Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade16
Mobilspel
Pågående20 886

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mysthique2005-10-08 04:27
Antal inlägg: 162

Givet prata o spela samtidigt! =)
 
Jättepräktig - Ej medlem längre2005-10-08 06:43
Antal inlägg: 65

Det dör folk hela tiden - men hur ofta spelar svenska landslaget EM i fotboll? sen var det en mycket avlägsen släkting som gick och dog på matchdagen, annars hade jag ju kunnat vara taktfull och hummat med i samtalet med avskruvat ljud på tv:n... :)
 
myran_64 - Ej medlem längre2005-10-08 09:04
Antal inlägg: 3157

Heja Jättepräktig, helt rätt.. =)
I övrigt pratar jag och spelar samtidigt, det är ju inte så svårt för oss tjejer =)
 
krihag2005-10-08 20:25
Antal inlägg: 46

wow.
att prata och spela samtidigt.
vilken utopi!
om det ringer när jag spelar blir det ofelbart så att jag inte hör vad personen säger om jag tänker och tvärtom.
det blir så att jag säger "va?" mer än vanligt (som är typ 70% av mina inlägg i ett givet samtal annars) och blir irriterad på den jag pratar med för att han/hon pratar med mig.
detta system är såklart ingen vinnare och leder till svårt korkade ord och inget fast minne av samtalet när det avslutats.
 
Okej - Ej medlem längre2005-10-08 22:37
Antal inlägg: 4394

En dag när jag satt och spelade, ringde min lillebror, som bor utomlands. Pratade en stund, samtidigt som jag fortsatte lägga mina ord. Han verkade inte helt nöjd, ville helt klart ha min odelade uppmärksamhet. Spelet drog ut på tiden och till slut klämde han ändå ur sig det han hade ringt för att berätta: Han och hans flickvän hade nyligen förlovat sig! Efter det var det svårt att koncentrera sig på spelet! Nyheten kändes lite viktigare än min rating, liksom... När telefonsamtalet var över, var även matchen det. Jag förlorade stort, men det spelade inte så stor roll just då...
 
Bao2005-10-09 00:52
Antal inlägg: 382

Spelade nu när det ringde. . . hann inte fram och missade samtalet. :(
 
Jättepräktig - Ej medlem längre2005-10-09 09:34
Antal inlägg: 65

Jag förstår knappt det här problemet som diskuteras. Det skulle liksom aldrig falla mig in att svara i telefonen när jag spelar betapet.
För övrigt svarar jag knappt i vanliga telefonen över huvud taget. Det är ju nästan fem meter till vardagsrummet. Anledningen till att man har en mobiltelefon är ju att folk ska kunna nå en när man inte är i närheten av sin vanliga telefon, eller hur?
Dessutom känner jag mig mentalt skändad om folk kan få tag i mig dygnet runt. Block på msn och en och annan dag med telefonerna avstängda är bara bra för själen. Att som vissa ha telefonen på när dom sover tycker jag är rent sjukligt...
 
Brandonwalsh2005-10-09 15:09
Antal inlägg: 67

Att ha bekanta som skulle få för sig att ringa mitt i natten är även det lite sjukligt.
 
Nemi2005-10-09 15:13
Antal inlägg: 5952

jag kan rekommendera headset-telefon och förstående vänner :)
 
Jättepräktig - Ej medlem längre2005-10-09 15:18
Antal inlägg: 65

Jag jobbar natt, så mitt i natten är typ mitt på dagen för mig (även om folk jag känner inte skulle dra sig för att ringa från krogen halv fyra en tisdag...)
 
