Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
48
Inloggade86
Mobilspel
Pågående22 194

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fjällan_2014-04-19 23:04
Antal inlägg: 732

Har gett fingret några gånger jaa, även tryckt ut hela jäkla armen! Hatar folk som inte blinkar! Sen har vi dom här dårarna som på ex vis kör på en 80 väg, tvärnitar, blinkar och svänger samtidigt!
En vacker dag kommer jag sitta som ett klister i arslet på dig!
 
Sharky682014-04-19 23:39
Antal inlägg: 1084

Har lärt mig att aldrig nånsin lita på andra i trafiken.
Har stått bakom bilar i T-korsningar där bara vänster eller höger finns att välja och bilen framför inte blinkat. Hur fan tänkte de? Köra rakt fram där ingen bilväg finns. Bara ett gärde, gräsmatta, skog, åker whatever. Suck!
Vi andra i trafiken är inga tankeläsare!
I trafiken finns inga rättigheter BARA SKYLDIGHETER!
 
kajix2014-04-20 07:17
Antal inlägg: 7767

Jag förstår dig Sharky68, fast samtidigt... På vilket sätt hade du kunnat agera annorlunda i situationen om blinkers använts? Jaha, hen tänker svänga vänster, ja då väntar jag bakom. Jaha, hen tänker svänga höger, öh, då väntar jag bakom...
 
ttiittii - Ej medlem längre2014-04-20 09:08
Antal inlägg: 37631

jag utgår från att alla är idioter i trafiken, det blir enklare då och aldrig blir jag förvånad
 
Bettapetter2014-04-20 09:59
Antal inlägg: 66

drifting: Tack för ditt beröm att jag styrt upp tråden, ha ha. Jag tror inte muskelknippen med eller utan tatuering är farliga, men jag tror att de som tänker ge dem fingret tänker till en extra gång först.

Varför får man inte fingret om man råka stöta till nån i affären eller på trottoaren, eller får man det? Sug på den .....

titti: Du har en bra överlevnadsstrategi. Planera för det värsta och hoppas på det bästa.
 
amper sand - Ej medlem längre2014-04-20 10:14
Antal inlägg: 2879

För att en krock är betydligt värre än att gå in i varandra, och för att minus bilen kan man adressera varandra verbalt. Råkar man stöta till någon i affären ber man oftast om ursäkt, varför gör inte den som struntar i blinkers det?
 
le-lou2014-04-20 11:20
Antal inlägg: 17489

Vad är problemet? Det är bara en annan typ at kommunikation, sitter man i en bil så använder man gester. Big deal då, ts gjorde fel och fick ett finger som förtydligade vad hennes medtrafikanter ansåg om saken.
Vilket gnäll.
 
Mojäng2014-04-20 19:48
Antal inlägg: 115

Helt rätt att ge fingret! Glömma blinkers och tycka att det är en skitsak...nope, det håller inte.
 
roja c panda - Ej medlem längre2014-04-20 19:52
Antal inlägg: 875

Får man tycka att det är fel att inte blinka OCH fel att visa fingret? Eller är det här lite som israel-palestina-frågan?
 
dahlqing2014-04-20 19:59
Antal inlägg: 481

Min syster åkte på motorvägen och tyckte att bilen framför låg i vänsterfilen alldeles för länge. Blev lite irriterad och när äntligen bilen gick in till högerfilen igen så körde hon om och gav föraren fingret. Det skulle hon inte ha gjort! Det visade sig att i bilen satt en Kriminalkommissarie i sin privata bil på väg till jobbet. Han stoppade henne och gjorde en anmälan för förargelseväckande beteende.
 
Real-one - Ej medlem längre2014-04-20 20:39
Antal inlägg: 223

Ja.. inte så hyfasat att räcka långfinger i alla lägen kanske ;)

Men måste bara skicka med en länk på Mr Bean.. ;P ;D

www.youtube.com/watc...mE TaajP1qs
 
Real-one - Ej medlem längre2014-04-20 20:40
Antal inlägg: 223

OBS! rättelse: hysat... inte hyfasat ! ;)
 
Real-one - Ej medlem längre2014-04-20 20:40
Antal inlägg: 223

feel igen;P

Haha ;P det ska stå Hyfsat ;P
 
Real-one - Ej medlem längre2014-04-20 21:17
Antal inlägg: 223

Men som svar på din fråga om det är okej att räcka långfinger?
Ja.. i detta läge kan jag förstå att en person helt klart både blir irriterad och arg.!!!

men låt säga att du även råkar missa på en annan trafikerad väg där det dessutom är högre hastigheter med mera trafik?? Då räcker det nog inte med att bara bli irriterad eller arg!!? Utan då handlar det ju faktiskt om andra människors säkerhet också?? Så om du inte alltid har det inbyggt i ditt minne att blinkers faktiskt alltid gäller vid val av körriktning åt höger eller vänster vid korsning och liknande? Så kan det få katastrofala följder! Så det är nog många ggr. en rädsla/frustration som infinner sig hos en person som kanske då väljer att räcka ett långfinger i en sådan situation, för att snabbt få dig att fatta vad du gjort/ eller inte gjort? och om vad som kunde ha hänt ? För krocka vill man ju helst undvika såklart!
 
Rhotheta2014-06-14 18:02
Antal inlägg: 4992

Jag blinkar, men efter att ha läst denna tråd skall jag i alla ofarliga situationer låta bli att blinka bara för att få se [ditt] löjliga paragrafryttarfinger komma upp och njuta av tanken på att [din] hjärnblödning bara kommer närmare.

Som Kajix, men så mycket vidrigare :-)
 
amper sand - Ej medlem längre2014-06-14 18:08
Antal inlägg: 2879

Har inget med paragrafrytteri att göra; bara en reflex på undermåligt trafikvett.
 
Rhotheta2014-06-14 18:30
Antal inlägg: 4992

Den reflexen bryter mot trafikförordningen, andra kapitlet, första paragrafen

En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.

Du stör med din gest i onödan annan trafik. Vid trafikfara skall i stället signalhorn appliceras.

Att bryta mot detta är undermåligt trafikvett.

Serenity now.
www.youtube.com/watc...lZ vY_LXJco
 
amper sand - Ej medlem längre2014-06-14 18:35
Antal inlägg: 2879

Haha, det var alltså dig själv du syftade på med paragrafryttare?
Förstår fortf inte vad som är så konstigt med att fingret åker upp om någons underlåtelse att signalera rätt skapar oreda; är det jag själv som missar ber jag om ursäkt oavsett finger eller inte, är ju jag som gjort fel. Hur ett finger stör mer än tutan förstår jag inte heller.
 
Gunilla _2014-06-14 18:35
Antal inlägg: 4425

Det är ju precis det tråden handlar om - om en trafikant som hindrar/stör annan trafik. Hur stör ett finger i luften annan trafik?
 
Rhotheta2014-06-14 18:39
Antal inlägg: 4992

En rolig sak med text är att det är mycket lättare att verka gravallvarlig (eller borderline psykopatisk)
:-)

Är nog rätt mycket som Kajix i denna fråga. Lakonisk. Fingra och blinka allt vad ni orkar. Jag styr undan för alla dårar och gasar mig ur fyra förlorade sekunder :-)
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?