Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
43
Inloggade77
Mobilspel
Pågående21 628

Forumkategorier

Användare Inlägg  
smulgubbe2010-12-16 18:55
Antal inlägg: 237

Jag tittade på den som skrivit ovanför mig då jag var osäker på stavningen. =)
 
Jojo - Spelvärd2010-12-16 21:29
Antal inlägg: 208

Trillingnöt om jag får välja.

Men annars hellre finare praliner. Bor man i Malmö bör man göra minst ett besök i Peter Beiers butik på Balzarsgatan och köpa ett par praliner. Supergott och fantastisk service. I Göteborg finns goda praliner på Berzelii choklad, men deras butik ligger off tyvärr.
 
morsans syrr2010-12-16 21:33
Antal inlägg: 2311

Aladdin såklart!
körsbäret o romrussin o fransk nougat mums......
 
vita_syrener - Ej medlem längre2010-12-16 21:35
Antal inlägg: 22144

Alladin givetvis och körsbäret från både övre och undre lagret :)
 
morsans syrr2010-12-16 21:38
Antal inlägg: 2311

Du ger tusan i körsbäret i det undre lagret vita!!!
;))
 
vita_syrener - Ej medlem längre2010-12-17 12:30
Antal inlägg: 22144

Fööörseeent ;-)
 
Mia W2010-12-17 12:58
Antal inlägg: 180

Aladdin! Det finns exklusiv choklad från Belgien och Schweiz, men det är inget som slår den röda asken. Finns höstnougat kvar i år, så är det min favorit. Ni förstår, hemma hos mina föräldrar är Aladdin en lika viktig tradition som gran och tomte. Här får äldst välja först och sen går den laget runt i fallande ålder. Och det är ingen som skulle våga ta något från det under lagret innan det övre är slut! Dödssynd!
 
mrperfect2010-12-17 13:08
Antal inlägg: 11437

Eftersom ljus choklad är av undermålig kvalitetså måste ju Alladin vara räddningsplankan, men även den är inge vidare :/
 
klobba2 - Ej medlem längre2010-12-17 13:16
Antal inlägg: 2332

Ingen av dem, billighetschokladen....
finns ju ingen marsipan i nån ..
 
Jumanjia2010-12-17 13:29
Antal inlägg: 539

Paradis är bättre än Alladin för ljus choklad är godast. MEN tyvärr är det bara typ 4 bitar typ som är goda resten äts inte upp så det är inte värt pengarna.
Ett tips är som man kan göra om man har peppakaksformer (eller liknande).
Börja med att ta fram en plåt och lägg smörpapper på det. Lägg peppakaksforemerna utspridda på det.
Smält choklad som du föredrar (gärna med lite vispgrädde) Häll ner chokladsmeten i formarna (ibland får man hålla lite i formen så det inte rinner ut) sen låter du det stelna, tryck ut chokladen lite försiktigt och vips så har du god choklad i olik former... BÄTTRE än ALLADIN OCH PARADIS! :-D
 
Jumanjia2010-12-17 13:30
Antal inlägg: 539

inte att man har peppakaksformer (hahahhhahhh)
Menade peppakaksforMAR (freudiansk felskrivning kanske??) mihihihi
 
Maja G2010-12-17 14:29
Antal inlägg: 10730

Analys på G:

De flesta har paradis/aladdin hemma av ren tradition fast många tycker det är ganska dålig choklad...

Det finns alltså några som tycker om körsbäret.Trodde jag aldrig, så där ser man vad man lär sig så här i en tråd på Beta:)

Och fortfarande så håller man stenhårt, vissa undantag, på att man INTE får ta av det undre lagret..
 
gaoithin2010-12-17 14:59
Antal inlägg: 11

Jag föredrar nog aladdin, men paradis är inte pjåkigt det heller (säkert mest för att jag inte brukar få/köpa den)

Tycker bäst om fransk nougat eller gräddnougat :)


Annars kan väl nånting från Anton Berg vara gott... Typ dom där runda kakorna, jordgubbar och champagne :)
Mmmm...
 
Chickita2010-12-17 15:16
Antal inlägg: 6

Föredrar Paradisasken eftersom jag inte är så förtjust i mörkchoklad.
Hos hos får man ta ur båda lagren. Är främst förtjust i trillingnöten, men den vill alla åt. Hi, hi...

I helgen blir det bak av julgodis. Ska testa ngr nya recept med mycket nötter i. Hoppas de smakar.

God Jul på er alla!!
 
le-lou2010-12-17 15:21
Antal inlägg: 17490

allt är gott utom romrussin, likörgrejsen och mandelmassa. de åker i korgen.
Paradis är bättre men man undkommer inte de här i alla fall, tråkigt nog.
 
Rooibos-Rob - Ej medlem längre2010-12-17 16:20
Antal inlägg: 926

Jag gillar båda, men om jag under hot tvingades välja skulle jag ta asken med namnet "Aladdin".
Angående körsbäret så var den pralinen min favorit när jag var yngre. Fortfarande äter jag den med glädje.
 
groenmeyer2010-12-17 16:51
Antal inlägg: 272

Paradis för jag är inte så glad i mörk choklad och ja man får ta av det undre lagret...
 
jona802010-12-17 17:25
Antal inlägg: 55

Försökte googla på vad dom olika godisarna heter men hittade inga resultat. Sökte på på marabou hemsida men inte ens dom ville berätta med bild vad dom olika godisarna heter.

Jag gillar inte choklad så mycket. Vit choklad tycker jag är bäst. Gillar ingen form av mörk choklad och äter sporadiskt av den ljusa.
Köper därför aldrig en egen ask. Men när man bjuds så finns det bara 2 jag brukar 2. Den vita, fast den är ju alltid tagen, i stort sett på en oöppnad ask försvinner den vita innan man öppnat lådan.

Så då brukar jag välja en som jag inte vet vad det heter, men den är rutmönstrad och innehåller mandelmassa eller marsipan eller så...

Äter kanske 20 bitar från en paradis under ett år. Men då jobbar jag också i restaurangranchen och det innebär att man äter lite för mycket av det goda.

Det fina är att den med marsipan jag brukar äta är den en av dom minst uppskattade även av våra kunder. Så den sparar sig själv till mig.
Vilket innebär att det är väl tyvärr denna som kommer och försvinna om man byter ut någon och därför lär lådan bli än mindre attraktiv...

/J
 
MegaSOL2010-12-17 17:29
Antal inlägg: 36

Ljus choklad så det blir paradis =)
Klart man får äta av alla lager, det ska ju ändå gå åt.
 
aih2010-12-17 17:47
Antal inlägg: 150

Lite kul o läsa här vad alla tycker. Har noterat på några ställen att de gillar fransk nougat som finns i Aladdin asken. Men hallåå den finns ju inte mer!!!!! Den är borttagen ur asken ju=(.
Själv föredrar jag ju då Aladdin för mörk choklad är ju så gott!!
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?