Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 675

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hannu302006-08-29 11:08
Antal inlägg: 42

Hoppa in i rum med vissa "krav"...
Vad tycker ni om att folk med mkt lagre rating hoppar in i spelrum med namn som "minst 2100" eller "2000+" eller dylikt? Ibland snabbt for att "bara kolla den andras rating", ibland kvarstannandes i hopp om att man ska typ tycka "OK da...". Irriterande eller acceperar ni det? Skriv o beratta!
 
gubbi2006-08-29 11:14
Antal inlägg: 2638

Jag tror egentligen att grundproblemet är att inte alla uppmärksammar dessa angivelser eller ens vet vad de betyder.

En idé är annars att man får specificera en lägsta ratinggräns för sitt spel och har man lägre än denna går det helt enkelt inte att ansluta till spelet.
 
hannu302006-08-29 11:16
Antal inlägg: 42

DET vore bra!
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-29 11:27
Antal inlägg: 353

ja, du här har vi ju en favorit i repris... jag tycker denhär kutymen kunde stå förklarad i sjatens FAQ:s så att alla nybörjare som gör sig omaket att sätta sig in grundläggande grejer får det klart för sig genast. jag tror ju att många som ligger riktigt lågt just för att de är nybörjare helt enkelt inte känner till detta och det kan man inte lägga dem till last för.

om man vill tolka allt till det sämsta så är det väl så att folk gladeligen struntar i dylika ratingpremisser och kommer inplingade och kräver att man ska köra. en sparkning leder då och då till rena trakasserierna i form av in- och uthopp fem, sex gånger i följd, kanske fler, och det kan väl inte uppfattas som nåt annat än ett non verbalt plock ur korgen för censurerade uttryck. ett missöde eller ett olycksfall i arbetet när det gäller att trycka sig in i fel spelrum kan man alltid se mellan fingrarna med - i annat fall, i stil med det jag skrev ovan, kan man bara sitta och och i sitt stilla sinne förundra sig över den mänskliga enfalden...
 
--NIKe--2006-08-29 11:29
Antal inlägg: 128

Eller så kan man försöka visa lite tolerans och tålamod mot de som tycks sakna 2000-ratingarnas otroliga överlägsenhet. Hur många sekunder tar det att kicka ut dem?

Det är inte det minsta irriterande för mig att bli uppraggad av 1500-2000 poängarna fastän jag själv är en 900+poängare. Jag lär mig ganska mycket av en sådan match och i utbyte får de sina åtråvärda eller dyrbara poäng. Det är en ganska rättvis handel! Fastän vi har så olika valuta.

 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-29 11:32
Antal inlägg: 620

Tja, finns inget roligare än att hoppa in hos 3000+ och äga dem. (För att sen förlora mot dem med 1200+, hm hm).
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-29 11:39
Antal inlägg: 353

hallå, ni hoppar ju in på ett sidospår?? man kan spela mot vem som helst som startar ett spel, det är väl klart, om man vill testa sin överlägsenhet mot en som ligger under med tusen eller utmana den som ligger tusen över. men ska man gå in respektive spel om spelaren där har angett en rating med en skillnad på högst plusminus 200?
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-29 11:42
Antal inlägg: 620

Nej, det gör de flesta INTE. Orka irritera sig på ett procent lix.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-08-29 11:42
Antal inlägg: 620

EN*
 
pellen2006-08-29 11:56
Antal inlägg: 43

Jag tycker det är ganska irriterande när folk går in i spel trots att jag specat 2000+, men förstår att inte alla noterar den lilla märkningen. Jag brukar då vänligt men bestämt påpeka att jag väntar på någon med högre rating. (varvid svaret skrämmande ofta blir en förolämpning)

Gubbi nämner ju lösningen på problemet. Det borde väl gå att lösa utan alltför stora scriptingrepp? Eller?
 
hannu302006-08-29 11:57
Antal inlägg: 42

Helt ratt; de som inte VET ma vara forlatna. De som daremot vet och medvetet bara ar ute for att ... tja, vad vet jag...? Vad tycker ni om dem? Att sparka ut nagon EN gang gar val ann, men nar manniskan forsoker igen och igen... Hmmm.. Har val med hyfs att gora? Eller?