Lingonkaka - Ej medlem längre2005-10-09 23:36
Antal inlägg: 128

har mobilen vid datorn så kan jag prata och spela samtidigt
 
pilutta-dej2005-10-11 22:46
Antal inlägg: 1689

Oj, hur kan ni, spela och prata i telefon samtidigt alltså. Jag har ingen som helst simultankapacitet när det gäller att spela, förhoppningsvis för att jag inte har hållt på så länge. Telefonen har inte ställt till så mycket ännu, jag har familj så någon annan får svara när jag spelar. Men jag blir irriterad när familjemedlemmarna tittar in för att se hur det går i spelet, eller ännu värre frågar om saker som inte har med spelet att göra. Betapet håller på att göra mig till eremit. Blir det bättre när man blir lite varm i kläderna? Man kan ju jämföra med när man lärde sig köra bil och absolut inte kunde prata medan man körde.
 
diana_s2005-10-12 20:17
Antal inlägg: 194

pilutta-dej.... näää tyvärr ingen tröst att ge.... men jag blir bara värre och värre... blir enormt irriterad av att bli störd när jag spelar.....eller när jag sitter vid datorn överhuvudtaget... då vill jag vara ifred!! :-) Hmmm man blir nog lite "skadad" av det här med spel på datorn! :0)
 
Fröken Jag2006-11-03 20:10
Antal inlägg: 145

En gammal tråd som ja tänkte blåsa liv i... Jag skulle på en arb.intervju i slutet på feb. Dagen innan ringer gruppledaren från stället och naturligtvis sitter jag då och betapetar...
Vill inte avbryta matchen och motståndaren vill inte gå med på att pausa. Såå.. Jag fortsätter spela samtidigt som jag försöker svara på chefens frågor. Till slut frågar hon om jag är upptagen med ngt å jag säger att njae det är jag inte.. Hon påpekar då att hon tycker att jag låter så frånvarande och jag försöker förklara att jag inte riktigt vet vad jag ska svara på hennes frågor...

Dagen efter var som sagt intervjun, den gick bra och tur nog så fick jag jobbet.. Trots min "frånvaro".. =)
 
iodine - Ej medlem längre2006-11-03 20:14
Antal inlägg: 269

jag gillar inte när det ringer överhuvudtaget. funderar på att helt slopa telefonen.
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2006-11-03 20:26
Antal inlägg: 3298

Det är aldrig nån som ringer till mig. Har därav aldrig märkt av problemet. Suck...
 
illiterate - Ej medlem längre2006-11-03 20:58
Antal inlägg: 6521

Jag har bara mobiltelefon och den är inställd på tyst läge 99% av tiden. Varje gång det ringer ställer jag mig frågan "Kan min dag på något sätt bli bättre av att jag pratar med den här personen?". Om svaret inte är ett definitivt ja så låter jag bli att svara om jag har något trevligare för mig, såsom att sova eller spela betapet. Misstänker att min chef och mina klienter inte uppskattar detta, men eftersom jag låter bli att svara när de ringer gör det inte så mycket.
 
Hagwall2006-11-04 16:09
Antal inlägg: 92

Det beror väl på om det är ett viktigt samtal eller inte...
- viktigt samtal => be om ursäkt till motståndaren och avsluta/pausa spelet
- mindre viktigt samtal => be personen ringa upp eller att få ringa senare
- telefonförsäljare => be att få presonens mobilnummer för att få ringa
upp när han/hon är ledig
Verkar som att olika personer har olika uppfattning om vad som är viktiga samtal dock...
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-11-04 16:18
Antal inlägg: 2288

jag låter någon annan svara. det är nästan aldrig till mig ändå, eftersom jag försummar mina vänner till förmåna för scrabblen.
 
Tolvbarnsmor - Ej medlem längre2006-11-04 16:27
Antal inlägg: 12

"jag låter någon annan svara. det är nästan aldrig till mig ändå, eftersom jag försummar mina vänner till förmåna för scrabblen." Hahaa, fan vad man vill att min livskamrat Aequidens maronii ska lära sig att ta upp luren när husse dricker sprit. Men nejdå, simmar omkrin helt ovetandes att jag lider alla helvets kvall - sliter upp tele och skriker fel nummer innan jag inser att jag lämnat sladdet i väggen...fy fan, telefoner.
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?