till ett tv-program säljer man denna till ett produktionsbolag/startar en ny tv-kanal.
3. Tycker man ett tv-program är uruselt väljer man en annan kanal

För övrigt: Dokusåpor är det värsta som någonsin uppfunnits.
 
lelou - Ej medlem längre2005-11-21 23:08
Antal inlägg: 2025

fina tips. men ibland hjälper inte artiga brev.
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-21 23:12
Antal inlägg: 1766

det är just då man behöver en copywriter... ;-)
 
lelou - Ej medlem längre2005-11-21 23:20
Antal inlägg: 2025

världen ändras inte genom tysta protester. Inte heller genom kultiverade brev och dylikt. Hur många beundrar inte Greenpeace, eller motståndsrörelser i allmänhet och framförallt, vart vore vi idag utan dem?
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-21 23:30
Antal inlägg: 1766

jo, det är sant att man ska protestera. särkilt mot de som missbrukar naturen och naturtillgångarna och inte ser till den lilla enskilda människan. världen är full av cynism och detta SKA motarbetas. däremot har jag svårt att se hur man genom att mobba en liten enskild jätteduktig och modig människa tror sig kunna förändra kapitalismen...
Dvs. hur kan man överhuvudtaget komma på något så blåögt, och skittaskigt!!! som att starta en "rädda-Jens-kampanj"
TV 4 och Sony lär skratta hela vägen till banken, för att inte tala om Aftonbladet och Expressen. Ser fram emot kioskvältarrubrikrna lite senare: Jens försökte ta sitt liv och så vidare... Smart, skitsmart...
 
Måns_E2005-11-21 23:37
Antal inlägg: 11969

Men jag förstår inte hur man kan mobba någon genom att stödja personen, det är helt barrockt.

Det är som att säga att alla som röstade på sossarna i riksdagsvalet mobbar Göran Persson. Om man har tagit sig några minuter och läst igenom vad de som startade rädda jens-kampanjen hade för syften från början så ser man tydligt och klart att INGET av dom var att mobba Jens. Tvärtom.
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-21 23:47
Antal inlägg: 1766

kallar du denna initiala formulering som ett stöd?

"Nu till saken:
I den återstående kvartetten finns en mespropp från Piteå som heter Jens. Juryn ogillar honom. Efter varje program ordnar Aftonbladet omröstning där 2-3 procent av AB:s läsare brukar ha honom som favorit. Ändå krånglar han sig på något obegripligt sätt kvar - vecka efter vecka.

I expertjuryn sitter Daniel Breitholtz, skivbolagsnisse på Sony BMG som ska producera en skiva med vinnaren av Idol 2005. Vecka efter vecka tycker Breitholtz att Jens ska väck. Vecka efter vecka har han fel. Breitholtz har börjat svettas: "Det kan väl inte... Nej... Eller...?"

TÄNK om det gick att arrangera Sveriges största tv-kupp där ALLA röstade på Jens så att Piteås i särklass mesigaste kareokekung (snäll verkar han vara, men så släpigt trist att man baxnar) gick och vann hela skräpet. Vilken härlig tragedi för Sony BMG och flintskallen Breitholtz!

Min uppmaning till alla skadeglada marodörer: Sprid budskapet. Rösta på Jens! Fyra veckor kvar. Det kostar fem kronor per vecka att rösta. En tjuga totalt. Det kan ni väl avvara när syftet är så ädelt som att skapa tv-historia.

Fredagar klockan 20.00. TV 4. Mot telefonen! Numret kommer att publiceras här när det är dags.

Möjligtvis för TV-bolaget och telefonoperatören.

Godmorgon...

 
IMO - Ej medlem längre2005-11-21 23:50
Antal inlägg: 1766

Vill tillägga att jag trots att jag är från Luleå INTE på något vis är vare sig släkt, kompis eller på något annat sätt känner denne Jens, visste inte ens att idol fanns innan denna tråd...
Jag tycker helt enkelt bara att det är cyniskt och oerhört, oerhört korkat...
 
Måns_E2005-11-21 23:59
Antal inlägg: 11969

Jag tycker inte att de uttalanden som nämns där är tillnärmelsevis lika förnedrande som att inför TV-kameror på bästa sändningstid bli sågad av "så kallade experter" med formuleringar som är betydligt mer kränkande.

Bara det faktum att TV och Skivbolaget INTE vill ha med honom i tävlingen visar väl på just något cyniskt och oerhört korkat?

