Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade66
Mobilspel
Pågående21 683

Forumkategorier

Användare Inlägg  
noomie81 - Ej medlem längre2014-05-27 13:21
Antal inlägg: 361

Jellyflower : många kan nog se sin chans att få lite roligt...men får innerligt hoppas att de bara agerar i akuta lägen! 2 min kan tyckas låta lite men även vara livsavgörande. .
 
noomie81 - Ej medlem längre2014-05-27 13:23
Antal inlägg: 361

Teitanblood...förmodligen .. men kanske inte just djur och barn.
 
Teitanblood - Ej medlem längre2014-05-27 13:36
Antal inlägg: 591

Allt levande.
 
jellyflower2014-05-27 14:04
Antal inlägg: 1108

Vad ledsen du låter teitan.

Jag menade givetvis inte att man bör avstå från att slå in rutor i akuta lägen, men i icke-akuta bör man försöka hålla klåfingrarna i styr, oavsett hur moraliskt överlägsen man än råkar känna sig i ögonblicket. Längtan efter att få visa sig duktig och knäppa andra på näsan utan att risk för det egna skinnet är en stark drivkraft, men kan ställa till med enorm skada. Lille Fido, som är pigg som en iller i sin inte alls särskilt varma bil, kastar sig skräckslagen ut genom den krossade rutan och blir överkörd av en förbipasserande lastbil. T ex.
 
noomie81 - Ej medlem längre2014-05-27 14:38
Antal inlägg: 361

Lilla Fido exemplet är som att säga att alla bör ha hjälm för tänk om du slår dej! Får hoppas att folk inte ska vara så jäkla duktiga och använda förnuftet.
 
jellyflower2014-05-27 19:42
Antal inlägg: 1108

Inte egentligen, Noomie, om du tänker efter. Min hund skulle antagligen klara att någon slog in en ruta i bilen hon satt i. Men många hundar skulle troligen bli ganska defensiva om nåt pucko bröt sig in i deras bil. Det bör man ta med i beräkningen innan man krossar loss. Hunden kan bli mycket arg eller så rädd att den drar järnet från platsen. Har jag någon plan B i så fall?
 
noomie81 - Ej medlem längre2014-05-28 12:29
Antal inlägg: 361

A För det första får man hoppas att hundägaren har bur o bilen. B borde man inte se på hundens agerande när man kollar in i bilen för att just se hur pass akut det är? C Människor med noll erfarenhet skulle backa förhoppningsvis...eller så är det där fårskallarna kommer in....
 
kryddeluntan2014-05-28 14:22
Antal inlägg: 12360

1- om det är ett köpcentrum skulle jag be någon gå in och efterlysa ägaren till bilen och be en vakt komma ut, och stå kvar själv.
2- jag har hund, men det är inte säkert att jag kan göra en vettig bedömning själv av andras hundar.
3- avvakta lite och ringa polisen sedan och
fortfarande stå kvar, om ägaren dyker upp.
Ni kanske har skrivit allt det, men jag hinner inte läsa allt just nu.
 
Axnx - Ej medlem längre2014-07-27 01:34
Antal inlägg: 104

Kryddeluntan: Exakt..så skulle jag också göra.

Men..? En person Med normalt allmänt kunnigt förstånd,bör ju fatta var gränsen går om hur läget verkar se ut inne i t,ex. en bil el. buss och liknande med ensamma djur eller barn i bilen..Kan ju lika gärna vara en överdrogad eller överförfriskad person som somnat inne i en bil i värmen/ eller värsta hettan som kanske råder för tillfället sommartid..Ja.. eller kanske tvärtom--> i kylan som råder vintertid.

En hund t.ex.som befinner sig i för varma /heta utrymmen och själv inte kan ta sig ut..Visar tydligt på intensiv flämtning med mkt. saliv,när de börjar krisa sig alltmer..Och en hund kan inte svettas som vi människor..Värmen försöker ta sig ut genom trampdynorna..och det kan handla om max 20 minuter innan hunden avlider i en sådan situation..Så då gäller det att handla snabbt!

