Spelrum
Giraffen13
Krokodilen2
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade44
Mobilspel
Pågående20 864

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hannu302006-08-30 21:46
Antal inlägg: 42

Herregud vad med asikter folk har om detta... Och ingen sida verkar vara overlagset vinnande... Debatten gar vidare om vad som ar "ratt" och "fel" upptradande gentemot varandra, och det ar ju kul att vissa blir storda av att det debateras over huvud taget.

Frustrerad, det har jag aldrig varit... Annat an pa folk som inte har just vett och etikett da da. Det ar ju SYND att folk inte bara kan ta en hint om detta utan att de i sin tur blir frustrerade over att inte fa ha "ratt" och sista ordet...

Kul att folja traden dock, cavik har en poang dar tycker jag. Nu ska jag ga och skaffa mig ett liv!

Ha't gott alla Betapetare!
 
Minta2006-08-30 23:21
Antal inlägg: 20042

Om du menar mig så vill jag inte ha rätt, jag har bara åsikter precis som du. Jag vill belysa det faktum att alla inte har samma syn på det här med vett och etikett och inte ger det samma diginitet.
 
hannu302006-08-31 07:25
Antal inlägg: 42

Som sagt var... Gud vad kul det ar att debattera och ventilera, och belyst fran alla hall och kanter blir ju detta amnet verkligen. Det ar ju klart att alla manniskor inte bryr sig lika mycket om vett och etikett, jo, eh, jag har markt det...

Och GUD vad skont det kanns att vara ofrustrerad! Ujujuj vad detta gnagt mig i sinnet att folk beter sig annorlunda an jag. Att ha fatt skapa denna trad och se att folk dar ute verkligen tar till sig allt man sager och bryr sig om det av hela sitt hjarta, ja, det har faktiskt gett mitt liv en helt ny mening och ett nytt mal. Ska fundera ut nagot annat att snart detatera, den som vantar pa nagot gott...

Tills dess: ma era spelbrickor allt som oftast rulla!
 
stefanf2006-08-31 09:07
Antal inlägg: 1744

Det är lite lustigt att läsa när nån beklagar sig för att någon försöker uppfostra andra - genom att försök uppfostra denne att inte skriva om såna här frågor.. :)

OM det är en viktig fråga för någon här - varför inte acceptera det?
Måste man skriva och ondgöra sig om trådar man själv tycker är oviktiga?

Själv tycker jag inte det är jätteviktigt (inte ens småviktigt) men skulle inte alls ha något EMOT en funktion som begränsade vilka som ansluter till en match.
Det beror inte på att det är SVÅRT att sparka men det tar lite onödig tid och splittrar min uppmärksamhet. Jag startar nämligen matcher emellanåt - samtidigt som jag pysslar med något annat (skriver, läser eller så) och då kan det ibland vara en smula irriterande att det plingar ett tiotal gånger innan man får "riktigt" napp..

Frågan är nu inte så viktig att jag själv skulle starta en tråd om detta men jag har full förståelse för att någon annan kan tycka det. Att raljera och idiotförklara folk för att de fungerar och prioriterar andra saker än man själv är både onödigt och otrevligt tycker jag.
 
cavik - Ej medlem längre2006-08-31 09:21
Antal inlägg: 93

stefanf, tack för att du gjorde dig besväret att skriva allt detdär så jag slapp göra det - håller med med till sista punkten!!
 
Minta2006-08-31 09:29
Antal inlägg: 20042

Anledningen till att jag känt mig uppfostrad var att jag svarade i chatten på klagomål på bristande vett och etikett när folk går in i "fel" rum. Jag undrade vad det spelade för roll därefter följde privat chatt och sedan denna tråd. Det känns ofta som om vi som inte tycker detta spelar stor roll ska tas i örat. Jag har väl ändå rätt att tycka att det är oviktigt och ge uttryck för det (även om det nu ändå fått mycket utrymme). Denna chatt handlar inte om att tala om att någon inte får tycka det ena eller andra utan uttrycka sin ståndpunkt.
 
Minta2006-08-31 10:41
Antal inlägg: 20042

Ett sista inlägg: i den privata chatten var jag i mitt tycke diplomatisk när chatten inte ville ta slut och förklarade att folk tycker olika och att du tycker som du tycker, det är bara att respektera. Det finns inga objektiva sanningar och rätt. Så här tycker folk, i många saker. Sedan blev jag väl trött och drabbades av samma sjuka, att uppfostra tilbaka.
 
hannu302006-08-31 13:32
Antal inlägg: 42

Tack stefanf pa samma vis som cavik tackade dig; gor likadant sjalv nar jag vantar pa motstandare o vet hur det ar...
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?