Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade24
Mobilspel
Pågående21 386

Forumkategorier

Användare Inlägg  
davec2006-09-06 00:39
Antal inlägg: 18

Alla politiker är inte ormar
 
odin - Administratör2006-09-06 07:25
Antal inlägg: 7442

Nemi, jo Henrik Alexanderssson är sannerligen en av sveriges mest neutrala personr (frihetsfronten? skriver han inte för flashback?)
 
Nemi2006-09-06 08:55
Antal inlägg: 5952

odin: hehe, nä han är inte neutral.Det sa jag inte heller. Finns det få journalister och debattörer som är.Tyckte bara det var en kul grej. Men lite off-topic.

Jag har nu rensat bort en hel del inlägg med personangrepp, sånt hör inte hemma här, likaså trådar som inte hör till skandalen utan mer till val-tråden i fliken seriösa ämnen.
 
stefanf2006-09-06 10:27
Antal inlägg: 1744

Det finns förstås många perspektiv på den här gigantiska skandalen.

Visst är det uselt och korkat av sossarna att inte säkerheten är större.
Men hur korkat är det inte att ANVÄNDA uppgifterna på det sättet idiotfolkpartisterna har gjort!? Det är väl MINST lika rimligt att anta att det kan (och kommer att) avslöjas..?

1-1 i matchen om vem/vilka som är mest korkade. Möjligen tar FP idiotpriset eftersom det bevisligen är många som varit inblandade och alltså fler som kunde/borde dragit i nödbromsen stenhårt - direkt.

När det gäller kampen om bristande etik, moral och integritet är det naturligtvis en gigantisk knockout-seger, även där, för FP. Hur kan man jämföra "valstrategi" (att gå ut med information när det är mest effektfullt) med medvetna, regelbundna och tydligt kriminella handlingar..!?

Trovärdigheten är ju under fryspunkten.

Fantastiskt att läsa valplakaten där FP-representanter talar om ökad trygghet och minskad brottslighet.. :)
Otroligt pinsamt.
 
Ouck - Ej medlem längre2006-09-06 11:34
Antal inlägg: 1332

Lite pinsamt, och det vore dumt av Sossarna att inte "utnyttja" detta.
Min förtroende har dock INTE sjunkit för Liberalerna.
 
Ouck - Ej medlem längre2006-09-06 11:34
Antal inlägg: 1332

Mitt förtroende*
 
Dyslekso2006-09-06 11:51
Antal inlägg: 8945

Har nu bestämt mig för att rösta på fp. De verkar besitta de skillz som krävs i dagens mediasamhälle. Sossar som använder samma lösenord som användarnamn, alltså kom igen...
 
monk - Administratör2006-09-06 17:47
Antal inlägg: 2370

Fast de verkar ha bytt nu, iallfall Göran. Jag gick nämligen in på sossarnas hemsida och testade:
Login: Göran
Password: Persson

Och det funkade inte! Jag provade även "Reinfeldt" och "Leijonborg" som lösenord utan resultat... vad tror ni att han bytte till? :D
 
lelou - Ej medlem längre2006-09-06 17:48
Antal inlägg: 2025

kan vi inte starta en rädda lars-kampanj?
 
monk - Administratör2006-09-06 17:58
Antal inlägg: 2370

FP borde faktiskt kunna frias helt, läs rubriken ovanför inloggningen "Webben för alla" :-D

www.socialdemokrater...__ 129.aspx
 
västgöten - Ej medlem längre2006-09-06 18:04
Antal inlägg: 1135

har lite dejavu.. hände det inte nåt liknande för typ ett är sen..kommer inte håg. var det s och fp inblanda då med,eller..?
 
eloffe2006-09-06 18:17
Antal inlägg: 335

Jag är socialdemokrat, och jag är mest bekymrad över denna skandal.

Framför allt drabbar detta schabbel i fp-ledningen alla vanliga hederliga folkpartister som faktiskt jobbar hårt och ideellt för en politik som de tror på.

Å andra sidan finns det inget som rättfärdigar att man går in på ett annat partis interna nätverk för att hitta uppgifter som man ska dra fördel av. Oavsett om någon valt ett "lätt" användarnamn. Man har inte rätt att gå in och ta saker i ett hem bara för att dörren är öppen.

 
tildus71 - Ej medlem längre2006-09-06 20:10
Antal inlägg: 1282

själv tycker jag lejoborg slingrar sig värre en de flesta och har aldrig gillat honom. Jag tror han visste rätt länge och att han hoppades på att ingen skulle upptäckat och därför aldrig sa ngt. jag tycker inte man hört sossarna rya så mycket heller även om det hörts kommentarer, att de flinar är välan inte så konstigt?Och visst det är möjligt att de väntat med att lämna ut detta men alla andra inom fp som vi nu vet visste borde sagt det redan innan. Som nån folkpartist sa på nyheterna (kommer inte i håg exakta ord men ungefär) När den lilla snorvalpen (?kanske nått annat ord just där) som först hackade sig in talade om det så borde de tagit honom i örat och gått till sossarna å bett om ursäkt. Då hade allt varit urvägen idag för länge sen för då hade allt varit öppet istället för mörklagt som nu.
 
pilutta-dej2006-09-06 21:07
Antal inlägg: 1689

Jag inte itts sätta mig in i vad folkpartiet har gjort, tycker det finns viktigare frågor i valet. Men jag tror inte att det är ovanligt att det går till på det här sättet. De politiker som bekymrat putsar på sina glorior nu kanske har samma beteende i sina partier.
Det är tur att det finns folk som sätter av tid och kraft för att arbeta i demokratin, som politiskt arbete faktiskt handlar om, men på hög nivå förekommer det nog fult spel både här och där.
 
Ouck - Ej medlem längre2006-09-06 21:37
Antal inlägg: 1332

Lelou: Jag är på :)
 
-Giraffen - Ej medlem längre2006-09-06 22:29
Antal inlägg: 82

Det mest intressanta i den här "skandalen" är och har sen i söndags varit Sjöshult/Svenssons inblandning. Svensson fick gå idag och det är väl en tidsfråga innan Sjöshult får följa efter sin vän. Att sitta på ett scoop i ett halvår och släppa det med högsta möjliga impact i valspurten luktar jävligt mycket fisk. Josefssonkomplexet måste ha stigit pojkarna åt huvudet.
 
LasseBjörn2006-09-08 11:27
Antal inlägg: 2611

Jag förslår att man lär av idrottsvärldens bestraffningar för klubbar som missköter sig och föreslår att fp tilldömes 4% avdrag på valresultatet samt valslutspurt inför tomma läktare.
 
stefanf2006-09-08 19:44
Antal inlägg: 1744

LasseBjörn: =)

pilutta-dej:
Är det inte lite genant att först säga att man inte vet vad som hänt, och inte orkar ta reda på saken - men likväl har åsikter om att det inte är så allvarligt..? =)

Skulle det vara vanligt att politiker i partiernas högsta ledning utan moraliska betänkligheter skaffar sig känslig information genom att bryta mot lagen. Hur kan man påstå något sådan utan minsta belägg!?

Kanske borde jag inte ens ha kommenterat inlägget men jag kunde inte låta bli. Du kanske i själva verket bara skojar.. :)
 
Perpersa - Ej medlem längre2006-09-08 20:13
Antal inlägg: 2193

Helt klart ett bollträ som tagits fram i rättan tid för val-strikes...

Smart av såssarna... mindre smart av de som går på tramset...
 
Måns_E2006-09-15 21:15
Antal inlägg: 11969

www.sapnet.se/
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?