Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade67
Mobilspel
Pågående20 862

Forumkategorier

Användare Inlägg  
oeronbarn - Ej medlem längre2006-08-15 18:45
Antal inlägg: 2288

jag brukar muttra ett grattis ibland när det är tursamma slentrianrullningar. annars blir det väl snyggt, nice eller nåt sånt tjafs. vet inte varför egentligen. rätt onödigt egentligen, iaf högrankade emellan. rullar man inte så ofta kan det väl vara kul att få ett grattis kanske men oftast känns det som sagt bara dumt. jag ska nog försöka sluta. det är roligare när folk uttrycker sin frustration på ett genuint sätt istället för nån slags lismande gratulationer.
 
systerrebell2006-08-16 03:30
Antal inlägg: 427

Själv blir jag bara glad om motståndaren säger grattis. Annars sitter jag och tjurar och undrar om rullningen gick vederbörande förbi. Fast jag vet inte om jag är så duktig på att gratulera själv. Ska bli bättre på det och sen får väl den andre ta det hursom, min mening är iaf att vara en trevlig motståndare.
 
Eyore2006-08-16 18:21
Antal inlägg: 23

Man får ju anta att om motspelaren skriver grattis så menar han/hon det som något positivt? Allt kan ju naturligtvis tolkas, men jag förstår inte att man orkar haka upp sig på nåt sånt???
 
Ajdan2006-08-16 18:52
Antal inlägg: 396

Oj, vad trist att inte få säga grattis. Jag tycker det är jättekul när någon annan rullar, för att jag så sällan kan själv. Jag har bara gjort fyra rullningar (även om jag har haft fler som jag inte kunnat lägga), så jag tycker bara det är roligt. Nä, jag fortsätter nog att säga grattis! Eller snyggt!
 
cerebral2006-08-16 18:59
Antal inlägg: 132

Jag tolkar det också som något negativt när någon säger grattis (inte för att jag bryr mig nämnvärt), men det känns som "jaha, grattis till att du fick de turbrickorna". Fast å andra sidan så kan jag väl känna att en rullning med -ARE -ERA inte förtjänar så mycket mer än ett "grattis". Själv brukar jag säga "nice" eftersom det är ett ganska intetsägande ord men som ändå tolkas huvudsakligen positivt.
 
illiterate - Ej medlem längre2006-08-16 19:04
Antal inlägg: 6521

Jag brukar mest få höra samma sak som frugan säger: "Nu tappade jag lusten"
 
Unsung2006-08-16 22:04
Antal inlägg: 188

Kul med sådan respons... Visst är det att göra väsen av ingenting - och kanske som systerrebell var inne på, ett utslag av begynnande höstdepression - men jag var nyfiken på om någon hade tänkt likadant. Fortsätta skriva grattis till mig. Jag ska inte ta illa upp. Jag lovar.
(själv kör jag också på "snyggt")
 
Måns_E2006-08-16 22:20
Antal inlägg: 11969

Jag håller nog med oeronbarn, men en oväntad och lite ovanlig rullning tycker jag helt klart att man kan berömma med ett snyggt eller tjusigt eller något liknande.

Jag säger nog aldrig grattis till en rullning, fast spelare som inte rullar så ofta som jag spelar mot försöker jag uppmuntra när det händer på något sätt :)
 
Ajdan2006-08-16 22:56
Antal inlägg: 396

Jamen säg grattis till mig jag har gjort två rullningar idag *stolt*
 
Unsung2006-08-16 23:10
Antal inlägg: 188

Fast man orkar ju inte nagelfara sina motståndare varje gång och därmed veta om ett uppskattande ord är på sin plats efter TrÅLARe.
 
supermaxi - Ej medlem längre2006-08-17 13:15
Antal inlägg: 75

Om man inte säger nåt är det fel (tycker några), om man säger nåt är det också fel (tycker några andra). Vissa verkar ha egna ordlistor som duger men ingen annans, dom går ständigt omkring och surar IRL antar jag.

Som tur är är dom flesta hyggliga trevliga som inte hakar upp sig på småsaker som vad andra säger när man har rullat eller vunnit. Det finns dåliga och goda förlorare överallt. Samt även dåliga och goda vinnare.

När jag har rullat spelar det ingen större roll vad den andra säger, dan är räddad hur som helst. Det beror väl på att jag nästan aldrig gör det.

Själv säger jag alltid grattis och menar bara just det, precis som ordboken säger. Den som tolkar det negativt gör livet surt för sig själv, stackarn.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?