Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade44
Mobilspel
Pågående21 026

Forumkategorier

Användare Inlägg  
HumbleBug2006-08-11 02:54
Antal inlägg: 1836

Trött på klantiga spelare Andi E?

Kanske det beror på att du så ofta spelar mot personer som har betydligt sämre ranking än du?
 
Andi E - Ej medlem längre2006-08-11 03:31
Antal inlägg: 68

Billigt påhopp, orkar knappt svara. Men även du inser någonstans att det blir så per automatik när man har över 3200 - alltså 1000 mer än HumbleBug i ranking.
 
ZLATANN2006-08-11 07:45
Antal inlägg: 13

Kirstin..du får så gärna tycka som du vill....men JAG tycker det är helt ok att få pröva på att spela Hets nån gång och sen att det drabbar dig att du får sitta vid datorn 1-2 minuter extra pga den andre spelaren...det är ju jättesorgligt.
Har du tänkt på att det kanske inte har med personen att göra att det tar tid, ibland så laggar det. Har du 2 eller flera datorer på samma uppkoppling så är det lätt hänt att det blir störningar.
Har spelat ett antal gånger där det står att det är motspelarns tid som går men i verkligheten så visar det sig vara min ???
 
Kirstin2006-08-11 15:02
Antal inlägg: 99

Zlatann, inte vet jag vad som skulle vara så sorgligt med att vilja spela snabba spel inom angiven tid. Det där lät mer som en onödig kommentar från din sida.

Störningar är en sak, det har jag full förståelse för, och det är inte dessa jag syftade på i min ts. Utan personer som drar över alldeles för mycket i tid, och i stället kunde ha valt t.ex. Snabb.

Jag har aldrig hört att det skulle finnas någon genomsopig hetsmaffia här på betapet, AndiE. Känner mig inte heller träffad om det skulle vara så att det är ett vedertaget begrepp på något sätt. Jag hävdar dock ihärdigt vidare i min önskan om att de spelare som vill fundera länge över sina drag har valt fel speltid om de väljer Hets.
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-08-11 15:08
Antal inlägg: 2288

fram för enminuts reflexscrabble
 
ZLATANN2006-08-11 15:31
Antal inlägg: 13

Men hur kan du veta att folk drar över tiden med flit...jag fattar inte vad du menar.
Du var väl också nybörjare på Hets!!
Och angående onödiga kommentarer så kanske du själv ska kolla vad du skriver.
 
seas2006-08-11 15:56
Antal inlägg: 89

Jag brukar ofta råka dra över tiden, oavsett om jag spelar hets eller snabb.

En del är inte så snabbtänkta helt enkelt. ;-)
 
hopp_san - Ej medlem längre2006-08-11 17:33
Antal inlägg: 97

oeronbarn, du slår alltid huvud på spiken!
 
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-08-11 18:14
Antal inlägg: 4814

Har ni några matcher på rekordtid (total alltså)?

Lägger man fortare med tangentbordet?
 
Kirstin2006-08-11 19:12
Antal inlägg: 99

citerar ZLATANN:

"Men hur kan du veta att folk drar över tiden med flit...jag fattar inte vad du menar.
Du var väl också nybörjare på Hets!!"

Om man kollar spelstatistiken och ser att ens motpart mest spelar hets och denne sedan drar över även andra gången man spelar, då räknar jag varken den personen som nybörjare eller som snabbspelare.
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-08-11 19:25
Antal inlägg: 2288

utan som en spelare som slagit dig, vilket gjort dig lite irriterad?
 
ZLATANN2006-08-11 19:51
Antal inlägg: 13

OOOOHH nu blir man citerad också....men varför spelar du en andra gång då om du blir irriterad.
Har du (Kirstin) aldrig fått minus tid??? "Har kollat spelstatistiken"

Jag har minustid i massor...men är lycklig ändå.
 
Kirstin2006-08-11 20:23
Antal inlägg: 99

Öronbarn, spelare som säger dumma saker medan man spelar (ska vi knulla, eller, du ska dö) irriterar mig. Söliga spelare irriterar mig. Att förlora irriterar mig inte.

ZLATANN
 
Kirstin2006-08-11 20:24
Antal inlägg: 99

forts.

Zlatann, jag spelar en andra gång eftersom jag gärna ger folk en andra chans. Och nej, jag har inte minustid speciellt ofta. Fast jag spelar hets. Det
 
ZLATANN2006-08-11 20:40
Antal inlägg: 13


Jasså även du har minustid menar du! Lite upp till dig att du spelar en andra gång med....Citerar Kirstin: slöpittar och sölpottor.

Tycker du kastar sten i glashus faktiskt.
 
hopp_san - Ej medlem längre2006-08-11 21:55
Antal inlägg: 97

"reflexscrabble"... var tar du allt ifrån, oeronbarn?? det vore festligt som en egen kategori! fast ska man spionera på en reflexmatch så kan det ju vara svårt att hinna in i spelet innan det är slut..?
 
Kirstin2006-08-11 23:42
Antal inlägg: 99

ZLATANN, ditt sätt att argumentera är tyvärr inte så konstruktivt. Att läsa inlägg som fan läser bibeln gör det bara trist att fortsätta prata.
 
ZLATANN2006-08-12 08:36
Antal inlägg: 13

Glasbubblan (exotiskt växthus i Malmö)

oeronbarn: håller med dig om ett reflexscrabble så vi andra slöpittar kan få fortsätta spela Hets i lugn och ro.

Skulle va kul med nåt mitt e mellan Stress o Hets eller varför inte ett Elitspel som du får ranka dig in i.
 
ingson2006-08-12 11:51
Antal inlägg: 4285

Jag är en mogen dam 50+.
Själv tycker jag normaltid 30 min är roligast, när man kan sitta och plocka med bokstäverna, lägga upp och ta ner och kanske chatta lite.
Problemet är att nu när jag ligger stadigvarande över 2000 i ranking är det svårt att hitta motståndare som vill spela normaltempo.
Fattar inte hur en del kan vara så snabba med att lägga upp bokstäverna
 
El Da Sensei - Ej medlem längre2006-08-12 14:05
Antal inlägg: 24

Ingson

Men normal är ju ett tempo som knappt senildementa tillämpar. Spela snabb standard om du vill möta fullvärdigt motstånd. Nu ska jag vara nörd och kommer hata mig för det senare. Men På riktigt dårå - när det är tävlingsspel så är det "snabb" man använder sig av. Kram tant...ringer dig sen.
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?