Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade46
Mobilspel
Pågående21 490

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kung BuggeDE2011-05-28 23:01
Antal inlägg: 190

Spöken och andra ockulta ting.
Spöken och andra ockulta ting är spännande tycker jag. Jag tänkte att det var på sin plats att man startar en tråd med videos, upplevelser osv av saker man sett men inte riktigt kan förklara.

Jag börjar med spökbilen här


www.youtube.com/watc...CV RSoiDLeE
 
sulan20062011-05-28 23:09
Antal inlägg: 63

spökbilar tror jag inte på, men programmet sensing murder som går (eller i alla fall gick) sen söndag kväll kl 23.00 var mycket spännande.
 
anka_i_potta - Ej medlem längre2011-05-28 23:16
Antal inlägg: 439

nä det där är ju mer fråga om ett staket som går sönder men inte tillräckligt sönder för att falla isär. Såg det där på nåt mythbusters-program eller liknande och dom gjorde om det utan problem.
 
sulan20062011-05-28 23:16
Antal inlägg: 63

paranormal activity är också helt ok att kolla på, har du upplevt något själv Kung Bugge
 
anka_i_potta - Ej medlem längre2011-05-28 23:17
Antal inlägg: 439

ah paranormal activity va det ja
 
Hoodman - Ej medlem längre2011-05-28 23:18
Antal inlägg: 2826

Har man svårt att tro på spöken och andra onaturliga ting redan från början, blir man nog inte mer övertygad för att man ser en ihopklippt film med dålig kvalité.
 
sulan20062011-05-28 23:19
Antal inlägg: 63

kanske inte, men fenomentet i sig är ändå ganska spännande..
 
Kung BuggeDE2011-05-28 23:40
Antal inlägg: 190

Har inte upplevt något själv men tycker det är spännande. Jag skulle gärna se ett spöke :)
 
mats2012011-05-28 23:55
Antal inlägg: 338

Om det hade funnits nåt fenomen så hade det ju varit spännande.
 
promenad - Ej medlem längre2011-05-29 06:21
Antal inlägg: 3995

kb; bli medlem på paranormal.se
 
peawan2011-05-29 08:34
Antal inlägg: 136

Vi har haft en del skumma upplevelser i lägenheten här, som inte hittills kunnat förklaras vetenskapligt.
Då och då tänder sig någon lampa av sig själv, då och då slås TV:n på av sig själv (när den är avstängd med knapp) och ibland slås den av när vi tittar på den. Både min och makens dator kraschade inom en vecka, några månader efter att vi flyttat hit.
Eftersom det tycks finnas elfel i lägenheten har vi tagit hit elektriker som mätt i alla uttag och funnit att ingenting är annat än normalt. Vi har också köpt såna kontakter med egen säkring, utifall att det skulle vara förändrad spänning som styr detta. Dessa är kopplade till datorer och allt som bor på TV-möbeln.
Likväl fortsätter det.
 
Snoosy2011-05-29 08:38
Antal inlägg: 4273

Har känt av och sett andliga väsen. Så vet att det finns. Sen vad det är och om det är på det sätt vi har tron kring kan jag inte svara på.
Tror det kan ha med tid att göra också.
 
Snoosy2011-05-29 08:42
Antal inlägg: 4273

En sjuk grej som just flög upp är en sak som hände för kanske 8 år sen.
Hade en stor krukväxt på en bänk vid sidan av tvn. Tv blockade växten en aning Mitt i natten vaknade jag av en smäll. Gick upp och ser hur växten står framför tvn. Nedkrashac som om den hade flygit.
Kände av dåliga vibbar vid den sidan avb vardagsrummet länge. Men har snackat med det andliga väsendet. Eller vad det är?? Att dom faan få lugna ner sig. Att dom/det gärna får vara här, men inte visa sig så häftigt.
Har sett en vålnad i hallen, glida förbi också.
 
Bim19642011-05-29 10:13
Antal inlägg: 1854

Jag har vart med om en del som man inte kan förklara, som jag skrivit om på andra sidor i detta forumet.
Men nu har min man som är den lugnaste på denna jord, börjat uppleva saker han med.

Nu har han aldrig påstått varken det ena eller andra om spökerier, utan mest konstaterat att jag har aldrig vart med om något.

Men nu det senaste har han vaknat mitt i natten av höga smällar i vårt hus. Han brukar sova tungt och inte vakna i första taget, medans jag är oerhört lättväckt.
Härom veckan frågade han mig hörde du smällen i natt? Nä jag hörde inget sa jag. Det lätt som en av våra tavlor ramlade ner i golvet sa han, jag gick upp och kollade men dom satt som dom skulle.
Sedan hörde jag en smäll i badrummet för ett tag sedan hörde inte du den heller sa han.
Inte ett ljud har jag hört sa jag och då ligger vårt sovrum vägg i vägg med badrummet, och när det ramlar ner något därinne så hörs det tydligt i vårt sovrum. Hur som helst detta har hänt några gånger vi får väl se om det fortsätter.

Ibland kan jag uppleva känslan av att någon står bakom mig, fast jag vet att jag är ensam hemma. Men det är inget obehagligt.
Kom på nu så här i skrivande stund att kattan min såg förbryllad ut för ett tag sedan.

Jag satt i soffan och kollade på tv och kattan låg en bit ifrån mig i vår hörnsoffa. jag satt med ryggen mot trappen upp till övervånnigen.
Helt plötsligt sätter sig katten upp och stirrar mot trappen. Hon följer något med ögonen och liksom hukar sig ner och upp, såg mycket märkligt ut. Hon slängde en blick på mig precis som om ser du inte eller!
Jag vände mig om och tittade men såg ju givetvis ingenting. Och även då var det bara jag hemma.
 
AnSoJo2011-05-29 10:55
Antal inlägg: 227

Hade ett spöke på besök inatt. Inte helt konstigt då jag vet att det bor någon mer är jag i min lägenhet. Dock har inte anden visat sig på de tio är jag bott här. Förrän inatt.
 
Daggdroppe2011-05-29 12:33
Antal inlägg: 1078

Vi har en gast hemma, vi kallar henne för "The white lady."
hon kikar in titt som tätt och visar upp sig.
 
_SockerTopp_2011-05-29 13:17
Antal inlägg: 79

Följer slaviskt Ghost Adventures, klart att spöken finns :D
 
öhmöh - Ej medlem längre2011-05-29 13:22
Antal inlägg: 675

*gäsp*
Det finns femtioelva trådar om ämnet.
 
Pocaloca2011-05-29 13:27
Antal inlägg: 2156

jag gillar sånt här =)
 
_campus2011-05-29 13:28
Antal inlägg: 124

lol
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?