Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade40
Mobilspel
Pågående22 672

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pingvinfläck2010-08-31 04:10
Antal inlägg: 25

Sannolikheten för fyra rullningar på rad
Observera att jag inte anklagar personen för att fuska utan är "imponerad" av att lyckas med något jag tycker verkar makalöst ur ren sannolikhetsperspektiv.

Såg en match där ena spelaren lyckades med bedriften att fyra gånger i rad göra rullningar.Och det dessutom på sina fyra första drag i matchen!
Innan matchen, som var slumpad panik, var slut hade han gjort sammanlagt fem rullningar.

Men det otroliga var att de fyra rullningarna i rad alltså kom utan att personen däremellan behövt byta brickor.

Jag har tagit bort vad det var för rullningar och också spelarnas namn för att det inte ska bli så lätt att spåra det (om det nu skulle komma anklagelser om fusk).

Men sanslöst är det och sannolikheten att det ska inträffa måste ju vara liten, eller?

Matchen börjar



» A:s tur.
» A: LIFT (24).
» B:s tur.
» B har utfört en rullning och får 50 poäng extra!!!
» B: (rullningsordet som inte är ett -are eller -era)(7+63=70).
» A:s tur.
» A: RUM (21).
» B:s tur.
» B har utfört en rullning och får 50 poäng extra!!!
» B: (rullningsordet, som inte är ett -are eller -era)(83).
» A:s tur.
»A: DÖG (15).
» B:s tur.
» B har utfört en rullning och får 50 poäng extra!!!
» B: (rullningsordet, som var ett väldigt bra sådant och inget lätt) (176).
» A:s tur.
» A: FE, SE (8+8=16).
» B:s tur.
» B har utfört en rullning och får 50 poäng extra!!!
» B: (rullningsordet, som inte heller nu är -are eller era) SEMESTER (62).

 
gnill2010-08-31 06:15
Antal inlägg: 1942

Äh, visst är det turligt att kunna rulla 4 ggr i rad men verkligen inte omöjligt. Om man är en storspelare så kommer sådana där otroligt bra moments då och då, likaväl som det kommer spel där man bara får IIIRRRN, byter alla, får ZCLLLDD, byter alla, får RRRDDNNL osv.
 
Liz12010-08-31 06:46
Antal inlägg: 115

Jag tycker det låter lite misstänksamt. Sannolikheten för detta måste vara pyttepytteliten....
 
ElectricEye - Ej medlem längre2010-08-31 06:58
Antal inlägg: 3604

Å andra sidan spelas djävulskt många matcher på Betapet, så sannolikheten att det ska inträffa då och då är ganska stor (precis som chansen att NÅGON ska vinna på Lotto är mycket stor, trots att varje spelare har en försvinnande liten chans).
 
Bitte - Administratör2010-08-31 07:47
Antal inlägg: 23924

Finns väldigt många duktiga spelare som rullar ofta både enkla och svårare ord

Bitte
 
slånbär2010-08-31 07:56
Antal inlägg: 5539

Tre rullningar i rad är inte alls ovanligt om man spelar ofta. Det har hänt mig ett antal gånger men sedan har jag haft ett drag emellan innan fjärde rullen kommit. Fyra i rad har jag inte lyckats med. Det är ju faktiskt störst möjlighet att rulla flera gånger så i början av spelet då man öppnar upp brädet väldigt bra och dessutom får en helt ny uppsättning brickor direkt. Orden är ju ofta väldigt lätta att hitta det svåra är ju att hitta en plats att lägga dom på.
Så har man bara tur med brickorna så är det inga problem att rulla fyra i rad heller tror jag.
 
Pingvinfläck2010-08-31 08:12
Antal inlägg: 25

Jag bör väl kanske inte ifrågasätta vad du skriver, men med tanke på den statistik som finns på din sida är jag förvånad över att du ett antal gånger lyckats rulla tre gånger i rad.

40 rullningar på 84 matcher och av de matcherna har du vunnit 25. Så om du har flera "tre gånger på raden"-rullningar är det en prestation som heter duga!
 
Pingvinfläck2010-08-31 08:14
Antal inlägg: 25

Jag bör kanske tillägga att rullningarna som åsyftades i första inlägget var i Giraffen, alltså inga böjningsord.
 