Och just vid höga temperaturer som kan råda sommartid, så lämnar man varken barn eller djur i bilen.
 
Axnx - Ej medlem längre2014-07-27 01:40
Antal inlägg: 104

Och..De hjälper inte att öppna fönster i bilen i värsta hettan/värmen heller. Luften är alldeles för stillastående inne ibilen ändå..De räcker inte till för att göra luften tillräckligt sval i bilen!
 
ttiittii - Ej medlem längre2014-07-27 09:41
Antal inlägg: 37631

lila dottern har en babydocka som ser ut som en levande baby,flera gånger har jag lurat mig på den,här om dagen låg den i framsätet i bilen,Två Damer modell 85+ säger hon är nog redan död som hon stirrar den andra damen Nä jag såg hon rörde sig,jag hoppar in i bilen och säger hon är redan död och slänger över dockan i baksätet.lilla dottern och jag skrattade hela vägen hemwww.rebornmarianne.c.. .xt1_1.html
 
Sote2014-07-27 21:03
Antal inlägg: 3557

Vet du Ttiittii- ibland är du faktiskt rätt elak. Med tanke på hur naturtrogna dockorna är så var det väl fasen bara bra att någon faktiskt reagerade. Tänkt om det hade varit ett riktigt barn och ingen hade brytt sig? Stackars människa som råkade ut för ditt lilla skämt!
 
Axnx - Ej medlem längre2014-07-29 21:42
Antal inlägg: 104

Men...Detta gäller ju även utanför en bil..Som att t.ex. lämna barn som inte själv har möjlighet att flytta på sig,gå undan för värme/hetta eller solen..såsom spädbarn som kanske ligger i en barnvagn,eller mindre barn i sittvagn..
Och börjar ett spädbarn att gråta av värmeslag utan att någon hör eller bryr sig? Så är också bara de med att barnet börjar gråta..och vidare hysteriskt tillslut, också en stoor värmeökande faktor i barnets kropp.. det uppstår och blir en dubbelt så stor värmeökning i kroppen på spädbarnet..Och då kan väl vemsomhelst räkna ut produkten av utgången bara i.o.m. detta!

-När man t.ex. är in i köpcentrum..så ser man föräldrar med spädbarn/el. mindre barn i sittvagnar.. Och som t.ex. vintertid..Då går föräldrar in med speciellt då t.ex.spädbarn som ligger nerbäddade i en barnvagn med full vinterklädsel--> typ vinteroverall och liknande +mössa.. Och plötsligt börjar spädbarnet gråta..Och vad gör föräldrarna? Jo.. dom undrar men vad nu då? Varför gråter barnet nu för? Många fortsätter bara att vagga vagnen med hopp om att barnet ska somna om eller lugna sig! Men tillslut blir spädbarnsskriket skärande..och föräldrarna måste ju ta upp barnet tillslut! Och då ser man ju hur spädbarnet är blöt av svett på huvudet! Men ``DE´´ verkar tydligen många föräldrar inte förstå eller fatta!? Ett spädbarn/ eller mindre barn speciellt har ju kraftigare /snabbare blodgenomströmmning än vuxna..och blir snabbt överhettade pga. för varmt utrymme..eller för mkt. kläder på sig såsom exemplet i t.ex. ett köpcentrum! Helt otroligt att inte vuxna människor som blir föräldrar känner till detta?

Andra ex. är djur såsom hundar som kanske blir fastbundna utanför ett köpcentrum..vilket är väldigt vanligt.

eller andra tamdjur överhuvudtaget som blir fastbundna vid nån stolpe ,eller inhängnade i hagar där ingen skugga finns att tillgå..Ja.. listan kan bli lång.....
Så.. de finns många opassande människor i vår herres hage, som då ska vara de som tar sitt ansvar för sina införskaffade levande liv såsom barn, eller tamdur!
 
Axnx - Ej medlem längre2014-07-29 21:44
Antal inlägg: 104

sissta: skulle vara --> tamdjur.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?