Dessutom så framgår det rätt så tydligt att det inte är Jens som man vänder sig mot, utan själva konceptet och de som står bakom. Det tycker jag är bra.
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-22 00:26
Antal inlägg: 1766

Ja du har rätt på en punkt! Det är cyniskt! Såg som sagt mitt första idolprogram i helgen. Det gjorde mig oerhört beklämd! Jag förstår för mitt liv inte hur så pass mycket äldre människor som borde ha både livserfarenhet och omdöme kan nedlåta sig till att få betalt för att haspla ur sig... ren jävla dynga... förmodligen för att de får bra betalt. men jag skulle vilja veta hur Clabbe skulle må på sin dödsbädd då "idol-Jens" tagit lvet av sig...
var pengarna värt det?
hela juryn var patetisk, programupplägget likaså. Men de tävlande var JÄTTEDUKTIGA!!!
Och Måns: Hur kan du överhuvudtaget tro att du ska bojkotta något genom att skänka pengar till det?
Och till alla er andra vettiga människor:
Så vitt jag vet är mobbing förbjudet på både arbetsplatser och i skolor. Varför tillåter vi då detta i teve/på nätet och i andra medier?

 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-22 00:30
Antal inlägg: 48

IMO jag vet inte hur försenad direktsändningen är där uppe i Norrland, men här i sthlm fick vi se Jens åka ut förra veckan, så alla som tänkte avvara en tjuga kan ju tänka om.

Måns E, jag tror nog dom anser att han absolut inte borde platsat bland de 6-7 främsta, han hörde väl trots allt (även om jag inte personligen tycker det) hemma bland tio främsta, men inte bland de 4 främsta som han va, de är väl de skivbolagen va förbannade över.

Men lätt att dom kunde skicka ut honom tidigare i och med att dom manipulrerar omröstningen. Men det va väl ett slags spel för att försöka bevisa att dom verkligen överlåter valet till svenska folket...men så är ju inte fallet, och de vet alla utom fjortisbrudarna som ringer som galningar.

Jag tycker för övrigt att hela TV4 suger hårt nu förtiden, bara massa jäkla reklam och program där man uppmanas att ringa in till hela tiden. Kanske jag stavar fel men skitsamma, "Postkodmiljonären" som går nu, är de frågesportprogram eller va f-n är de för något? e få gångerna jag tar mig tid till att titta på de vill jag ju svara på frågor, inte höra Rickards dryga toner, se en skock svältande barn eller se tittarfrågan 23 gånger under halvtimmen...allra minst vill jag se 8 minuters reklam under ett program som är endast 25 minuter...bah....slopa tv4
 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-22 00:37
Antal inlägg: 48

IMO, de var ju ingen mobbning dom gjorde mot Jens, de va ren kritik. Snubben säger ju att han vill bli stjärna..artist...whateve r...då får han inse att han måste jobba jäkligt hårt och förbättra alla sina 148 svagheter han har, om han inte fick höra de nu så lär han fått höra de senare på andra castings som inte visas i TV, bakom stängda dörrar kan de nog se betydligt värre ut. Och Juryn har väl alltid haft rätt angående Jens,...han suger ju...han är kass....värdelös. Han skulle kunna platsa i vilken gosskör som helst men inte som artist.

Mobbning är jättetragiskt ja, men de är inte bara omgivningens ansvar, de ligger i själva individen också. Man kan inte beté sig hur som helst oh ha vilka åsikter som helst utan att råka få kommentarer, visst tragiskt men så är de, människan är ett djur ingen robbot, djurriket mobbar ut varandra också...kanske kommer lite väl låmngt från ämnen nu men va f-n...gonatt
 
Måns_E2005-11-22 00:42
Antal inlägg: 11969

TV4 är populistisk dynga, och har varit så åtminstone de 5 senaste åren.

Om jag inte minns fel så var just TV4 väldigt upprörda när Robinson startade, och gjorde uttalanden om att "sån där förnedrings-tv skall vi aaaaaaaldrig syssla med"

Jo jo, nu sänder de skit som paradise hotell och idol på bästa sändningstid.

IMO: Det handlar väl inte om att bojkotta något, utan möjligtvis att sabotera något för ett högre syfte, och det handlar inte om att mobba någon heller, åtminstone inte enligt mitt sätt att se på saken. Vad som däremot skulle kunna hända om det sabboterades tillräckligt mycket, och om TV-bolagen dessutom öppet redovisade röstningssiffrorna, är att konceptet skulle falla, och att de förhoppningsvis skulle lägga ner skiten.

För övrigt så har inte jag någon TV inkopplad längre, jag kan inte säga att jag saknar det heller. Det är tur att det finns bra radio fortfarande (alltså den som inte är privat)
 
DieMauer2005-11-22 00:47
Antal inlägg: 18

Nu har jag ju inte läst varje inlägg här men måste bara säga något om Clabbe... det är bland det mest patetiska jag skådat. Hur de kan ta med den snubben, fyrtio år försent. En f.d. wannabie, discjockey, utan en tillstymmelse till tonöra... Han sitter bara och försöker komma på nåt klämkäckt och provocerande att vräka ur sig för att hamna i någorlunda samma nivå som övriga juryn och en åldersgrupp som lämnat honom för decennier sedan. Så pinsam så hälften vore nog.
För övrigt hoppas jag Sebastian vinner, han sjunger skönt och har en cool stil.
 
lelou - Ej medlem längre2005-11-22 04:26
Antal inlägg: 2025

IMO. Nje....det som skrivs på sajten är inte någon mobbing. Bara för att vi röstar på honom, betyder ju inte att han för den skull är bra ? Inget fel på karln direkt, men han sjunger ju som en kratta och han har lika stor utstrålning som en sten.
Men det är inte riktigt det som detta handlar om. De som har tolkat det som att det är en mobbingkampanj mot Jens, har antingen läst sidan om honom med stängda ögon eller läst Expressens skitartikel för bra. En artikel de för det andra fick lov att tillbakavisa. Det är de som säger att vi mobbar Jens, och ingen annan.