Och ett % KAN vara mycket storande...
 
Bitte - Administratör2006-08-29 12:18
Antal inlägg: 23917

alla har vi väl börjat med låg ranking och att sätta sig på höga h'ästar för att man kommit upp sig är ju bara löjligt,,, jag har ofta trots min raning tagot stoira vinster mot 2000are

 
Angus2006-08-29 12:23
Antal inlägg: 380

Jag ser inte problemet.
Säg nej tack och tryck på knappen sparka..

 
sa fröken - Ej medlem längre2006-08-29 12:32
Antal inlägg: 353

ja angus, det är egentligen inget problem. problemet är att folk tycker att de blir orättvist behandlade om de blir sparkade ur ett spel de vill ansluta sig till. därför vill många i förbyggande syfte sätta ut en skylt om vad som önskas, så att man inte ska behöva utsätta nån för en sparkning från ett online tidsfördriv - en grov kränkning av den personliga integriteten, indeed. till det kan man väl inte säga annat än STARTA ETT EGET SPEL så får man själv exakt definiera vem som är ett lämpligt motstånd.

"höga hästar" är helt out of line i dethär sammanhanget.
 
--NIKe--2006-08-29 12:49
Antal inlägg: 128

Men om det nu är så enkelt att STARTA ETT EGET SPEL för nybörjaren så är det väl lika enkelt att BJUDA IN LÄMPLIGA MOTSTÅNDARE för den som spec:ar sina spel. Då har du ju låst ditt spel till vissa motståndare.

 
--NIKe--2006-08-29 12:56
Antal inlägg: 128

Om sedan folk blir förbannade för att de blir utsparkade får ju vara deras problem. Okvädningsord och långtdragna trakasserier får man ta och anmäla till övervakare och administratörer.

Är man sedan inte den som vågar eller orkar sparka någon, då får man ju ta konsekvenserna av den slags fegheten......Menar du verkligen att det tar emot att sparka någon????
 
--NIKe--2006-08-29 13:02
Antal inlägg: 128

I början, för sisådär 5 veckor sedan, trodde jag faktiskt att
"2000+" var ett användarnamn och inte en specifikation. Det tog nog en vecka innan jag fattade att den där "2000+" inte var en allorstädes online-snubbe som satt och spelade 24 timmar om dygnet.

Men egentligen talar vi väl om oskrivna regler här? Någon form av vett och etikett för Betapettspelare kanske borde läggas till det gängse regelverket?
 
Zizzi2006-08-29 13:08
Antal inlägg: 866

Klart det tar emot att sparka folk.
Jag tror att det tidigare har varit på förslag att det borde stå "avböja" eller något annat lite trevligare ord än sparka.

T ex "Zizzi har valt att inte spela mot dig idag"...eller något sånt..
 
Andi E - Ej medlem längre2006-08-29 13:34
Antal inlägg: 68

"Zizzi föredrar, på grund av den kraftiga diskrepansen mellan era ratingpoäng, att inte genomföra ett parti scrabble med dig. Hon föreslår, i all yttersta välmening, att du uppsöker en person som ligger inom ett rimligare ratingintervall och istället genomför ett spel med denne. Zizzi vill poängtera att allt detta ligger långt utom personlighetens sfär - och ska på intet sätt tolkas som att hon kritiserar dina personlighetsdrag, din umgängeskrets, din musiksmak, ditt utseende, ditt sätt att välja klädesplagg, ditt bostadsområde, ditt yrkesval. Ej heller antyder hennes ovilja till spel att hon kritiserar dina föräldras uppfostringsmetoder - hur laestadiansk den än må ha varit." (OBS! Betapet tar inget ansvar för eventuellt psykiskt lidande).
 
vinhaggan - Ej medlem längre2006-08-29 13:39
Antal inlägg: 201

Den här diskussionen passar nog bra in under tråden "du vet att du är betapetskadad när du..."
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?