HärrnaSweden2010-08-31 08:41
Antal inlägg: 13

Vilken tur eller ska man kalla det skicklighet.....
Själv har jag spelat i månader och bara lyckats med fyra rullningar på hela den tiden, visst är vi alla bra ;) Kul att höra...
 
ramsay - Ej medlem längre2010-08-31 09:18
Antal inlägg: 9204

ju tidigare i matchen ju lättare. 3 på rad i öppning har jag haft ngr ggr iaf.
 
slånbär2010-08-31 09:33
Antal inlägg: 5539

Pingvin-är det mig du menar så kan jag ju bara säga att jag spelar nuförtiden bara i böjningsrummen då jag gillar att rulla och det ju självklart är lättare där. Förut spelade jag ju vanligt men då med en annan inloggning och även då var det inte helt omöjligt att rulla tre i rad om än inte lika ofta och jag rullade som max fem gånger då.
Jag har tills nu 2437 rullninger på 1027 matcher i böjningsrummen och jag är rätt nöjd med det. Hade jag fortsatt spela i vanligt rum så hade jag nog rullat på rätt bra där med men jag tycker det är roligare i böjningsrummen och jag tror väl att vi alla spelar mest för att det är just roligt. Det är väl bra att alla får välja det dom tycker är roligast eller hur?
 
paulie_w - Ej medlem längre2010-08-31 09:37
Antal inlägg: 20

Jag har rullat sju gånger som mest i en match.
Fyra i rad är inget konstigt alls, särskilt inte när det handlar om böjningslistan.
 
Guldplate2010-08-31 10:02
Antal inlägg: 1212

Tänkte fylla på ElectricEye:s inlägg om att chansen är relativt stor att det händer någon gång då och då pga att det spelas otroligt många matcher här inne.

Kommer inte ihåg vilken pokersida det är som haft en bonus rullandes vid sidan om alla spelen. En massa bord bidrar hela tiden med pengar för att öka bonusen så att det ofta är en gigantisk stor summa att vinna för den som lyckas med uppfylla kraven för bonusen.

Att trots att man minst har ett 4-tal i åttor på handen ändå förlora given!

Jag kan lova att det är inte världens vanligaste hand att få när man spelar poker. Dessutom är det extremt sällan man förlorar med den. Fast det händer och dom är väl ett gäng nu som blivit ekonomiskt oberoende pga detta.
 
pacc2010-08-31 10:24
Antal inlägg: 139

Finns det möjlighet att rulla borde en skarp spelare kunna hitta den,
ett par tre vokaler i varje hand borde uppmuntra till att tänka lite extra
men det gäller ju att få rätt bokstäver.

En rullning öppnar ju dessutom upp och ger i sin tur fler möjligheter att bygga på i vinkel.
 
segaråttor - Ej medlem längre2010-08-31 10:32
Antal inlägg: 88

Jag spelar inte emot storrullare:-) Inte efter att en sa att han/hon hade en ordlista inkopplad..hur nu det går till. Jag blir misstänksam när det rullas de mest otroliga ord som jag måste googla för att veta vad de betyder. Kanske fånigt.-)
 
lolinonek2010-08-31 10:35
Antal inlägg: 416

mitt rekord är 5 rullningar på en match, dock inte i rad.
 
Peddape2010-08-31 10:57
Antal inlägg: 647

Någon som har koll borde ju kunna ge oss en siffra på hur stor chans det är att man får upp en rullning på sina första sju brickor iaf. Sen blir det ju väldigt svårt att räkna vidare...

Men man kan ju göra en uppskattning till att det är en chans på tjugo att man med sju nya brickor kan bilda en rulle. I sådana fall så skulle det vara en chans på 16000 att man som duktig rullare rullar de fyra första rundorna.
 
eeistan2010-08-31 11:22
Antal inlägg: 1539

Fusk finns överallt men den bästa huvudkudden är alltid ett rent samvete.
 
Savi2010-08-31 11:26
Antal inlägg: 1176

Jag är glad om jag får till 1 rullning per 100 match *hehehe*
 
ElectricEye - Ej medlem längre2010-08-31 11:33
Antal inlägg: 3604

Peddape: 160k
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?