Visst, vi röstade för en god sak. Och att de skrattade hela vägen till banken råder ingen tvekan om. Men det gav iaf upphov till diskussion, och det skulle inte förvåna mig ett smack om TV 3:s Insider fångar upp IDOL som 2000-talets värsta och största bluff inom tv inom nåt år el så. Med tanke på att de lurar folk att rösta så är det ju inget annat än rent bedrägeri.

Väldigt underligt. Hur en sån som Jens hållt sig kvar hela vägen fram till 4 återstående personer, av enbart påhejande tårögdasmåflickor... Sen, efter en vecka av intensiv media-bevakning av honom, där forum efter forum fylls på av påhejande människor som ska rösta på honom, de flesta skiter fullständigt i IDOL men joinar upp i protest mot hela smörjan och röstade flera ggr var, (ta en titt på www.raddajens.tk/ för de som är nyfikna), folk har delat ut flygblad, , tröjor trycktes upp och flera tusen såldes, företag har sponsrat och jag vet inte vad...och enligt tv 4 röstade hela 240 000 människor i fredags (mot vanliga 120 000)..och vad händer? Jo. Jens åker ut???!! Troligt så det föreslår va. NOT.Dubbelt så mkt folk röstade och allra minst röstades det på Jens?

Att få det bekräftat att TV 4 snor pengar av folk, och det är inte några små summor är en vinst i sig. Svenssons är för blåögda och går i skock, och fler borde protestera, och det mot betydligt fler och viktigare saker än IDOL.
Det här lärde mig att människor sluter upp otrolig väl på kort tid, och att fler myror i vissa fall är starkare än de stora elefanterna.
Handling framför tal !

*gäsp* Nu ska jag sova och i nästa liv ska jag bli krigsherre.
 
yew98fq2005-11-22 10:24
Antal inlägg: 49

Jag tycker bara det är så intressant hur man pga att Jens åkte ut ser det som ett bevis för att TV4 fuskar.

Jag menar, Rädda Jens har som sagt spridit sig stort över internet och på de forum jag har sett det (förutom på FB då...) så har det varit rätt massiv kritik. Kampanjen har ju även har uppmärksammats i Kvällspressen i rätt så negativa ordalag så är jag blir då inte så förvånad om många vanliga Svensson, (programmet har väl minst en miljon tittare?) kanske ändå tog upp luren och ringde in trots att de inte brukar göra det.

Och som sagt, att de i programmet uppmanar folk att ringa och rösta trots att de redan ser på röstantalet att det är kört för Jens har ju såklart att göra med ekonomi, men hur skulle det se ut om de istället sa: "äh, det är ingen idé att ni ringer mer för det är redan kört för en av deltagarna"

Fö så tycker jag fortfarande synd om Jens, även om kampanjen inte är riktad MOT honom så användes han ju ändå som slagpåse. Kan inte vara kul att veta att han om han gick vidare skulle ha gjort det för att folk vill sabba för Sony.
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-23 22:36
Antal inlägg: 1766

Nu har jag försök förstå mig på era inlägg och undrar fortfarande: VAD EXAKT var det ni ville försöka protestera emot?
A: Kapitalismen?
B: Företagen som spelar efter kapitalismens regler?
C: Enskilda privatpersoner som följer kapitalismens spelregler?
D: Mobbing i teve?


Vore också oerhört intressant att få reda på VAD ni ville uppnå, men var vänliga att fatta er kort och koncist utan att gå till personangrepp.

Undrar också vad DomPérignon har för personlig erfarenhet av nöjesbranschen? Vore också intressant att få veta hur du räknade fram just 148 svagheter och hur du analyserade för att komma fram till dessa?

Alltså:
1. Vad protesterade ni emot?
2. Vad ville ni uppnå?
3. Varför valde ni att genomföra er protest på detta sätt?

 
nina73 - Ej medlem längre2005-11-23 22:44
Antal inlägg: 2694

*skrattar*
tackar för en givande läsning, med en uppgiven suck... finns väl annat att lägga energin på...Må bäste man vinna IDOL,.... å andra sidan, spelar de ingen roll, dom får sina skivkontrakt ändå, å de e otroligt kul att höra på juryn, när dom risar o rosar.

*L*

 
Fjupplisa2005-11-24 11:06
Antal inlägg: 2010

Hmmm...nu när Jens är utröstad och borta ur leken. Vem ska vi rädda nu då????
 
david_842005-11-24 11:07
Antal inlägg: 256

Joppe
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?